برتری اندروید با ۸۱٫۷ درصد؛ ویندوزفون با ۰٫۳ درصد رو به نابودی

 

اینفو - برتری اندروید با ۸۱٫۷ درصد؛ iOS با ۱۷٫۹ و ویندوزفون با ۰٫۳ درصد رو به نابودی

آخرین اعداد و ارقام از دنیای گوشی‌های هوشمند که توسط Gartner منتشر شده است و چندان هم تازگی ندارد و تقریبا ثابت مانده است، نشان می‌دهد که اندروید و iOS مجموعا ۹۹٫۶ درصد بازار را در اختیار دارند. این آمار مربوط به سه‌ماههٔ چهارم سال ۲۰۱۶ است. این نتایج فوق‌العاده و کمی ترسناک است که دو برند گوگل و اپل تمام بازار را در اختیار دارند. البته ما مسلما از سهم ۰٫۳ درصدی ویندوزفون می‌گذریم. همچنین مدام از خودمان می‌پرسیم که چرا تولید این گوشی‌ها متوقف نمی‌شود؟

از مجموع ۴۳۲ میلیون گوشی هوشمند فروخته شده در فصل آخر سال ۲۰۱۶، ۳۵۲ میلیون از سیستم عامل اندروید و ۷۷ میلیون از iOS استفاده می‌کرده‌اند. این میزان به عبارتی سلطهٔ بی‌چون و چرای اندروید با نسبت حدودا ۵ برابر را نشان می‌دهد.

بسیاری از تحلیلگران البته تصور دیگری داشتند. همین ۳ سال پیش Gartner تصور می‌کرد که ویندوزفون سهم iOS را در بازار جذب خواهد کرد و بلک‌بری نقش خود را ولو کم حفظ خواهد کرد. در گزارش امسال همچنین می‌بینیم که به طور کلی خرید گوشی‌های هوشمند ۷ درصد افزایش داشته است. و سهم سامسونگ پس از مشکلاتی که برایش پیش آمد، دو سال پیاپی به میزان ۲٫۹ درصد کاهش داشته است. با سلطهٔ گوگل و اپل هیچکس پیش‌بینی رشد قابل توجهی از تولید کنندهٔ دیگری را نمی‌کند. و با توجه به مقایسه بین سه‌ماههٔ آخر سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ با یکدیگر ویندوزفون از سهم بازار معادل ۱٫۱ درصد به ۰٫۳ درصد سقوط کرده است که به نظر می‌رسد در ماه‌ها و یا سالهای آینده شاهد نابودی کامل آن باشیم.

Google iOS اپل اندروید سهم بازار گوشی هوشمند گوگل ویندوزفون

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *