استیون هاوکینگ: موجودات فرازمینی انسان‌ها را تسخیر خواهند کرد

hwking

پروفسور استیون هاوکینگ که چندی پیش اعلام کرد هوش مصنوعی تا ۱۰۰ سال آینده انسان را تحت کنترل خود درخواهد آورد، این بار ادعا کرده که حتی اگر هوش مصنوعی نتواند انسان را به سلطه درآورد، حتما موجودات فرازمینی جهان را به نابودی خواهند کشاند.

استیون هاوکینگ، فیزیکدار نظری و کیهان‌شناس در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد :‌«اگر روزی فرازمینی‌ها با ما ملاقات کنند، پیامد آن می‌تواند چیزی شبیه به زمانی باشد که کریستف کلمب به قاره آمریکا رسید و آمریکایی‌های بومی یا سرخ‌پوستان ذئرع سختی را تحمل کردند. در این صورت انسان‌ها نیز با شرایط سختی روبه‌رو خواهند شد».

وی افزود:

«فرازمینی‌های پیشرفته با تسخیر و به سلطه درآوردن هر سیاره‌ای که به آن می‌رسند، بعد از مدتی به عشایر آن سیاره تبدیل می‌شوند و کل آن سیاره را به نام خود می‌کنند».

این در حالی است که هاوکینگ اخیرا تحقیقاتش را روی فرازمینی‌های باهوش متمرکز کرده است و برای این کار دو تلسکوپ قدرتمند دنیا را به کار گرفته است. در همین راستا نیز یک پروژه تازه برای پاسخگویی به این سوال که آیا در نقاط دیگر هستی آثار حیات وجود دارد یا نه با حمایت پروفسور استیون‌ هاوکینگ شروع شده است.

گفته می‌شود که این بزرگترین پروژه در حمایت از جست‌وجو برای یافتن موجودات هوشمند فضایی است. در این برنامه ۱۰ ساله یک میلیون ستاره نزدیک به زمین برای ردیابی امواج هوشمند زیر نظر گرفته خواهند شد.

وی هدف خود از اجرای این پروژه را چنین توجیه کرد که :

«شاید جایی در کیهان، حیات هوشمند درحال رصد نورهای زمینی باشد و بداند که به چه معنی است. شاید هم نورهای برخاسته از زمین در جهانی عاری از حیات سرگردان باشند – فانوس‌هایی که اعلام می‌کنند اینجا روی این کره خاکی موجوداتی هستند که جهان را کشف کرده‌اند. در هر شکل وقت آن است در پی یافتن پاسخ برآییم – در جست‌وجوی حیات ورای زمین برآییم. ما زنده‌ایم. ما هوشمندیم. باید بدانیم».

تلسکوپ‌هایی که هاوکینگ از آنها برای جست‌وجوی فرازمینی‌ها استفاده می‌کند، یک میلیون ستاره نزدیک به زمین را برای دریافت حتی سیگنال‌های ضعیف رصد می‌کند تا شاید سیگنال‌هایی را بیابد که از سوی حیات هوشمند فرازمینی ارسال شده‌اند.

این ۲ تلسکوپ‌ قوی‌ جهان تلسکوپ گرین بنک در ویرجینیای غربی و تلسکوپ پارکس در نیوسات‌ولز استرالیا هستند. حامیان این پروژه ۱۰۰ میلیون دلاری مدعی‌اند که این بزرگترین جست‌وجوی علمی برای یافتن نشانه‌های موجودات هوشمند فضایی است. آنها می‌گویند که وسعت منطقه جست‌وجو ۱۰ برابر برنامه‌های قبلی خواهد بود و طیف رادیویی اسکن‌شده ۵ برابر وسیع‌تر خواهد بود و ۱۰۰ بار سریع‌تر هم انجام خواهد شد.

در همین راستا نیز مطمئنا یکی از کسانی که از خبر کشف آب در سیاره مریخ بسیار خوشحال‌شده، هاوکینگ بوده است. زیرا این خبر، احتمال وجود فرازمینی‌ها را روی سیارات دیگر را بیشتر می‌کند.

هاوکینگ در مورد وجود فرازمینی‌ها بسیار جدی است و می‌گوید:

«برای مغز ریاضیاتی من، وجود اندک شماری که فکر می‌کنند فرازمینی‌ها حتما وجود دارند، عقلانی است».

وی در سال ۲۰۱۰ تصمیم یوری میلنر را مبنی بر سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری برای جست‌وجوی حیات در سیارات تایید کرد و آن زمان گفت:

«ما شناختی از موجودات فضایی نداریم، ولی انسان‌ها و تاریخ آنها را به خوبی می‌شناسیم. در طول تاریخ همواره تمدن‌های مدرن‌تر توانسته‌اند به راحتی به تمدن‌های ضعیف غلبه کنند و همین امر در مورد موجودات فضایی و ما هم صدق می‌کند، چرا که اگر آنها روزی به زمین بیایند به طور حتم چند صد سال از ما جلوتر خواهند بود و ما در نظر آنها شبیه به موجوداتی باکتری مانند هستیم!»

یوری میلنر یک میلیاردر ساکن آمریکا و بنیانگذار این ابتکار عمل تازه گفت که فناوری اکنون در حدی پیشرفت کرده که بتوان جست‌وجوی نشانه‌های موجودات هوشمند فضایی را بر یک شالوده استوار علمی بنا کرد.

منبع : DailyMail

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *