تاثیر افسردگی در زندگی زناشویی

Afsordgi-zanashoei (2)

افسـردگـی بر روی کلیه جنبه های زندگی تاثیر می گذارد. در این مورد باید اذعان داشت که روابط با جنس مخالف نیز از این امر مستثنی نیستند.

زمانیکه یـکی از طرفـین در یک رابطه دچار افسردگی شده باشد، رابطه آنقدر آسیب می بیند که می توان گفت بقای آن با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

البته می توان اظهار داشـت کــه یک رابطه خوب می تواند برای کسانی که دچار افسردگی هستند، نقش مرهم را بازی کند؛ زمانیکه میلی به انجام هیچ کاری نداریم، کمی عشق و محبت می تواند ما را از دلتنگی بیرون آورد.

 افسردگی در زندگی زناشویی

اگر شریکتان افسرده باشد

افراد افسرده تمایلی به انجام کارهای روزمره ندارند، آنها احساس می کنند که بدنشان به اندازه کافی انرژی ندارد، از پس هر کاری بر نمی آیند، همچنین توانایی برقراری ارتباط مناسب با خانواده، دوستان و حتی شریک زندگی خود را نیز از دست می دهند.

ممکن است در یک چنین شرایطی طرف مقابل احساس بی محبتی و بی میلی کند. این سوء تفاهم نهایتاً به جدایی دو نفر از یکدیگر ختم خواهد شد.

از سوی دیگر ممکن است طرف دوم احساس کند که خودش مسبب اصلی ایجاد افسردگی در شریکش بوده است. گاهی اوقات اوضاع آنقدر وخیم می شود که دو نفر به هم مشکوک شده و تصور می کنند که نفر دیگر برای خود معشوقه گرفته.

باید توجه داشت که همه این امور تفکرات بی پایه و اساس هستند، اما به هر حال کنترل احساسات شخصی کمی مشکل است. اگر در مقابل چنین شرایطی از خود عکس العمل منفی نشان داده و کمی عصبانی شوید، واکنش های شما در این زمینه کاملاً طبیعی هستند.

اگر شریکتان نمی توانست پاسخ شما را با یک لبخند کوچک بدهد، مثل گذشته دوستتان داشته باشد، از لحظه هایی که در کنار شما سپری می کند لذت ببرد، و … باید قبول کنید که همه این موارد علائمی از بیماری او هستند.

 منبع : بیتوته

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *