از جک کامپکت در چه مواردی استفاده می شود و چطور می توان آن را تهیه نمود؟

هر سیستم پنوماتیک موجود از چند قسمت تشکیل شده است بخش تولید هوای فشرده، بخش واحد مراقبت، شیر پنوماتیک و عملگر پنوماتیک که هر کدام از این قسمت ها در همکاری با هم باعث پیشبرد سیستم پنوماتیک می شوند. هر سیستم پنوماتیک معمولاً از همکاری همین چند بخش به وجود آمده است و در انواع کارهای صنعتی و ساخت و ساز کاربردهای بسیار زیادی دارد.

جک پنوماتیک نیز یکی دیگر از این بخش ها می باشد جک بدون شفت، گیریپر،  و سیلندر چرخشی نیز از بخش های این قسمت می باشد اما اصلی ترین بخش پنوماتیک، جک کامپکت او می باشد که از محبوبترین عمل‌گرا ها نیز می باشد،  معنای واژه کامپکت یعنی فشرده شده و به این معنی است که این قطعه دارای ابعاد بسیار کوچک و فشرده شده ای می باشد.

جک کامپکت

جک کامپکت

مشخصات جک کامپکت

طبیعتاً وقتی وسیله ای دارای ابعاد کوچک و جمع و جور می باشد و استفاده از آن نیز بسیار آسان خواهد شد به طوری که در هر مکان کوچکی نیز می توان بهترین استفاده را از آن خود کرد. پس جک کامپکت یک وسیله بسیار کاربردی و با مزیت های بالا در پنوماتیک می باشد که در ادامه به معرفی مزایای ویژه جک پنوماتیک اشاره می کنیم.

جک های پنوماتیک با انواع قطر ها تولید می شوند و متناسب با نیازهای مصرف کنندگان دارای سایز های متفاوت و دلخواه ای می باشند، به طور معمول قطر این جک ها از ۱۲ شروع می‌شود و به ۸۰ و ۱۰۰ می‌رسد،  جک های پنوماتیک حرکت یک طرفه دارند و دمای آن ها و بازده آن از منفی ۲۰ درجه سلسیوس شروع و تا ۷۰ درجه ادامه پیدا می کند.

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کنیم این است که سیلندر کامپکت یکی از کلیدی ترین و پرکاربردترین قطعات در جک پنوماتیک می باشد که در صنایع بسیاری همچون چوب، کاشی و سرامیک استفاده میشود.

جک کامپکت

جک کامپکت

چگونه می توانیم جک کامپکت را تهیه کنیم؟

معمولاً وقتی برای خرید هر کالا یا وسیله ای به مغازه یا فروشگاه مراجعه می‌کنیم علاوه بر کیفیت و کارایی آن محصول که برای ما خواهد داشت سوالی که برای تمام مصرف‌کنندگان مهم می‌باشد قیمت نهایی آن محصول میباشد، چراکه اگر قیمت محصول بسیار بالا باشد و برای ما به صرفه نباشد اقدام به خرید آن محصول نخواهیم کرد، جک های پنوماتیک نیز به همین صورت می باشد اگر قیمت های بسیار بالا و غیر واقعی داشته باشند شاید از خرید آنها صرف نظر کنیم.

اینکه قیمت هر وسیله چقدر می باشد بستگی به این دارد که آن وسیله از چند بخش تشکیل شده و یا چند قسمت برای تولید آن محصول دخیل بوده اند، برای جک کامپکت پنوماتیک نیز همین امر صدق می کند، قبل از اینکه بخواهیم در مورد قیمت این جک ها نظر بدهیم و صحبت کنیم باید این نکته را در نظر داشته باشیم که این جک ها از چند قسمت و چند قطعه تشکیل شده‌اند و قیمت هر کدام از این قطعات در بازار چند میباشد؟

جک کامپکت

جک کامپکت

 

امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی فراوان که در کشور ما وجود دارد و همچنین نوسانات زیاد قیمت‌ها در بازار نمی‌شود یک قیمت مشخص برای جک پنوماتیک مشخص کرد چرا که با بالا پایین شدن ارز قیمت این جک ها نیز کم و زیاد می شود. اما یک نکته همیشه برای قیمت‌گذاری در جک پنوماتیک ثابت می باشد، این است که هرچه ابعاد جک پنوماتیک بزرگتر باشد طبیعتاً قیمت آن نیز بالاتر می رود.

همچنین یکی دیگر از مواردی که در قیمت گذاری جک پنوماتیک اثر میگذارد اندازه قطر های جک می باشد چراکه اگر اندازه قطر های آن زیاد باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند، علاوه بر این طول کورس ها نیز از دیگر عوامل می باشد که در قیمت گذاری جک ها بسیار مهم می باشد و معمولاً توسط قیمت گذاران در نظر گرفته می شود.

شما برای خرید جک پنوماتیک می توانید به انواع فروشگاههای لوازم یدکی و یا فروشگاه های شیرآلات و لوازم خدماتی مراجعه کنید، اما شاید در این اوضاع و احوال کرونایی برخی مایل به خرید حضوری جک پنوماتیک نباشند، در این صورت می‌توانید با استفاده از خرید آنلاین و ارسال سریع جک کامپکت استفاده کنیم،  امروزه بسیاری از این فروشگاه ها اقدام به تاسیس سایت ها و اپلیکیشن هایی شدند تا محصولات خود را به صورت مجازی و اینترنتی عرضه کنند، شما نیز می توانید با مراجعه به این سایت ها و شبکه ها بدون حضور در فروشگاه و درگیری با مشکلات ناشی از آن اقدام به خرید آنلاین و ارسال سریع جک کامپکت بکنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *