تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

شبکه های اجتماعی

طبق گفته آقای مت کاتز فعالیت در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و توئیتر تاثیری در رتبه بندی سایت ندارد. ولی قدرت و محبوبیت یک برند را می شود از فعالیت در شبکه های اجتماعی اش شناخت. طبق گفته آقای کاتز لینک سایت ها در شبکه های اجتماعی در الگوریتم های جست و جو تاثیر گذاری آن چنانی ندارند. ولی زمانی که لینک های محتوای تولید شده یک وب سایت در شبکه های اجتماعی مثل گوگل پلاس، لینکدین،توئیتر،فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی باشد کمک بسیاری به خزنده های گوگل می کند تا به معتبر بودن آن سایت پی ببرند و از این طریق عبارات و کلمات کلیدی مناسب برای آن سایت را پیدا کنند. باید بدانید که خزنده های گوگل دقیقا مثل خزش در یک سایت می توانند در شبکه های اجتماعی هم بخزند.

بسیاری از مدیران کسب و کارها فکر می کنند بک لینک هایی که از شبکه های اجتماعی برای سایت خود دریافت می کنند نمی تواند خیلی روی رتبه بندی سایتشان تاثیر بگذارد. که واقعا این طور نیست. بلکه لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی می تواند خیلی برای سایت مفید باشد. از طریق شبکه های اجتماعی می توانید بک لینک های معتبری دریافت کنید. اصلا یکی از دلایلی که خیلی ها روی فعالیت در شبکه های اجتماعی تاکید دارند همین است.

 

یکی دیگر از مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی نمایش پروفایل در نتایج جست و جو است. برای مثال وقتی نام شرکتی را در گوگل سرچ می کنید اگر در اینستاگرامش فعالیت خوبی داشته باشد در نتایج جست و جو هم در صفحه اول نمایش داده می شود. همان طور که بسیاری از ویدئو های آپلود شده در یوتیوب را بارها در نتایج جست و جو مشاهده کرده اید. در واقع بسیاری از افراد با دیدن شبکه های اجتماعی شرکت ها در نتایج گوگل، مشتاق به بررسی آن شرکت از طریق پروفایل شبکه اجتماعی اش می شوند. به یاد داشته باشید در بسیاری از مواقع پروفایل گوگل پلاس هر شرکت می تواند بیان گر معتبر بودن آن باشد. پس اگر گوگل پلاس ندارید همین حالا بسازید و فعالیت خود را در آن شروع کنید.

 

امروزه شبکه های اجتماعی مانند یک جست و جو گر عمل می کنند. یعنی افراد علاوه بر استفاده از گوگل و دیگر موتورهای جست و جو از شبکه های اجتماعی هم برای پیدا کردن آنچه به دنبالش هستند کمک می گیرند. به همین دلیل باید به بهینه سازی شبکه های اجتماعی خود اهمیت بدهید. سعی کنید پروفایل های شرکت خود را در تمام شبکه های اجتماعی خود به طور کامل تکمیل کنید. و اطلاعات کسب و کار و تماس خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین همان طور که در بالا اشاره کردم ممکن است کاربران برای معتبر بودن هر شرکتی، میزان فعالیت آن شرکت را در شبکه های اجتماعی بررسی کنند.

 

جمع بندی و سخن پایانی

گوگل به میزان اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی اهمیت نمی دهد و این را به کلی رد کرده است. یعنی هر چقدر یک پست شما در گوگل پلاس توسط کاربرانتان اشتراک گذاشته شود هیچ تاثیری در رتبه سایت شما در گوگل ندارد. مهم این است که تمام مطالب خود را در شبکه های اجتماعی خود فقط یک بار به اشتراک بگذارید. بهتون پیشنهاد می کنم در تمام شبکه های اجتماعی حتی آن ها که فیلتر هستند هم فعالیت داشته باشید و مطالب خود را در آن ها به اشتراک بگذارید. امیدوارم در این مقاله تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو را فهمیده باشید و از همین الان شروع به فعالیت در شبکه های اجتماعی کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *