خودروی خود را با محیط‌زیست سازگار کنید

یک نمونه خودروی «چاپ‌شده» به نام بلید که در سال گذشته به نمایش گذاشته شده بود

جایگزین کردن چیزهای سالم با چیزهایی جدید، حتی اگر سازگار با محیط‌زیست باشند، فقط به تولید بیشتر زباله منجر می‌شود. این خصوصا در مورد چیزهای بزرگ مثل خودرو صدق می‌کند.

اگر دوست دارید خودرو هیبرید یا تمام برقی داشته باشید اما خودرویی بنزینی دارید که مشکلی ندارد، تسلیم وسوسه‌های خود نشوید.

روش‌های زیادی برای کاهش مصرف سوخت خودرو و تولید آلودگی وجود دارد و نیازی نیست هزینه‌ی زیاد خرید یک خودرو جدید را پرداخت کنید. علاوه بر این با استفاده از این روش‌ها می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی زیادی بکنید.

 

وزن خودرو را کاهش دهید

بدیهی است که یک خودرو سنگین بیش از یک خودرو سبک سوخت مصرف می‌کند. اگر بخواهید وزن خودرو را کم کنید باید تغییراتی اساسی در آن ایجاد کنید اما ساده‌تر این است که سعی کنید وزن به آن اضافه نکنید. می‌توانید وسایل غیر ضروری که در صندوق عقب خودرو دارید را بردارید و وزن آن را تا حد زیادی کاهش دهید.

 

از لاستیک‌های مدرن استفاده کنید

نوع لاستیکی که استفاده می‌کنید می‌تواند تاثیر زیادی روی میزان مصرف سوخت خودرو داشته باشد. در سال‌های اخیر تکنولوژی تولید لاستیک پیشرفت‌های زیادی کرده و با استفاده از لاستیک‌های مدرن می‌توانید میزان مصرف سوخت خودرو را تا ۳۷۰ لیتر در سال کاهش دهید.

 

استفاده از بنزین معمولی برای خودرو در شتاب خودرو تاثیر می گذارد ولی برای محیط‌زیست مناسب‌تر است.

از بنزین مناسب استفاده کنید

بیشتر جایگاه‌های سوخت‌گیری، بنزین سوپر و معمولی دارند. اگر همیشه بنزین سوپر می‌زدید، احتمال این‌که پول‌تان را هدر می‌داده‌اید زیاد است. خودروهای امروزی با موتورهای پیشرفته‌ای که دارند با بنزین معمولی هم درست کار می‌کنند و برای‌شان مشکلی پیش نمی‌آید. شاید شتاب خودرو با بنزین معمولی کمی کاهش یابد اما این اصلا چیز بدی نیست.

 

کمتر از تهویه‌ی خودرو استفاده کنید

روشن کردن تهویه‌ی خودرو می‌تواند مصرف بنزین را تا ۲۱% درصد افزایش دهد. اگر هوا خوب باشد احتمالا وسوسه می‌شوید شیشه‌ها را پایین بدهید اما این‌کار قابلیت آیرودینامیکی خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و مصرف سوخت را بالا می‌برد. اگر هوا خنک است به‌جای این‌که از تهویه استفاده کنید یا شیشه‌ها را پایین بدهید می‌توانید دریچه‌های هوای داخل خودرو را باز کنید.

 

رانندگی خود را اصلاح کنید

سرعت هیجان‌انگیز است و جلو زدن از خودرو کناری حس قدرت به انسان می‌دهد. اما باید بدانید که این احساسات هزینه‌های زیادی برای شما به‌همراه دارند. بهتر است بدانید تمام خودروها در سرعت بیش از ۷۵ کیلومتر بر ساعت مصرف سوخت‌شان بیشتر می‌شود.

اگر به‌جای سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت با سرعت ۹۵ کیلومتر بر ساعت برانید ۱۳% کمتر سوخت مصرف خواهید کرد. هم‌چنین سعی کنید هیچ وقت خودرو را روشن نگذارید، حتی برای ۱۰ ثانیه. خودرو ساکن سوخت چندانی مصرف نمی‌کند اما گازهای سمی تولید می‌کند که برای محیط‌زیست مضر هستند. خودرو‌های امروزی سریع گرم می‌شوند و اگر شنیده‌اید روشن و خاموش کردن خودرو به موتورش آسیب وارد می‌کند این باور اشتباه را کنار بگذارید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *