خیانت مدیران به خود!

روابط میان کارمند و مدیرآیا می دانستید اصلی ترین یا یکی از اصلی ترین چالش های هر سازمانی انگیزه دادن به کارمندان است؟!

تصور میشود حدود ۷۰ درصد کارمندان در کار خود بی انگیزه هستند.

طبق آخرین دستآورد های دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که کارکنان با انگیزه ۳۱ درصد بیشتر بازدهی دارند و سه برابر کارکنان بی انگیزه خلاقیت دارند.

اما اصلی ترین مشکل مدیران این است که رفتارشان کارمندان با بی انگیزه می کند؛ اما چطور مدیران می توانند کارمندان را بی انگیزه کنند؟

۱- گذاشتن قوانین احمقانه:

شرکت ها باید قانون داشته باشند اما قوانین دست و پاگیر و خسته کننده که آزادی عمل کارکنان را می گیرند فقط کار را بدتر میکنند.

۲-نادیده گرفتن دستاوردها:

تاثیر تشویق کردن و ارزش گذاشتن به موفقیت های کارمندان غیرقابل انکار است. اهمیت ندادن به موفقیت های کارمندان یعنی آنها برای شما هیچ اهمیتی ندارند.

۳- استخدام و ارتقای افراد نامناسب:

کارمندان خوب و سختکوش دوست دارند با افراد حرفه ای کار کنند. کارکنان حرفه ای وقتی می بینند به افراد بی لیاقت ارتقای بیشتری داده می شود حس میکنند به آنها توهین شده است.

۴- با همه یکسان رفتار کردن:

این روش فقط در مدرسه جواب میدهد! اگر با همه یکسان برخورد کنید کارمندان برتر فکر میکنند هر چه قدر خوب کار کنند با دیگران یکسان خواهند بود پس انگیزه خود را از دست می دهند.

۵- با کارمندان مثل انسان برخورد نکردن:

نیمی از افراد کار خود را به خاطر رابطه بد با رییسشان ترک میکنند.

بسیاری از مدیران روزی ۸ ساعت با کارمندان کار میکنند ولی فقط بهره وری برایشان مهم است و اصلا به بخش انسانی زندگی کارمند اهمیت نمی دهند و بین حرفه ای بودن و انسان بودن هیچ تعادلی برقرار نمی کنند.

بسیاربسیاردقت کنید لطفا که در این شرایط انتظار با انگیزه بودن را از کارمند خود نبایدداشته باشید! و بدنبال راهکار بهتر باشید و با دید بازتر به نظاره کارکنان بنشینید و کارکنان مسئول و درست را از سایرین تشخیص داده و به آنان بها بدهید تا این خنجر به قلب مجموعه خودتان نرفته و یا باصطلاح گل بخودی نزنید!

 اجازه دهید کارکنانتان از جهت کاری هم قد شما شوند و حتی اجازه دهید قدشان از شما هم فراتر برود تا به موفقیت های درون سازمانی و حتی در انتها به برون سازمانی تان منجر شود.

با کوتاه قد نگهداشتن کارکنان شما راه به جایی نخواهید برد، زیرا مجموعه و سازمانی موفق می شود که کارکنان موفقی داشته باشد نه کارکنانی ضعیف، ناتوان و باصطلاح بنده کوتاه قد!

لطفاً تمام تلاش خود را بکار گیرید و اجازه دهید قد کارکنانتان بلند شود و اگر احیاناً به شمانرسید هم حداقل در سطح مطلوبی قرار بگیرند که این برای شما بسیار موفقیت آمیز خواهد بود (به قول یکی از ثروتمندان و اقتصاددانان جهان: نیروی های ضعیف شما و سازمانتان را ضعیف خواهند کرد پس اجازه دهید قوی شوند سپس به قویترها اهمیت بیشتری دهید تا ضعیف ها هم برای رقابت ورسیدن به جایگاه بهتر وقرار گرفتن در چشم شما و… تلاش مضاعف کنند تا قوی شوند)

پس شما عقاب باشید و کارکنان را هم اجازه دهید عقاب شوند چون اگر آنان کبوتر بمانند دست آخر شما را هم کبوتر خواهند نمود و خودشان هم عقاب نخواهند شد!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *