اسلحه هجومی جدید تفنگ‌داران ارتش آمریکا در میدان نبرد را بشناسید!

نیروی تفنگ‌داران ارتش آمریکا در حال توسعه یک اسلحه خودکار جدید برای استفاده در میدان نبرد است. این اسلحه در اختیار تفنگ‌داران دریایی پیاده و دیگر دسته‌های تفنگ‌دار در خط مقدم قرار خواهد گرفت. اسلحه خودکار پیاده‌نظام با نام M27 قرار است جایگزین اسلحه فعلی M4 کارابین، در بسیاری از مناطق عملیاتی با شرایط مختلف شود. دیگر نیرو‌های ارتش همچنان از ام۴ استفاده خواهند کرد.

تفنگداران برای ارزیابی، در سال ۲۰۱۰ اسلحه ام۲۷ را جایگزین اسلحه خودکار M249 کرده بودند. تفنگ‌داران قدرت آتش برد کوتاه، دقت و سرعت آتش را در فواصل طولانی مورد ارزیابی خود قرار دادند. برای این منظور یک تفنگ‌دار در هر تیم پیاده آتشباری یا هر جوخه سه نفر به اسلحه ام۲۷ مجهز شدند. البته ام۲۴۹ هر چند از لحاظ دقت پایین‌تر از ام۴ تشخیص داده شد، اما به خاطر سرعت آتش و ظرفیت بالا همچنان در خدمت نیرو‌های تفنگدار خواهد بود.

اکنون نیروی‌ تفنگ‌داران به این نتیجه رسیده‌اند که اسلحه ام۲۷ آنقدر عالی عمل می‌کند که با تقبل هزینه ۳۰۰۰ دلاری برای هر اسلحه، آن را جایگزین اسلحه ام۴ کارابین کنند. طی مصاحبه انجام شده با رابرت نلر، فرمانده تفنگداران ارتش آمریکا، او اعلام کرد که تمام تفنگ‌داران دریایی پیاده به اسلحه ام۲۷ مجهز خواهند شد. نلر همچنین اشاره کرد که دیگر گروه‌های کاندیدای دریافت این اسلحه، دیده‌بانان خط مقدم، تیم‌های پشتیبانی آتش و مهندسان هستند. البته این را هم گفت که احتمالا نیرو‌های مسئول خمپاره‌انداز و موشک‌های ضد تانک فعلا از اسلحه ام۴ استفاده می‌کنند.

M27

اسلحه ام۲۷ نوعی سلاح هجومی از خانواده اسلحه‌های هجومی هکلر&کخ ۴۱۶ محسوب می‌شود که اگرچه در ظاهر مانند اسلحه ام۴ کارابین است اما برخلاف ام۴ که با سیستم گاز فشرده مسلح می‌شود، ام۲۷ برای شلیک گلوله با سیستم گاز-پیستون مسلح خواهد شد. در نتیجه اسلحه خنک‌تر و تمیز‌تر خواهد بود.

مهم‌تر از همه اینکه ام۲۷ بسیار دقیق است. لوله ام۲۷ بلند‌تر و کمی ضخیم‌تر از ام۴ است، به همین دلیل ام۲۷ دقت و برد بیشتری دارد و به خاطر دمای لوله در هنگام شلیک، کمتر به خَمش و کاهش دقت دچار می‌شود. آزاد بودن اطراف لوله ام۲۷ نیز که تنها در قسمت گیرنده به بقیه قطعات متصل است، سبب می‌شود تا در زمان رگبار و شلیک مداوم، لوله اسلحه کمتر داغ شود و در نهایت دقت شلیک بالاتر رود.

تعدادی تجهیزات جانبی نیز همراه با ام۲۷ عرضه می‌شود که مهمترین آنها دوربین Trijicon ACOG Squad Day Optic با بزرگنمایی ۳.۵ برابر و دوپایه تاشو Harris است. نتیجه این مجموعه، توانایی شناسایی هدف و آتش دقیق در فاصله ۶۰۰ یاردی (حدود ۵۵۰ متر) است که حداقل ۱۰۰ یارد (حدود ۹۰ متر) بیشتر از ام۴ است. دوربین ACOG نیز دارای یک نمایشگر رفلکسی مینیاتوری است که در شلیک در فواصل کوتاه کاربرد دارد.

M27

ام۲۷ و ام۴ هر دو هنوز از لحاظ ساختار داخلی دارای طراحی ساده‌ای هستند. هر دو نیز از مهمات یکسانی استفاده می‌کنند که این بدین معناست که در زمان نبرد، نگهداری و تجهیز آن‌ها سخت نخواهد بود. با این اوصاف ام۲۷ باید بتواند نیرو‌های تفنگ‌دار پیاده را در مقابله با اهداف به دقت بالا‌تری برساند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *