خودروی فرمول یک فراری SF71H رونمایی شد

 

فصل ۲۰۱۸ رقابت‌های فرمول یک جهانی، چند هفته‌ی دیگر آغاز می‌شود. روز گذشته، باسابقه‌ترین برند شرکت‌کننده در این مسابقات از مدل جدید خود با نام فراری SF71H رونمایی کرد.

تنها ۴ روز تا شروع تست‌های پیش‌فصل فرمول یک ۲۰۱۸ در بارسلون اسپانیا باقی مانده است. فراری از این فرصت محدود برای معرفی جدیدترین محصول خود در بالاتری سطح دنیای موتوراسپرت استفاده کرد و ساعاتی قبل، SF71H را همراه با گارد محافظ هالو به نمایش درآورد.

برخلاف بسیاری از تیم‌های شرکت‌کننده در فرمول یک امسال، مثل ردبول و رنو که تغییرات خاصی در رنگ‌آمیزی خودروها داشتند؛ فراری همچنان بر اصالت خود پایبند باقی مانده است تا جدیدترین خودروی آن، با رنگ قرمز سنتی و ترکیب همیشگی عرضه شود. از نظر اسپانسر و حامیان مالی هم تغییر چندانی روی بدنه‌ی خودروی فراری دیده نمی‌شود. فقط شرکت اسپانیایی سانتاندر پس از ۹ سال، قرارداد تبلیغاتی خود با تیم فرمول یک فراری را تمدید نکرده است؛ درحالی‌که لوگوی AMD و نماد کوادریفوگیلو از آلفارومئو، با نمایی بزرگ‌تر روی فراری دیده می‌شوند.

Ferrari F1 SF71H

ترکیب رانندگان تیم اسکودریا فراری، همانند سه سال گذشته است. سباستین فتل و کیمی رایکونن پشت فرمان SF71H خواهند بود تا تحت سرپرستی مااوریتزیو آریوابنه (Maurizio Arrivabene)، برای قهرمانی فراری پس از ۱۰ سال ناکامی تلاش کنند.

مدل سال گذشته‌ی فراری با کد SF70H به قهرمانی سباستین فتل در فصل ۲۰۱۷ منجر نشد؛ اما راننده‌ی آلمانی را ۵ مرتبه به مقام اول گرن‌پری‌های سال ۲۰۱۷ رساند. این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از نزدیک شدن خودروهای فراری به اصلی‌ترین رقیب آن‌ها، مرسدس بنز باشد؛ چرا که نتایج به‌دست‌آمده با SF70H، بسیار بهتر از مدل قبل از آن در سال ۲۰۱۶ بود. آنچه باعث برتری مطلق مرسدس بنز در دنیای فرمول یک و ۴ قهرمانی پی‌‌در‌پی آن‌ شده، استفاده از فناوری‌ هیبرید و استقامت عالی پیشرانه حین مسابقات است.

Ferrari F1 SF71H

ماتیا بینوتو (Mattia Binotto)، مدیر فنی تیم فراری، معتقد است:

SF71H با همان طراحی انقلابی خودروهای فرمول یک در فصل قبل هماهنگ خواهد بود. این سبک بدنه با فاصله‌ی بیشتر محورهای جلو و عقب که به نفع مرسدس بنز تمام شده، در ساخت SF71H مورد توجه قرار گرفته است.

Ferrari F1 SF71H

از نظر پیشرانه و تجهیزات اصلی قوای محرک، تغییر خاصی در خودروی جدید فراری دیده نمی‌شود. این موضوع می‌تواند نشانه‌ی تمرکز مهندسان تیم بر افزایش استقامت و ضریب اطمینان SF71H باشد. در فصل جدید، هر خودرو مجاز به استفاده از ۳ پیشرانه خواهد بود و در صورت تعویض تمامی آن‌ها، با جریمه (پنالتی) مواجه می‌شود. چنین شرایطی برای تمامی تیم‌ها، خصوصا فراری که سال قبل با مشکلاتی در پیشرانه‌ مواجه بود، اهمیت زیادی دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *