ال جی دو پتنت را برای گوشی های هوشمند انعطاف پذیر معرفی کرد

 

LG-rollable-OLED-display-flexible-rollable

به گزارش پایگاه خبر تکنولوژی اینفو ،گوشی های هوشمند با قابلیت انعطاف پذیری به آرامی وارد بازار میشوند،گوشی هایی  مانند ZTE Axon M در سال گذشته وارد صحنه شد. با این حال، ZTE تنها شرکتی نیست که بتواند بر روی یک صفحه نمایش همپوشانی کار کند. سامسونگ، ال جی و هوآوی همگی بر روی دستگاه های همپوشانی کار می کنند.

بیشتر بخوانید:”ماکروسافت : اکنون بهترین زمان تولید گوشی های تاشو است“

جزئیات بیشتر در مورد بسیاری از این دستگاه ها هنوز تحت تاثیر شایعات است . اما ما نگاهی به اختراعات دو دستگاه لولای ال جی داریم. اولین طراحی نشان می دهد که یک دستگاه ساخته شده از دو بدنه که یک صفحه نمایش بزرگ را به اشتراک می گذارد. هنگامی که تلفن باز است، شما یک صفحه نمایش اندازه کامل دریافت خواهید کردو هنگامی که بسته می شود، به یک دستگاه کوچکتر شبیه یک گوشی هوشمند سنتی دسترسی خواهید داشت. جلوی دستگاه ها یک صفحه نمایش دارد که می تواند اطلاعات اضافی مانند اعلان ها را فراهم کند.

LG-G-Flex-2-1024x680

طراحی دوم شبیه به اول است، اما دارای یک پانل عقب کشویی است که می تواند به نمایش بخش هایی از صفحه نمایش اصلی مورد استفاده برای اطلاعیه ها، پیام ها و سایر ویژگی ها منتقل شود.

البته، این شرکت با صفحه نمایش های انعطاف پذیر نا آشنا نیست ، ما چند نمونه از انعطاف پذیر از شرکت در چند سال گذشته دیده ایم و و این در حالی است که هنوز برای استفاده آماده نیستند.  با این حال، به نظر می رسد که این شرکت آماده است تا موارد را به سطح بعدی برساند.

در واقع، شرکت گزارش داده است که نصب یکی از کارخانجات خود را با ابزار مورد نیاز برای جرم نمایشگرهای انعطاف پذیر تولید کرده است و بسیاری از تحقیقات مورد نیاز برای تولید یک دستگاه با نمایشگر انعطاف پذیر را به اتمام رسانده است. LG همچنین قراردادهایی با Ignis Innovation، یک شرکت کانادایی که مدارات انعطاف پذیر را ایجاد می کند، امضا کرده است.

Foldable-smartphone-concept

تکنولوژی Ignis به تعدادی از مشکلات که اغلب با صفحه نمایش های همپوشانی مرتبط است، پاسخ می دهد. این تکنولوژی از هر دو سختافزار و نرم افزار استفاده می کند که دائما نظارت بر پیکسل ها را تضمین می کند و اطمینان حاصل می کند که آنها تصویر درست را ارائه می دهند، مهم نیست که چه مدارهای انعطاف پذیری وجود دارد. این شرکت صدها حق اختراع برای تکنولوژی مربوطه را ارائه داده است.  نکته جالب تر اینپکه قرارداد Ignis غیر منحصر به فرد است، به این معنی که اگر تکنولوژی خود را ثابت کند میتواند آن را به دیگر مشتریان خود بفروشد و این محصول در انحصار شرکت ال جی نخواهد بود .

همانطور که قبلا ذکر شد، ال جی تنها دستگاهی است که در حال توسعه است. همچنین گزارش شده است که سامسونگ در حال کار بر روی یک تلفن قابل انعطاف است که بعدها در آینده منتشر خواهد شد. به نظر می رسد در سال ۲۰۱۸ باید انتظار فن آوری های جذابی باشیم .

منبع:digitaltrends

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *