درز اطلاعات فنی فراری ۴۸۸ GTO قبل از معرفی رسمی؛ شاهکار مهندسی ایتالیایی

امروزه نگه داری از اطلاعات محرمانه بسیار دشوارتر از آن چیزی است که فکرش را می کنید و مسئله درز اطلاعات در صنعت خودروسازی به کررات اتفاق افتاده است. در واقع خودروسازان مطرح جهان هرگز از دست جاسوسان و عکاسان صنعتی در امان نیستند و حالا با پیشرفت فناوری و تکنولوژی این موضوع بیش از گذشته به دغدغه خودروسازان بزرگ مبدل شده است.

اخیرا این مسئله برای سوپراسپرت ساز ایتالیایی یعنی فراری پیش آمده و از آن جا که این شرکت مراسم های خاص و خصوصی پیش از معارفه رسمی خودرو هایش برای مشتریان وفادار این شرکت برگزار می کند به همین دلیل خطر لو رفتن اطلاعات فراری به مراتب بیشتر از سایرین است.

پیش از این عکس های جاسوسی بسیاری از نسخه مخصوص فراری ۴۸۸ که به رسم فراری بعد از گذشت چند سال عرضه مدل عادی رونمایی می شود، منتشر شده بود.

حتی عکس هایی بدون هرگونه پوشش مخفی شونده بیشتر بخش های ظاهری خودرو را لو می داد اما کیفیت عکس ها چندان مطلوب نبود. حال اما عکس هایی از مراسم خصوصی فراری منتشر شده است که اطلاعات بسیار مهمی که تنها با مشتریان خاص این برند در میان گذاشته شده بود را به ما نشان می دهد.

این نسخه خاص از مدل ۴۸۸ با تمرکز بیشتر بر روی توانایی های مسابقه ای توسعه داده شده است و مهندسی خاص مدل مخصوص رقابت های اتومبیل رانی را به همراه خود دارد.

طبق اطلاعات منتشر شده موتور این مدل که از قطعات نسخه ۴۸۸ Challenge به عاریت گرفته شده است به نسبت مدل عادی ۱۰ درصد وزن سبک تری دارد و حداقل نیروی تولیدی آن به ۷۰۰ اسب بخار می رسد.

در واقع این موتور قوی ترین موتور V-8 تاریخ شرکت فراری خواهد بود. این قلب تپنده ۳٫۹ لیتری که به دو توربوشارژر مجهز شده با فشار بیشتر توربو و تغییرات در قطعات اساسی موتور توانایی رسیدن به قدرت و گشتاور بیشتر را دارا است.

این مدل رقیب اساسی پورشه ۹۱۱ GT2 RS خواهد بود و در واقع باید آن را جایگزین خلف مدل افسانه ای فراری یعنی ۴۵۸ اسپشیاله دانست.

فراری با استفاده گسترده از فیبرکربن، قطعاتی همچون کاپوت، سپر و اسپویلر را از این ماده مرکب ساخته است و البته در فضای کابین نیز قطعات فیبرکربنی نقشی حیاتی بازی می کنند.

مدل استاندارد ۴۸۸ توانایی تولید ۳۲۴ کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد که این مورد در پورشه ۹۱۱ GT2 RS به ۳۴۰ کیلوگرم رسیده است. به همین دلیل باید انتظار داشت که فراری برای مدل جدید خود رسیدن به این رقم و حتی بیشتر از آن را مد نظر قرار داده باشد.

طبق اسلاید های لو رفته به صورت کلی در زمینه آیرودینامیک شاهد ۲۰ درصد بهبود به نسبت مدل استاندارد خواهیم بود.

چرخ های فیبرکربنی استاندارد نیز در حدود ۴۰ درصد وزن سبک تری به نسبت مدل های معمول خواهند داشت. این چرخ ها با لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ عرضه خواهند شد.

پیش از این فراری تنها ۳ بار از نام GTO برای محصولاتش قرار داده که دو مورد آن تبدیل به افسانه های بی بدیل در صنعت خودروسازی شده اند. اولین آن ها ۲۵۰ GTO به عنوان گران ترین و با ارزش ترین خودروی تاریخ و دیگری ۲۸۸ GTO که عملا یک ماشین مسابقه ای داخل شهری بود.

مورد سوم اما که چندان پروژه موفقیت آمیزی برای این نام بزرگ نبود ۵۹۹ GTO که نسخه شهری مدل تمام مسابقه ای ۵۹۹XX بود.

فراری ۲۵۰ GTO یک شاهکار تمام عیار در صنعت خودروسازی که این روزها با قیمتی بیش از ۳۰ میلیون دلار معامله می شود.

گرچه این احتمال می رود که در نهایت اسم این خودرو چیزی به جز GTO باشد و همانند گذشتگانش اسمی منحصر به فرد را یدک بکشد. به خصوص که پیش از این مدل های خاص فراری های V-8 موتور وسط با نام های چلنج استرادله، اسکودریا و اسپشیاله به بازار معرفی شده اند.

به احتمال بسیار زیاد فراری از جدیدترین سوپرخودرو خود در نمایشگاه ژنو رونمایی کند، از این رو باید چند هفته دیگر منتظر ماند و نتیجه هنرنمایی مهندسان ایتالیایی را در کالبد این سوپر اسپرت دوست داشتنی مشاهده کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید