اپلیکیشنی که آثار هنری گالری‌ها و موزه‌ها را با یک لمس شناسایی می‌کند

 

آیا تا به حال پیش آمده است که وقتی در یک موزه یا گالری هنری هستید، با تمام وجود به دنبال اطلاعات تکمیلی و مفیدی از اثری که در حال مشاهده‌اش هستید بگردید و به جز نوای ضبط شده و از پیش تهیه شدهٔ گالری چیز دیگری دستگیرتان نشود؟ حتی اگر در کتاب یا مجله‌ای یک تصویر دیده‌اید و نمی‌دانید که تاریخچه و هنرمندش کیست، بهتر است پاراگراف بعدی را مطالعه کنید.

اپلیکیشن Smartify با بهره‌گیری از فناوری تشخیص تصویر و همچنین واقعیت افزوده، دسترسی آنی به اطلاعات کامل راجع به آثار هنری را مستقیم به گوشی هوشمند شما می‌آورد. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد که از اثر هنری، عکس گرفته و آن را شناسایی کرده و در صورت تمایل ذخیره‌اش کنید. شما همچنین می‌توانید یک کلکسیون شخصی برای خودتان بسازید. اسمارتیفای به عنوان یک راهنمای موزه یا گالری هم عمل می‌کند و می‌تواند تورهای ویدئویی نیز برای شما پخش کند.

پس از اینکه اپلیکیشن Shazam این کار را پیشتر برای موسیقی انجام داده بود، به این معنا که با پخش یک بخش کوتاه از یک موسیقی، نام ترانه و خواننده و اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌داد، حالا نوبت Smartify است که این فناوری تشخیص هوشمند را به دنیای هنر بیاورد.

این اپ در حاضر فقط برای iOS آماده شده است و نخستین بار عملکرد آن در موزهٔ کارتون لندن در سال ۲۰۱۶ امتحان شد. البته توجه داشته باشید که این اپلیکیشن هنوز تمام موزه‌ها و گالری‌های جهان را پوشش نمی‌دهد و به تازگی کار خود را آغاز کرده است. این هم لینک دانلود این اپ:

دانلود اپلیکیشن Smartify

دیلی‌میل

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *