بازگشت بیماری‌های قرن نوزدهمی مخملک و سرخک

مخملک

مخملک

بازگشت بیماری‌های مخملک و سرخک جامعه پزشکی را نگران کرده است.

به گزارش ایندیپندنت، به نظر می‌رسد این بیماری‌ها، که در اغلب نقاط جهان ریشه‌کن شده بودند، در حال بازگشت به جوامع بشری هستند.

ابتلا به مخملک، که یک بیماری قرن نوزدهمی به شمار می‌رود، به بیشترین میزان خود در پنجاه سال اخیر رسیده است و تخمین زده می‌شود که تنها در سال گذشته در انگلیس و ولز بیش از هفده‌ هزار نفر به آن مبتلا شده باشند. همینطور شمار مبتلایان بیماری سرخک که آنهم به دوران ویکتوریا در قرن نوزدهم تعلق داشت، روز به روز بیشتر می‌شود.

به گزارش وبسایت نچرال نیوز، میزان ابتلا به سرخک در انگلیس تنها در یک سال گذشته دو برابر شده است. جامعه بهداشت انگلیس هشدار داده است که تنها در یک ماه گذشته بیش از ۲۰ مورد ابتلای به سرخک در این کشور گزارش شده است.

به نظر می‌رسد شیوع این بیماری در لندن و جنوب شرقی آن بیشتر از بقیه نقاط این کشور است. بیشتر مبتلایان بین ۱۴ تا ۴۰ سال دارند که واکسن این بیماری را نزده‌اند.

هنوز مشخص نیست چرا بیماری مخملک، که یک بیماری ریشه‌کن شده به حساب می‌آید، دوباره در حال بازگشت است. برخی از متخصصان عقیده دارند که این چرخه طبیعی یک بیماری همه‌گیر است.

این بیماری در کودکان زیر ده سال بیشترین رواج را دارد. پزشکان و متصدیان بهداشت عمومی به والدین هشدار داده‌اند که حواسشان به علایم اولیه این بیماری یعنی تب، گلودرد، سردرد، گونه‌های قرمز شده و همینطور تورم زبان بچه‌ها باشد.

جوش‌های ریز قرمز مخصوص بیماری مخملک یکی دو روز پس از بروز علائم اولیه ظاهر می‌شوند. این جوش‌ها اغلب از اطراف شکم و سینه‌ها شروع شده و بعد از پیشرفت بیماری به سمت گوش‌ها و گردن هم زیاد می‌شوند. این جوش‌ها اغلب زبر هستند و باعث خارش‌های زیادی هم می‌شوند. از آنجا که این بیماری مسری است، کودکان و بزرگسالان مبتلا به آن باید تا پایان دوره درمان از تماس با افراد سالم جلوگیری کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *