استخراج آب آشامیدنی از ادرار

عکس تزئینی است

عکس تزئینی است

گروهی از دانشمندان بلژیکی دستگاهی ساخته‌اند که ادرار را به آب آشامیدنی تبدیل می‌کند. به گزارش رویترز، این دستگاه که توسط انرژی خورشیدی کار می‌کند، ادرار را به دو بخش کود و آب آشامیدنی تبدیل می‌کند.

به گزارش رویترز، این تیم دانشگاهی امیدوار است این دستگاه مناطق دور افتاده کشورهای در حال توسع که مشکل برق هم دارند مورد استفاده قرار گیرد.

با آنکه این نخستین دستگاهی نیست که برای تبدیل ادرار به آب آشامیدنی ساخته می‌شود، اما سازندگان این وسیله عقیده دارند این دستگاه که نیازی به الکتریسته سنتی ندارد، در مناطق دورافتاده کاربرد بیشتری دارد.

سباستین دیریس، یکی از اعضای تیم تحقیقاتی دانشگاه خنت بلژیک می‌گوید: «ما توانستیم کود و آب آشامیدنی را توسط یک فرآیند ساده و انرژی خورشیدی، از ادرار استخراج کنیم».

طرز کار این دستگاه به این صورت است که ابتدا ادرار در منبع بزرگی جمع می‌شود. سپس توسط انرژی خورشیدی در آب‌گرمکن گرم می‌شود. پس از آن از غشایی عبور می‌کند که در آن آب خالص از بقیه مواد موجود در ادرار جدا می‌شود. مواد دیگر موجود در ادرار که شامل پتاسیم، نیتروژن، و فسفر هستند تبدیل به کود برای باروری زمین می‌شوند.

این تیم به تازگی این ماشین را به یک فستیوال ده روزه موسیقی برده‌اند و توانستند از ادرار شرکت‌کنندگان هزار لیتر آب آشامیدنی استخراج کنند.

هدف بعدی نصب نسخه بزرگتری از این دستگاه در مجموعه‌های ورزشی مثل استادیوم‌ها و همینطور مناطق محروم و دور افتاده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *