انتخاب گیاه آپارتمانی مناسب

انتخاب گیاه آپارتمانی مناسب

چگونه گیاه آپارتمانی مناسب را انتخاب کنیم؟

امروزه به دلیل مشغله زیاد مردم، توجه به گیاهان آپارتمانی بسیار کم شده است. اما پرورش گل و گیاه در خانه شادابی و طراوت دو چندانی به خانه می بخشد و از افسردگی جلوگیری می کند. بسیاری از کسانی که برای اولین بار به دنبال پرورش گیاه آپارتمانی هستند سوالات زیادی وجود دارد که در سایت چگونه به آنها پاسخ داده خواهد شد.
در مورد انتخاب گیاه آپارتمانی مناسب، باید قبل از هر اقدامی، چند معیار را برای انتخاب خود معین کنید. این معیارها عبارتند از:
۱ـ اینکه به دنبال گیاهان دائمی هستید یا گیاهان فصلی:برخی از گیاهان به طور دائمی سبز هستند اما برخی دیگر، علی رغم زیبایی، در فصل های خاصی سبز می شوند و گل می دهند. شما باید مشخص کنید که آیا اینکه گیاه در سرتا سر سال سبز باشد برای شما مهم است یا خیر.
۲ـ اینکه چقدر می خواهید برای این کار هزینه کنید.
۳ـ اینکه چقدر می توانید برای این گیاه وقت بگذارید.
۴ـ اینکه دوست دارید گیاه شما چه شکل و اندازه ای داشته باشد.
با مشخص کردن معیارهای فوق، انتخاب گیاه آپارتمانی مناسب بسیار آسان خواهد شد.
در ادامه به برخی از انواع گیاهان از نظر شکل می پردازیم:
۱ـ گیاهان بوته ای: این گیاهان نه به صورت افقی هستند و نه عمودی بلکه به شکل ساقه های متعدد از گلدان خارج می شوند. چند نمونه گیاه از این دسته عبارتند از: آکی منس، بگونیا، رکس، پیله آ و مارانتا.
۲ـ گیاهان علفی: این گیاهان دارای برگ های بلند و باریکی هستند و رشدشان مشابه علف است. معمولاً این گیاهان برای دکوراسیون خانگی مناسب نیستند. مانند: بیل برژیا، تیلاندسیا و نرگس.
۳ـ گیاهان راست قامت: مشخصه گیاهان راست قامت این است که ساقه ها به صورت عمودی می رویند و گاهی ارتفاعشان بین سه سانتی متر تا بلندترین گیاه خانگی موجود متغیر است.
۴ـ گیاهان ستونی شکل: این گیاهان قد بلندی دارند و برگ های کمی روی ساقه بلند آن رشد می کند . اما این برگ ها حالت عمودی و بلند آن را بی جلوه نمی کند.
۵ـ درختان یا درختچه ها: بر روی این ساقه یا شاخه ها عموما برگ هایی می رویند که پایه یا برگ های کوچکی دارند. بعضی از این گیاهان (بهتر بگوییم درختچه ها) قامتی کوچک دارند مانند درختچه های مینیاتور گوشتی یا نهال کرتون. برخی دیگر ارتفاع قامت شان حتی ممکن است به سقف هم برسد. نمونه هایی از این دسته را می توان شامل: آفلاندرآ، سیتروس، فیکوس بنجامین، الئوروس فیکوس الاستیکاو شفلرآ دانست.
۶ـ نخل نماها: این گیاهان به شکل نخل هستند.
شما می توانید با استفاده از چهار معیار ذکر شده و اطلاعات فوق به راحتی گیاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
اگر پاسخ بهتری برای این سوال دارید آن را در قسمت نظرات با همنوعان خود در میان بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *