باورهای غلط در سئوی سایت (قسمت دوم)

 

در قسمت قبل این مقاله درباره یک سری از باروهای غلط در سئوی سایت صحبت کردم و سعی کردم تا حدودی شما را با یک سری از باورهای اشتباه در سئوی سایت آشنا کنم تا با توجه به آن ها بتوانید سئوی سایت خود را به درستی انجام دهید و باورهای اشتباه در سئوی سایت را از ذهنتان دور کنید. در این مقاله هم می خواهم به ادامه صحبت های خودم در مورد باورهای غلط در سئو بپردازم. پس با من همراه باشید تا با باورهای غلط در سئوی سایت (قسمت دوم) بیشتر آشنا شوید.

باورهای غلط در سئوی سایت (قسمت دوم)

۱٫بک لینک ها

خیلی از دوستان فکر می کنند که تعداد بک لینک ها مهمتر از کیفیت آنهاست. در صورتی که این طور نیست. همیشه کیفیت نسبت به کمیت مهمتر بوده است. تصور کنید تمام بک لینک های یک سایت از درج نظر در سایت های دیگر ساخته شده باشد. آیا این گونه بک لینک ها واقعا مفید اند؟

تصور اشتباه دیگر در بک لینک ها، نوفالو بودن آن هاست. خیلی ها فکر می کنند لینک های نوفالو هیچ ارزشی برای سایت ندارد. در صورتی که با ساخت لینک های نوفالو می توانید به گوگل ثابت کنید که پروسه لینک سازی خارجی سایت شما به صورت کاملا طبیعی در حال انجام است. حتما می دانید گوگل با سایت هایی که بک لینک می خرند چه کار می کند؟

باور اشتباهی که اکثر دوستان با آن مواجه می شوند این است که برای سایتمان باید فقط بک لینک های فالو و مرتبط با سایتمان را بسازیم. در صورتی که با اینکه کار ممکن است گوگل را به شک بیاندازید. ممکن است گوگل به شما شک کند که بک لینک های شما غیر طبیعی باشد. با توجه به این مورد همیشه پیشنهاد می شود از انواع بک لینک ها یعنی فالو، نوفالو، با کیفیت و بی کیفیت به اندازه کافی استفاده کنید.

۲٫سرعت سایت

متاسفانه خیلی از دوستان به سرعت سایت خود توجهی نمی کنند. در صورتی که یکی از فاکتورهای مهم سئو سرعت بارگذاری سایت است. برای افزایش سرعت سایت خود مقاله راه های افزایش سرعت سایت را حتما بخوانید.

۳٫ریسپانسیو بودن سایت

گوگل خیلی وقته که اخطار جدی به سایت هایی که ریسپانسیو نیستند داده است. و آن ها را به حذف از نتایج جست و جو تهدید کرده است. با این حال هنوز هم دوستانی پیدا می شوند که به بهینه سازی سایتشان برای کاربران موبایلی توجهی نمی کنند.

۴٫تبلیغات گوگل

تبلیغ سایت شما در گوگل (گوگل ادوردز) هیچ تاثیری در رتبه اصلی سایت شما نخواهد داشت. این چیزی است که خود گوگل بارها و بارها بهش اشاره کرده است. با تبلیغات گوگل سایت شما تا زمانی در صفحه اول گوگل است که شارژ حسابتان تمام نشده باشد. بعد از آن روز از نو و روزی از نو است. سایت شما در هر صفحه ای که باشد در همان صفحه باقی می ماند.

۵٫سئو سریع انجام می شود

متاسفانه طرز تفکر خیلی از دوستان این است که سئو سریع انجام می شود و مثلا با سئو میشه توی ۱ ماه به صفحه اول آمد. در ابتدا شاید بعضی از صفحات سایت شما در صفحه اول گوگل ظاهر شوند ولی بعد از مدتی سایت شما از صفحه اصلی گوگل محو می شود. در واقع برای دیدن نتایج واقعی سئو باید چندین ماه دندان روی جگر گذاشت.

با توجه به سئوی سریع بعضی از دوستان هم هستند که اسیر سئوی کلاه سیاه می شوند و مثلا یک شبه ۱۰۰ تا بک لینک برای سایتشان می خرند و بعد از مدتی که گوگل فهمید قضیه چیه تمام هزینه ها و زحماتی که کشیده اند به باد می رود.

۶٫سئو خیلی گران است

در واقع اگر هر هزینه ای برای سئو شود چندین برابر آن به شما بر می گردد. یعنی شما با سئوی سایت خود می توانید برای آینده سرمایه گذاری کنید. تصور کنید سایت شما در کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری خود صفحه اول باشد. افرادی که به سایت شما می آیند ممکن است در آینده ای نه چندان دور مشتریان بالقوه شما باشند.

اما خیلی بهتر است که سئوی سایت خود را خودتان انجام دهید. بارها به این مورد اشاره کرده ام که شما بهترین سئو کار هستید. سعی کنید خودتان به طور آهسته و پیوسته سئوی سایتتان را انجام دهید تا بتوانید جایگاه خوب و دائمی در گوگل از آن خود کنید.

سخن آخر

امیدوارم از این مقاله که ادامه مقاله باورهای غلط در سئوی سایت بود لذت برده باشید و امیدوارم شما را به خوبی با باورهای غلط در سئوی سایت آشنا کرده باشم. سعی کنید از موارد گفته شده در این دو مقاله استفاده کنید و اگر فکر می کنید دارید روی مواردی که در سئو بی اهمیت هستند وقت می گذارید از این به بعد وقت نگذارید و بیشتر روی کارهای مهمتر در سئو تمرکز کنید. تولید محتوای مفید و ارزشمند را هم هیچگاه فراموش نکنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *