به روز رسانی اینستاگرام: آرشیو کردن پست‌های قدیمی و جستجو در استوری‌ها

خب همهٔ ما می‌دانیم که ممکن است در مواقع مختلف و «شرایط خاص» سلفی‌ها و عکس‌هایی در اینستاگرام منتشر کنیم که چند وقت بعد خودمان هم باورمان نشود که این کار را کرده‌ایم! تا همین حالا که به روز رسانی جدید اینستاگرام رخ بنماید، تنها راه حل پاک کردن این پست‌ها بود. اما حالا شما می‌توانید در صورتی که تمایل دارید همچنان آن پست و لایک‌ها و کامنتهایش برای خودِ خودتان حفظ شود، آن را ‌‌آرشیو کنید.

آرشیو کردن پست‌ها:

پس از این که آخرین نسخهٔ اینستاگرام را دانلود و نصب کنید، یک آیکن ساعت با فلش دایره‌ای به دور آن در سمت بالای راست صفحه ظاهر می‌شود که شما را به صفحهٔ آرشیو شخصی‌تان می‌برد که مسلما تنها شما می‌توانید محتویاتش را ببینید.

البته اگر الان این کار را بکنید خب چیزی در آن صفحه نیست، برای این که شما هنوز پستی را آرشیو نکرده‌اید. برای آرشیو کردن کافیست که منوی سه نقطهٔ کنار هر پست را لمس کرده و گزینهٔ Archive را انتخاب کنید. این گزینه همچنین برای آنهایی که به شدت علاقه‌مند به «پست_موقت» هستند، جواب می‌دهد. طبیعی است که پس از این کار پست آرشیو شده به صفحهٔ آرشیو منتقل شده و از فید پروفایل شما حذف می‌شود.

اینفو - به روز رسانی اینستاگرام: آرشیو کردن پست‌های قدیمی و دیدن استوری غریبه‌ها!

اگر هم اشتباهی رخ داد و یا پشیمان شدید که چرا پستی به آرشیودان! شما رفته، کافیست که منو را باز کرده و این بار Show on Profile را بزنید تا پست آرشیو شده دوباره به همان مکان قبلی خود در فید شما برگردد. انگار نه انگار که چیزی آرشیو شده بود از اول!

جستجو در استوری‌ها:

به روز رسانی بعدی اما مربوط به استوری‌های اینستاگرام است که این روزها خیلی داغ هستند. با این آپدیت پیدا کردن استوری‌های دیگران برای شما راحت‌تر می‌شود. به این معنا که وقتی وارد تب Explore اینستاگرام خود شوید، می‌بینید که آیکن‌های کوچکی زیر استوری‌ها در بالای صفحه دیده می‌شود که مربوط به مکان و هشتگ هستند.

مثلا اگر شما در شهر رشت باشید، می‌بینید که در بخش استوری‌های پیشنهادی یک استوری با آیکن کوچک Location که از شهر رشت ارسال شده است به شما نشان داده می‌شود. شما هم اگر در استوری خود از استیکر مکان رشت استفاده کنید، این کار باعث می‌شود که دیگرانی که در رشت هستند استوری شما را به عنوان یک پیشنهاد ببینند. البته از میان صدها و هزاران استوری با مکان رشت، این اینستاگرام است که بر اساس فاکتورهای مختلفی تصمیم می‌گیرد که کدام استوری را به چه کسی نشان دهد.

همین قضیه برای هشتگ‌ها هم اتفاق خواهد افتاد، با این تفاوت که در این مورد شما حتما باید جستجویی با عبارت هشتگ انجام داده باشید. برای برخی از جستجوها، اینستاگرام در قسمت بالای صفحه به شما استوری‌هایی با همان هشتگ را نشان می‌دهد. در اینجا هم چنانچه می‌خواهید که استوری خودتان امکان دیده شدن توسط دیگران را داشته باشد، باید از استیکر هشتگ که در هنگام ارسال استوری در دسترس شماست استفاده کنید.

نمی‌خواهید که این اتفاق‌ها برای استوری خودتان بیفتد؟

اگر از استیکر مکان و یا هشتگ در استوری‌تان استفاده کرده باشید و اکانت شما Public باشد، ممکن است که این استوری توسط اینستاگرام در بخشی که گفتیم به همهٔ ملت منتظر نشان داده شود. پس اگر نمی‌خواهید این اتفاق برای شما بیفتد کافیست استوری خود را باز کرده و به قسمتی بروید که بینندگان استوری را نشان می‌دهد (سوآیپ به بالا) اگر استوری شما بر اساس شهر یا هشتگ توسط اینستاگرام لیست شده باشد در صدر جدول بینندگان، یک آیکن با نام هشتگ یا شهر مربوطه دیده می‌شود و در زیر آن هم تعداد بازدیدکنندگان از استوری که از این طریق آن را دیده‌اند. اگر نگران حریم خصوصی خود هستید می‌توانید با زدن علامت × کوچک مقابل این گزینه، تمام ملل جهان را از دیدن استوری ارزشمند خود محروم کنید. باشد که درس عبرتی برای آنان باشد!

اینفو - به روز رسانی اینستاگرام: آرشیو کردن پست‌های قدیمی و دیدن استوری غریبه‌ها!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *