اکتشافات جدید ناسا از قمر اروپای سیاره ژوپیتر

اکتشافات جدید ناسا از قمر اروپای سیاره ژوپیتر… در موقعیت ساعت هفت آبفشان دیده می شود

اخیرا ناسا عکس های جدیدی از اقمار ژوپیتر منتشر کرده و اکتشافات بسیار هیجان انگیز است، یکی از اقمار ژوپیتر، بنام قمر اروپا، دارای آبفشان می باشد یعنی از سطح آن آبفشان هایی به فضا فواره می شوند که طولشان بالغ بر صدها مایل می باشد. نکته هیجان انگیز برای دانشمندان اینست که برای نخستین بار آب در سیاره ای دیگر پیدا می کنند،البته قبلا مشخص شده بود که در این قمر اقیانوس هایی در زیر سطح یخی وجود دارد، اما این اولین بار است که به لطف تلسکوپ هابل در این سیاره آبفشان دیده می شود، همانطور که می دانید، وجود آب مایع یعنی امکان حیات، البته حیات بشکل حیات زمینی حتی بشکل حیات دریایی در زمین بسیار بعید است، زیرا سرمای بیش از حد مانع حیات بشکل موجودات بزرگ جثه مثلا ماهی یا دلفین و غیره می باشد، بنابراین اگر حیات باشد حیات میکروبی خواهد بود…….

قمر اروپای سیاره ژوپیتر

آبفشان ها بشکلی که می بینید از زیر سطح اروپا به بالا نفوذ کرده و از حفره ها به فضا پرتاب می شود طول هر آبفشان چند صد کیلومتر است.

جالب است بدانیم، گرمترین دما در اروپا ۱۶۰ درجه زیر صفر می باشد. البته اینکه این آبفشان ها صددرصد آب مایع باشند نیز مشخص نیست برخی می گویند بخار آب بوده یا تکه های کوچک یخ است. قمر اروپا به لحاظ زمین شناسی فعال ترین سیاره در منظومه شمسی می باشد. دانشمندان در ناسا از این کشف جدید( آبفشان) بسیار خشنود می باشند زیرا دیگر برای نمونه برداری لازم نیست “پروب” یا کاوشگری را بر روی آن بنشانند، کاوشگر می تواند به یکی از این آبفشان ها نزدیک شده و سمپلش را بردارد و به زمین بفرستد، با بررسی نمونه فرستاده شده دانشمندان می توانند بفهمند که آیا این نمونه عناصر لازمه حیات را در خود دارد یا خیر.
نکته جالب دیگر اینست که اگر شما بر روی اروپا ایستاده باشید، چون فاصله ژوپیتر با اروپا زیاد نیست، بنابراین سیاره ژوپیتر را بشکل بسیار بزرگ مشاهده خواهید کرد

در مورد عکس اول باید عرض کنم که این عکس با استفاده از نور ماوراء بنفش گرفته شده است، علاوه بر اروپا، سیاره ژوپیتر اقمار دیگری نیز دارد، یکی از آنها ونوس است، اگر پست های قدیمی تر ما را مطالعه کرده باشید، در داستان جورج آدامسکی،فردی که در دهه ۵۰ میلادی در امریکا، ادعا می کرد که با ساکنان کرات دیگر ارتباط دارد و آنها با سفینه هایشان او را به گردش های فضایی برده اند، یکی از سیاراتی که او ادعا می کرد با ساکنانش ارتباط دارد همین ونوس بود،جالب اینجا اینست که دانشمندان ناسا با بررسی ونوس به این نتیجه رسیده اند که این قمر فقط از خاک و سنگ تشکیل شده،شرایط جوی بسیار سمی و همراه با طوفان های شدید دارد.خلاصه کلام اینکه حیات طبیعی که سهل است حیات میکروبی نیز غیر ممکن است، اینجاست که انسان متوجه می شود چطور برخی افراد شیاد با داستان سازی و تخیل برای خود شهرت بهم می زنند و متاسفانه برخی افراد آنهم افرادی متخصص حرف او را باور می کنند، چنانچه در قضیه جورج ادامسکی اشخاصی مانند فیزیکدان، خلبان، شیمیدان، عکاس و… حرف او را باور کرده بودند،حالا آدم متوجه می شود چرا ناسا به بسیاری از این چرندیات هیچ اعتنایی نمی کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *