تولید محتوا بر اساس سئوی سایت

امروزه محتوا حرف اول را در سئو می زند. یکی از بهترین شیوه های بازاریابی اینترنتی بازاریابی محتوا است. اگر بتوانید محتوایی بر اساس سئو تولید و منتشر کنید افراد زیادی را می توانید از طریق گوگل به سایت خود جذب کنید. در این مقاله قصد دارم درباره تولید محتوا بر اساس سئوی سایت نکات مهمی را به شما بگویم.

 

یک سری فاکتورهای مهم در زمان تولید محتوا مثل عنوان، توضیحات،آدرس صفحه و خود محتوا است که اگر بخواهید یک محتوای خوب را تولید کنید باید تمام این موارد را در کنار هم در نظر داشته باشید و هر کدام از آن ها را به ترتیب و درستی انجام دهید.

تولید محتوا بر اساس سئوی سایت

عنوان محتوا

گام اول در تولید یک محتوای خوب این است که عنوان خوبی برای آن انتخاب کنید. در عنوان شما باید حداقل یک عبارت کلیدی بسیار مهم موجود در پست تان وجود داشته باشد. عنوان شما نباید به صورت جمله وار مثل عنوان های کتابی باشد. خودتان را به جای کاربر بزارید و ببینید اگر خودتان بودید دقیقا چه عنوانی را جست و جو می کردید. از عنوان هایی استفاده کنید که به صورت خبری یا سوالی باشد و در آن از فعل استفاده شده باشد. مثلا چگونه بازدید سایتمان را افزایش دهیم؟

کلمه کلیدی موجود در عنوان باید حداقل یک بار در عنوان و حتما باید یک بار در توضیحات و یک بار هم در محتوا قرار داده شده باشد و خیلی بهتر است در آدرس صفحه(URL) هم به صورت انگلیسی قرار داده شده باشد. تعداد کاراکتر های عنوان مطالب شما بستگی به موضوع و همچنین بستگی به عنوان مطالب رقباتون دارد و معمولا سعی کنید در عنوان های خود بیشتر از ۵۰ کاراکتر استفاده نکنید.

توضیحات (Description)

داخل توضیحات باید ۱۱ الی ۱۴ عبارت کلیدی خیلی مهم قرار دهید. اگر جمله سازیتون خوب است شما می توانید ۵ الی ۷ عبارت کلیدی خیلی خوب انتخاب کنید و با آن ها جمله سازی کنید. اما اگر نمی توانید مجبورید از توضیحات مختلف یا در واقع از یک توضیحات به صورت کلی برای سئو که شامل عبارت کلیدی است استفاده کنید. عبارات کلیدی که در توضیحات استفاده می کنید هیچ کدام نباید عینا در عنوان تکرار شده باشد.

توضیحات شامل عبارات کلیدی ۲ یا ۳ کلمه ای است. به عنوان مثال کلمه سئو هیچ وقت کلمه کلیدی نیست! دقیقا به چیزی که کاربر قرار است با استفاده از آن به سایت شما هدایت شود اشاره کنید. کلمات کلیدی هدفمند انتخاب کنید. به عنوان مثال بهینه سازی سایت کلمه کلیدی خوبی است.

محتوا

محتوای شما حتما باید شامل یک عکس باشد. عکس های داخل محتوای شما باید حتما دارای عنوان و تگ Alt باشد. عنوان عکس می تواند با عنوان صفحه یکی باشد. اما خیلی خوب است که در تگ Alt از عبارات کلیدی مهم مربوط به آن تصویر استفاده کنید. با توجه به تغییرات جدید گوگل شما می توانید با بهینه سازی تصاویر سایت خود از گوگل ورودی دریافت کنید و گوگل از روی تگ Alt می تواند تصاویر سایت شما را شناسایی کند. لینک های ورودی و خروجی در مطالب سایتتان به اندازی کافی باشد. سعی کنید از پیشنهاد خواندن دیگر مقالات سایت به کاربرانتان استفاده کنید. تعداد کلمات محتوا نباید کمتر از ۳۰۰ تا باشد و سعی کنید بیشتر از ۳۰۰۰ تا هم نباشد.

آدرس صفحه (URL)

آدرس صفحات وب سایت شما باید به صورت زیر باشد:

Site.com/category/sub-category/page-url

اگر تمام آدرس صفحات سایتتان به صورت انگلیسی باشد به نفع شماست به خاطر اینکه گوگل دیگر نیازی به encoding سایت شما ندارد و همین باعث می شود صفحات سایت شما سریع تر ایندکس شود. از طرفی Google Translate روی ربات خود گوگل هم فعال است و تشخیص می دهد که اگر سئوی فارسی یا انگلیسی تایپ می کنید معنی آن چه هست و در رتبه بندی سایت شما تاثیر گذار است.

سخن آخر این است که تمام موارد ذکر شده در این مقاله را باید به صورت کامل و با هم انجام بدید. در وحله اول یک عنوان بسیار مناسب و مرتبط با موضوع محتوای شما باید انتخاب کنید و در گام بعد محتوای بهینه شده، توضیحات بهینه شده و URL بهینه شده را برای مطلبون لحاظ کنید. اگر از وردپرس استفاده می کنید بهتون پیشنهاد می کنم افزونه Yoast SEO را نصب کنید. این افزونه کمک زیادی در تولید محتوای بهینه به شما می کند. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشد و از این به بعد خیلی راحت تر بتوانید محتوای سئو شده تولید کنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *