بهترین روش استفاده از تشک لبه دار برای حفظ سلامت نوزاد چیست؟

تشک های لبه دار یکی از پرفروش ترین و منحصر به فرد ترین محصولات در زمینه سیسمونی نوزاد و کودک است که استفاده از آن ها دارای مزایای قابل توجه ای است. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل و با بیانی دقیق و شفاف به معرفی و بررسی بهترین روش استفاده از تشک های لبه دار بپردازیم که استفاده از آن ها می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامت و ایمنی کودک شما داشته باشد. از این رو لطفاً تا انتهای این بخش با ما همراه باشید تا بتوانید از تشک های لبه دار بهترین استفاده ممکن را به جهت افزایش میزان سلامتی و راحتی کودک خود داشته باشید.

 

تشک لبه دار

تشک لبه دار

 

تشک های لبه دار و بررسی ویژگی های آن ها

کودک از زمان تولد به مدت چند ماه نیاز به مراقبت های ویژه ای از سوی والدین خود دارد تا بتواند مسیر رشد و تکامل خود را در بهترین محیط به خوبی طی کند. از این رو در این مسیر نیاز به استفاده از محصولات و ابزار های متنوع ای است که این فرایند را به بهترین شکل ممکن برای والدین به ارمغان بیاورد.

در این خصوص یکی از محصولاتی که می تواند تاثیر به سزایی در میزان حفظ امنیت کودکان بگذارد، استفاده از تشک های لبه دار است. تشک های لبه دار امکانات قابل توجه ای را در اختیار کودکان قرار می دهند تا آن ها بتوانند به سلامت رشد کنند.

یکی از مهم ترین ویژگی های آن ها جلوگیری از عدم غلت خوردن به هنگام خواب است که این موضوع خود به تنهایی می تواند خواب کودکان را برای والدین تبدیل به کابوسی بزرگ کند. در واقع تشک های لبه دار همان طور که از نام آن ها پیداست، با برخورداری از لبه های پهن و بعضا مناسب می توانند از غلت خوردن کودکان به هنگام خواب جلوگیری کنند.

در حالت عادی به دلیل آن که کودکان بسیار فعال و بازیگوش هستند، این عارضه می تواند بدون استفاده از تشک لبه دار، باعث خفگی و یا آسیب به اعضای بدن او شود.

 

تشک لبه دار

تشک لبه دار

بهترین روش استفاده از  تشک لبه دار یا گارد دار چیست؟

در واقع روش خاصی وجود ندارد که بتوانیم به آن استناد کنیم و بگوییم که این روش، بهترین روش از میان سایر روش های دیگر است! خیر، اینطور نیست. بلکه شما به سادگی می توانید از تشک های لبه دار استفاده کنید اما به صورت موردی به این موضوع اشاره ای خواهیم داشت.

  1. در ابتدا نیاز است تا شما یک تشک لبه دار و یا گارد دار را از سایر فروشگاه های معتبر حضوری و اینترنتی خریداری کنید. البته اگر به دنبال فروشگاهی معتبر برای فروش این محصول هستید می توانید به بخش تشک لبه دار مراجعه کنید.
  2. در هنگام خرید به نکاتی همچون برخورداری از دسته ای محکم، برخورداری از بند به جهت کم و زیاد کردن عرض و یا فضای داخلی تشک، ارتفاع لبه ها و گارد ها و…. توجه کنید.
  3. پس از آن که تشک را تهیه کردید، می توانید کودک را به درون آن قرار دهید تا اندازه و ابعاد تشک به صورت کامل دستتان بیاید.
  4. نحوه شستشو تشک نیز بسیار مهم است، قبل از خرید حتما اطلاعات کاملی در خصوص شستشو بودن و یا نبودن محصول خود به دست آورید و سپس فرایند شستشو رو به صورت دستی و یا ماشینی انجام دهید.

 

تشک لبه دار

تشک لبه دار

اما شیوه ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما می توانید کودک را به درون تشک قرار دهید و به سایر فعالیت های کاری روزمره ای خود برسید. با استفاده از تشک های لبه دار دیگر به هیچ عنوان نگران غلت خوردن کودک نباشید، چراکه لبه های پهن و بلندی که بر روی تشک ها قرار گرفته اند مانع از خارج شدن کودک از محفظه درونی آن خواهند بود.

بررسی لیست قیمت تشک های لبه دار موجود در بازار

در بازار انواع متفاوت و مختلفی از تشک ها وجود دارد که هرکدام از آن ها بر حسب نوع کاربرد، ویژگی، جنس، طرح، رده سنی و…. دارای قیمت های متنوع ای هستند! حتی برخی از آن ها به صورت ست در اختیار شما والدین عزیز قرار می گیرد که زیبایی خاصی دارند.

بررسی مزایای استفاده از تشک های لبه دار

تشک های لبه دار در مقایسه با تشک های عادی دارای مزایای قابل توجه ای هستند که این مزایای آن ها را به یک محصول ایده آل، منحصر به فرد و بسیار پرفروش در امر سلامتی و ایمنی کودکان تبدیل نموده است که در ادامه به معرفی و بررسی چند نمونه از این موارد خواهیم پرداخت:

  1. جلوگیری از غلت خوردن کودکان
  2. ساده نمودن فرایند حمل و نقل و جابجایی کودک از نقطه ای به نقطه ای دیگر
  3. به دلیل مواد کاربردی ای که در آن ها استفاده شده است، می توان شاهد نرمی و لطافت خاصی در تشک ها بود که این موضوع فرایند خواب و استراحت کودک را به بهترین شکل ممکن، افزایش می دهد.
  4. با استفاده از تشک می توانید کودک خود را بر روی زمین، تخت و هر نوع محیط دیگری که دوست دارید قرار دهید. بنابراین دیگر نگران سفتی، سختی، سردی و گرمی زمین نباشید.
  5. این تشک ها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که بر حسب نوع سلیقه و نیاز خود می توانید مناسب ترین آن ها را تهیه و خریداری کنید.
  6. این تشک ها ایمنی کودک را به شدت افزایش می دهند که این موضوع بر روی سلامتی و رشد او اثر مثبتی خواهد داشت.
  7. انواع تشک های موجود در بازار در رنگ های متنوع و بسیار زیبایی در حال حاضر وجود دارند که شما می توانید متناسب با نوع دکوراسیون اتاق کودک خود، آن ها را انتخاب کنید.
  8. برخی از آن ها دسته ای بر روی بدنه خود دارند که با استفاده از آن ها فرایند حمل و نقل به ساده ترین شکل ممکن انجام می شود که در این صورت دیگر فشار زیادی به کمر و یا پاهای مادر وارد نخواهد شد.
  9. در اکثر آن ها بندی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید فضای درونی تشک را باز و یا بسته کنید که این موضوع نیز باعث قرار گیری آزادانه تر کودک در تشک خواهد بود و می تواند راحتی او را افزایش دهد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *