بهبود رتبه سایت

یکی از اساسی ترین چالش های پیش رو برای سایت ها موضوع بهبود رتبه سایت است. ارتقا رتبه سایت بخصوص در موتورهای جستجوگر که گوگل در راس آنها قرار دارد به حدی اهمیت پیدا کرده است که به جرات می توان آنرا به عنوان موثرترین عامل پیشرفت و برندینگ یک سایت و کسب و کار آنلاین دانست. در حال حاضر سئو بهترین راهکار برای ارتقا رتبه سایت است.

بهبود رتبه سایت در گوگل

همانطور که اطلاع دارید به صفحه نتایج جستجوی گوگل SERP = Search engine results page گفته می شود. غالبا در هر صفحه ۱۰ نتیجه موجود است. بصورت تئوری هر سایتی که بهترین وضعیت را در سئو سایت داشته باشد رتبه بهتری خواهد داشت. به همین جهت برای ارتقا رتبه سایت در گوگل باید بصورت علمی وارد کار شد. امکان دور زدن و فریب Google مخصوصا در کلمات کلیدی سخت در نتایج جستجو بسیار دشوار است. حتی در برخی مواقع غیرممکن بوده و باید با راهکارهای اصولی به  بهبود رتبه سایت در گوگل اقدام کرد.

بهبود رتبه سایت در الکسا

رتبه یا رنکینگ الکسا یکی از مراجع نسبتا قابل استناد و مهم در رتبه بندی جهانی و ملی سایت نسبت به سایتهای دیگر است. البته باید توجه داشت که رتبه Alexa نشان دهنده عیار و ارزش واقعی یک سایت نیست. چون امکان بهبود رتبه سایت در الکسا بصورت کاذب به راحتی برای هر سایتی مقدور است. نحوه عملکرد و رتبه بندی سایت ها در الکسا بصورت کامل در مقاله رتبه الکسا تشریح شده است.

ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو

توجه به این نکته که ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو باید با روش ها و راهکارهای اصولی انجام شود اجتناب ناپذیر است. حتی اگر احیانا سایت با روشهای غیر اصولی به نتیجه ای دست پیدا کند. این نتیجه موقتی بوده و قدرت لازم برای بقا را نخواهد داشت.

اقدامات موثر برای ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو

  • حفظ پایداری ، سرعت و ساختار مطلوب سایت
  • تلاش برای تولید محتوای با کیفیت
  • تمرکز بر روی شبکه های اجتماعی و فروم ها
  • لینک بیلدینگ با رعایت اصل چگالی و کیفیت
  • تلاش برای مفید و محبوب بودن برای کاربر
  • بررسی و تحلیل پیوسته وضعیت رقبا
  • بررسی و جلوگیری از خرابکاری های خارج از سایت

در انتها اگر سوال و یا نظری در مورد بهبود رتبه سایت دارید آنرا در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *