بهترین زمان برای زایمان

بعد از زایمان وزنتان بالا رفته؟

بارها افراد بارداری را دیده ایم که نگران تاریخ زمان زایمان خود بوده اند اماواقعا بهترین تاریخ برای انجام زایمان چیست ؟ محققان به این سوال پاسخ داده اند .

نوزادانی که در هفته ۳۹ بارداری متولد می شوند (سزارین یا طبیعی) نسبت به نوزادانی که زودتر از این تاریخ بدنیا می آیند از سلامت عمومی بالاتری برخوردارند. تحقیقات انجام شده چنین نشان می دهد.

نوزادانی که زودتر از هفته ۳۹ بارداری به دنیا می آیند ممکن است مشکلات بیشتری از جمله مشکلات تنفسی داشته باشند (دوره کامل بارداری اگر از اولین روز آخرین پریود حساب شود ۴۰ هفته یعنی ۲۸۰ روز می باشد). طی مقاله‌ای که توسط محققان در مجله Medicine به چاپ رسید اگر نوزادانی حتی چند روز جلوتر از هفته ۳۹ بارداری بدنیا بیایند از نظر سلامت عمومی با نوزادانی که در هفته ۳۹ بارداری بدنیا می آیند متفاوت می باشد.
این یافته‌ها، می تواند راهنمای خوبی برای مادرانی باشد که قصد دارند به روش سزارین و در تاریخ از پیش تعیین شده زایمان کنند. بنابراین پزشکان زنان و زایمان باید زمان سزارین مادران باردار را پس از هفته ۳۹ بارداری تعیین کنند مگر اینکه آزمایشات رشد کامل ریه‌ها را نشان دهد.

در آمریکا، حدود ۳۱% از زایمان‌ها به روش سزارین انجام می شود که دلایل مختلفی دارد. سن بالای مادران باردار، زایمان‌های چندقلو، ترس پزشکان از قوانین که ممکن است منجر به شکایت از عملکرد آنان شود، از طرفی خود پزشکان و مادران باردار روش سزارین را ترجیح می دهند!
در سال ۲۰۰۶ میلادی، دولت آمریکا هشدار داد عمل جراحی سزارین هم برای مادر و هم برای نوزاد وی خطرات بیشتری در بر دارد از جمله مشکلات تنفسی که این نوزادان به آن دچار می شوند.

تحقیق جدیدی که توسط دانشگاه «بیرمنگام» صورت گرفت حاکی از آن بود که بیش از یک سوم از زایمان‌ها به شیوه سزارین و قبل از هفته ۳۹ بارداری صورت گرفته بود و افرادی که در هفته ۳۷ بارداری سزارین شده بودند میزان مشکلات تنفسی و عفونتی، قند خون پایین و نیاز به مراقبت‌های ویژه در نوزادان آنها ۲ برابر شده بود.

۱۵% از نوزادانی که در هفته ۳۷ بارداری و ۱۱ درصد از نوزادانی که در هفته ۳۸ بارداری بدنیا آمده بودند دارای اشکالات سلامتی بودند در حالیکه فقط ۵% از نوزادانی که در هفته ۳۹ بارداری بدنیا آمده بودند دارای مشکلات سلامتی بودند؛ از طرفی نوزادانی که به روش سزارین بدنیا آمده بودند مشکلات تنفسی بیشتری داشتند نسبت به نوزادانی که به روش طبیعی به دنیا آمده بودند زیرا انقباضات رحمی که در طی بدنیا آمدن نوزاد به شکل طبیعی صورت می گیرد خود سبب پاکسازی ریه‌های نوزاد شده و مشکلات تنفسی نوزاد را بعد از به دنیا آمدن کمتر می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *