دانشگاه سیدنی، بالاتر از آکسفورد و کمبریج در رتبه‌بندی جدید جهانی

بر اساس معیارهای جدید رتبه‌بندی جهانی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه سیدنی بیشتر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج برای استخدام شدن واجد شرایط هستند!
نظام رتبه بندی کیو اس، ۳۰۰ دانشگاه را در سراسر جهان بر اساس پنج معیار در زمینه‌ی استخدام فارغ‌التحصیلان بررسی کرده است: اعتبار کارفرما، نتایج فارغ‌التحصیلان، مشارکت با کارفرمایان، ارتباطات کارفرما – دانشجو و نرخ استخدام فارغ‌التحصیلان. به منظور انجام این رتبه‌بندی، ۳۷ هزار کارفرما مورد مطالعه قرار گرفتند و مسیر شغلی ۲۱ هزار نفر در سراسر دنیا بررسی شد. بر این اساس، دانشگاه سیدنی، پس از دانشگاه‌های استنفورد و MIT در ایالات متحده و دانشگاه چینهوای چین، رتبه‌ی چهارم جهان را به خود اختصاص داد.
دانشگاه ملبورن در رده‌ی یازدهم قرار گرفت و این در حالی است که دانشگاه‌های ملی استرالیایی و موناش جزو ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرارگرفتند. دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا در این لیست مشاهده نمی‌شود زیرا در این ارزیابی شرکت نکرده است.
بن ساوتر رئیس تحقیقات QS اظهار می‌دارد که موفقیت‌های دانشگاه‌های استرالیایی در رتبه‌بندی جدید استخدام فارغ‌التحصیلان تا حد زیادی مرهون برنامه‌های مشارکتی‌شان است. وی می‌گوید: «رتبه بندی سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که دانشگاه‌هایی که در زمینه‌های علوم،‌ فناوری،‌ مهندسی و ریاضیات (STEM) تمرکز بالایی داشته‌اند به طور کلی در زمره‌ی موفق‌ترین دانشگاه‌ها در زمینه‌ی تربیت فارغ‌التحصیلان واجد شرایط بازار کار هستند.»
وی اضافه کرد: «این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که تلاش‌های انجام شده توسط دانشگاه‌های استرالیایی برای اثبات خود به عنوان مراکز علمی دوست‌دار صنعت، برای دانشجویان‌شان پر منفعت بوده است.» QS برای اولین بار سال گذشته مراکز آموزشی را از نظر اشتغال فارغ‌التحصیلان بررسی کرد. برخلاف دیگر سیستم‌های رتبه‌بندی، در این نظام به دانشگاه‌ها اجازه داده شد در صورت تمایل از شرکت در این بررسی انصراف دهند.
تریسی مک نیکول از بخش مدیریت اجرایی و برنامه‌ریزی دانشگاه ملی استرالیا می‌گوید: «برای این‌که عملکرد مناسبی برای یک دانشگاه در این رتبه‌بندی وجود داشته باشد، نه تنها لازم است آن‌ها در سطح وسیع کارفرمایان را جذب کنند، بلکه می‌بایست تضمین کنند که فارغ‌التحصیلان با مهارت‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز کارفرمایان، پژوهشگاه‌شان را ترک می‌کنند.»
این خبر برای دانشگاه سیدنی که در نظام‌های رتبه‌بندی عمومی، همچون رتبه بندی تایمز و رتبه‌بندی تحصیلی دانشگاه‌های جهان  (یا رتبه‌بندی شانگهای)، پس از دانشگاه ملبورن و دانشگاه بین‌المللی استرالیایی قرار گرفته است، نوعی ترقی به حساب می‌آید. به طور مشابه، در رتبه‌بندی‌های جهانی QS سال گذشته، دانشگاه سیدنی در رتبه ۴۶ام جهان و پس از دانشگاه ملبورن (۴۲ام) و دانشگاه ملی استرالیا (۲۲ام) قرار گرفت.
دکتر مایکل اسپنس از دانشگاه سیدنی می‌گوید که آن‌ها به منظور تربیت دانشجویان با مهارت‌ها و فرصت‌هایی که برای پیشرفت و موفقیت در محیط کار نیاز دارند، متعهد شده‌اند. وی گفت: «از سال ۱۸۵۰ که دانشگاه تاسیس شد، مسلح کردن دانشجویان به علم، مهارت، ارزش‌ها و هدف حفظ جامعه در هر سطحی و ارائه‌ی راهبردی برای بهبود زندگی مردم، مأموریت ما بوده است.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *