جان سخت ترین موجود جهان

موجود مشهور به خرس‌آبی جان‌سخت‌ترین موجود جهان است که می‌تواند تا میلیاردها سال روی زمین زنده باقی بماند.

خرس آبی یا خوکچه خزه‌ای( با نام علمی Tardigrada) را جان سخت‌ترین موجود جهان می‌دانند. مطالعه جدید نشان می‌دهد این حیوانات ریز می‌توانند دست کم ۱۰ میلیارد سال زنده بمانند و حتی از برخورد یک سیارک به زمین یا انفجار یک ستاره نزدیک زمین جان سالم به در ببرند.

خرس آبی ‌می‌توانند در محیط خشن فیزیکی و شیمیایی زندگی کنند. جالب‌ترین چیز در مورد این جانور توانایی انطباق در هر محیطی اعم از خشک، تر است که باعث شده این موجود در مناطقی مانند استوا و هیمالیا هم دیده شده‌ و حتی در خلاء زنده بماند. اندازه بیشتر آنها از ۰٫۳ تا ۰٫۵ میلیمتر و بزرگترین آنها به کمتر از ۱٫۵ میلیمتر می‌رسد و سرعت حرکت‌شان نیز آنقدر کند است که به «جانور کُندرو» یا تنبل معروف هستند.

خرس‌های آبی می‌توانند دمایی از صفر مطلق (صفر کلوین یا حدود منفی ۲۷۲ درجه سانتیگراد) تا دمای نقطه جوش آب را تحمل کنند. خرس‌های آبی می‌توانند در برابر پرتو خورشیدی، پرتو گاما یا پرتو یونی(به میزانی چند صد برابر آنچه که برای یک انسان کشنده است) زنده بمانند.

خرس‌های آبی می‌توانند بدون آب و غذا مدت‌های طولانی (در حدود ده سال) زندگی کنند، تا حدی که میزان آب بدنشان به ۳ درصد برسد.این موجود حتی در سال ۲۰۰۷، به همراه فضانوردان به فضا برده شد و در ۱۰ روز در خلاء مورد آزمایش قرار گرفت اما زنده ماند و سپس به زمین بازگردانده شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *