دلایل آپدیت و به روز رسانی سیستم وردپرس

به روز رسانی نسخه های جدید یک افزونه،سیستم و یا حتی یک نرم افزار میتواند هم مزایایی را به دنبال داشته باشد و هم معایبی را و این هم بستگی به طراحان و سازندگان دارد و هم بستگی به کسانی که آن نسخه های برنامه هارا مورد استفاده قرار میدهند.مسیله مهمی که امروز مورد بحث ماست این است که دلیل به روز رسانی سیستم وردپرس که یک سیستم مدیریت برای وبسایت هاست چیست و اگر آپدیت و بروز رسانی نشود چه مشکلاتی را به همراه خواهد داشت و مزایای استفاده از نسخه جدید ان چیست؟

اول از همه هر برنامه ای که به روز رسانی میشود به دلیل برطرف کردن باگ ها، بهبود کیفیت و افزودن کارایی های جدید به آن برنامه است. بنابراین دریافت نسخه های جدید مشکلی برای شما ایجاد نخواهند کرد جز یک موضوع اساسی که آن هم ناسازگاری با سیستم مورد استفاده شماست. اما گاهی سیستم وردپرسی افزونه یا قالب پس از آپدیت دچار مشکل میشود که این موضوع به دلیل عدم استاندارد افزونه ها و قالب شماست.

خب حالا میرسیم به روشن کردن قضیه آپدیت وردپرس

به روز نگه داشتن وردپرس

با بروز رسانی وردپرس در سایت شما هیچ تغییری ایجاد نمی شود و سایت شما اگر کمبود و نقصی نداشته باشد آسیب نمی بیند . نکته ی مهم در اینجا این است که قبل از بروزرسانی ، نسخه ی پشتیبان تهیه کنیم تا از هر مشکل احتمالی جلوگیری کنیم . عزیزانی که از نسخه قدیمی استفاده می کنند می توانند با خیال راحت وردپرس خود را بروز رسانی کنند . امر بسیار مهمی که باید جدی گرفته بشه بروزرسانی می باشد.

بازه نسخه قدیم را افراد هکر به راحتی هر چه تمام تر تشخیص می دهند به عنوان مثال ۳.۸ یا ۳.۷ و ….

برای جلوگیری از هک های احتمالی آمده اند آن را به صورت ۳.۹.۱ یا ۳.۹.۲ تغییر داده اند که با این کار می توانند هکر را تشخیص دهند . در طول انتشار هر نسخه از وردپرس چندین بار بروز رسانی جزیی داریم . عاملی که برای مسائل امنیتی و جلوگی از باگ ها و ارور های احتمالی حائز اهمیت است انتشار آدرس آن است این در حالی است که انتشار نسخه های وردپرس دارای ویژگی های جدیدی است .

عاملی که در نسخه wordpress  ۳.۷ و بالاتر از آن وجود دارد و کاربران را به اشتباه می اندازد کار کردن به صورت اتوماتیک می باشد . در این نسخه ها حالت پیش فرض به صورت خودکار بروزرسانی میشوند ولی کاربران که از این موضوع اطلاع ندارند دست به بروزرسانی دستی می زنند .

موردی که نیاز شمارا برای بروزرسانی دستی از بین می برد ، بروز رسانی به حالت جزئی یا کلی است . برای اعمال مورد گفته شده کد زیر را در فایل wp-config.php اضافه کنید :

	# Enable all core updates, including minor and major:
	define( 'WP_AUTO_UPDATE_CORE', true );

این کد را در جایی قرار دهید که باعث خرابی سایت نشود . ولی لازم به ذکر است که بعد از چند بار بروز رسانی محتوای سایت شما تخریب می شود و این عمل حالت ریسک دارد .

چنانچه می خواهید همه چیز را تحت کنترل داشته باشید و بی خیال بروز رسانی خودکار همه ی هسته وردپرس شوید کد زیر را به فایل wp-config.php اضافه کنید :

	# Disable all core updates:
	define( 'WP_AUTO_UPDATE_CORE', false );

توسعه دهندگان با اضافه کردن عملگر add_filter توانسته اند بروز رسانی اتوماتیک را ارتقا دهند . برای این کار کد زیر را به فایل wp-config.php اضافه کنید :

	require_once( ABSPATH . 'wp-settings.php' );

تا اینجای مطلب از اهمیت بالایی برخوردار بود و باید به نکات آن توجه شود . پس همین حالا یک نسخه پشتیبان از سایت خود تهیه کنید.

ویژگی های جدید وردپرس

وقتی پیغام و ایمیلی نسخه جدید وردپرس را برای ساخت خود مشاهده میکنید به آسانی عبور نکنید و نگویید چه نیازی به به روز رسانی است؟و این کارا به بعدا موکول نکنید. اولین ویژگی پس از هربار به روز رسانی این است که ویژگی های جدیدی به وردپرس شما افزوده میشود.برای مثال:در وردپرس ۴،۰ بارگذاری و نصب افزونه ها بسیار بهتر و پیشرفته تر شد، در وردپرس ۴٫۱ امکان ویرایش تصویر به صورت همزمان در وردپرس افزوده شد و در وردپرس ۴٫۲ سرعت بروز رسانی افزونه ها بسیار زیاد شد.این کاملا روشن است که هر به روز رسانی مزایای ویژگی های جدید را به شما اهدا میکند.

پیغام به روز رسانی وردپرس

مشکلات و باگ های وردپرس

مسلم است که هر چقدر هم بار اول یک محصول جدید ساخته بررسی شود و خوب ساخته شود باز هم ممکن است که ایرادی یافت شود و یا حتی ایده ای تازه به ذهن سازنده اش برسد در برنامه کاربردی مانند وردپرس هم دقیقا همینطور است.با اینکه از دید بسیاری از صاحبان وبسایت های وردپرسی و کاربران این سیستم، وردپرس ایرادی ندارد اما قطعا سازندگان و طراحان این برنامه کاربردی با شناخت کافی از پیرامون وردپرس ایرادات و مشکلاتش را بهتر میشناسد و با هر بار بررسی میتوانند این باگ هارا برطرف کنند.در نسخه ۴٫۲ به تعداد ۲۰ باگ شناسایی و رفع شد.

امنیت و نفوذ در وردپرس

امنیت برای یک وبسایت و عدم نفوذ هکران در آن موضوع بسیار مهمی است.ما میتوانیم با به روز نگه داشتن وردپرس و آپدیت منظم آن از نفوذ هکران سیاه به سیستم خود جلوگیری کنیم. سیستم وردپرس، سیستمی متن باز یا همان open source است و این باعث شده که هر شخصی با مطالعه پیرامون آن می تواند کدهای آن را ویرایش و تغییر دهد و به بهبود آن کمک کند.پس حواستان باشد که هکر های سیاه(بد)دقیقا به دنبال وبسایت هایی میروند که نسخه قدیمی وردپرس را مورد استفاده قرار میدهند چون مطالعه آن ها بیشتر درباره نسخه های قدیمی است و با بروز رسانی تمام نقشه ها نقش بر آب میشود.

یادتان باشد وردپرس از لحاظ سرعت هم در هر نسخه پیشرفت میکند تا رضایت بیشتری از کاربران خود کسب کنید. به خاطر بسپارید با هر بار آپدیت شما میتوانید از کسانی که این کار را انجام نمیدهند یک قدم جلو تر باشید و مزایای بیشتری داشته باشید.به سادگی از کنار این به روز رسانی ها عبور نکنید.راستی یک پیشنهاد داریم برایتان که مخصوص حرفه ای هاست! شما برای امنیت بیشتر می توانید مقاله راه اندازی CloudFlare برای سایت خود را یاد بگیرید تا از حملات DDos در امان بمانید. موفق باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *