اولین رویت رسمی بشقاب پرنده : ۱۹۴۷

”کنت آرنولد“ خلبان با تجربه و بازرگان اهل “بویس آیداهو“ در حال هدایت هواپیمای شخصی خود بر فراز کوه های کسکید واشنگتن بود که ناگهان احساس کرد در یک لحظه نوری خیره کننده به چشمانش تابید . این نور بازتاب اشعه خورسید بر بدنه ی شئ پرنده دیگری بود. آرنولد نگاه کرد و ۹ جسم پرنده را در اسمان دید که به شکل پرواز دسته جمعی اردک ها به سوی جنوب پرواز می کردند. و بر فراز قلل کوه ها بالا و بایین می رفتند.

ufo (1)

آرنولد نتوانست آنها را با چشم دنبال کند. هنوز از جنگ جهانی دوم زمانی نگذشته بود و هواپیمای جت کمیاب بود. با این وجود فکر کرد که انچه را که دیده می بایستی هواپیماهای جت باشند. از روی کنجکاوی زمان عبور آن اشیا را میان مرتفع ترین قله کوه های رینر و ادامز اندازه گرفت. این هواپیماهای عجیب فاصله ۴۷ مایلی را در زمان باور نکردنی ۱ دقیقه و ۴۲ ثانیه طی کردند! بر اساس محاسبات بعدی در نیروی هوایی این اجسام می بایستی با سرعت ۲/۲ برابر سرعت صوت پرواز کرده باشند. در سال ۱۹۴۷ هیچ هواپیمای شناخته شده ای قادر نبود که حتی به گرد این سرعت نیز برسد (کما اینکه امروزه نیز سرعت بسیاری از هواپیماها به ۲ ماخ نمی رسد)

طولی نکشید که این ماجرا به مطبوعات کشید و خبرنگاران کنجکاو برای مصاحبه او را احاطه کردند. آرنولد شخصی قابل احترام بود و سخنانش برای مردم اعتبار داشت. اندکی بعد سخنان او در مطبوعات سرتاسر جهان به چاپ رسید و از آنجایی که در یکی از مصاحبه ها ارنولد ان اشیا را “بشقاب هایی که بر سطح آب می لغزیدند“ توصیف نمود کلمه ی “بشقاب پرنده“ وارد فرهنگ لغات شد و از آن پس در بسیاری موارد اینگونه اشیا را بشقاب پرنده Flying saucers نامیدند.

سرعت غیر قابل تصور و ظاهر عجیب آنها تنها به یک نتیجه منتهی می شد. آنچه را که ارنولد دیده بود می بایستی دیدار کنندگان مافوق زمینی بوده باشند. از آن پس سیل گزارشات بشقاب پرنده در سرتاسر جهان به گوش رسید. و دولت ها و دانشمندان را به فکر واداشت. در ابتدا بسیاری از دانشمندان سوفسطایی مسلک آنها را تنها خطای دید و شهاب های آسمانی می پنداشتند اما با گذشت زمان و رویت بشقاب پرنده توسط بسیاری از انها امروزه بیشتر دانشمندان به صحت وجود بشقاب پرنده ها اعتقاد دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *