در سال جدید تاثیر هاست و دامنه در سئو چیست؟

در دنیای ارتباطات و تکنولوژی یکی از بهترین راه‌هایی که باعث پیشرفت و به روز شدن می‌شود، ایجاد یک سایت برای کسب و کار مورد نظر است.

با برپا کردن سایت کسب و کارها می‌توانند رشد کنند و تعداد مشتریان خود را به کمک این روش افزایش دهند. با جستجویی ساده در فضای اینترنت با انبوهی از سایت‌ها مواجه می‌شوید و برایتان این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان در میان این سایت‌ها، صفحات و رتبه‌های اول را از آن خود کرد؟ آیا تنها خرید دامنه کافی است؟ اقدامات دیگری نیاز است که به پیشرفت و بهبود رتبه سایت کمک کند؟

به دلیل اهمیت وجود سایت در کسب وکارهای مختلف، امروز بر آن شدیم که تاثیر دامنه و هاست را بر سئو وب هبود جایگاه سایت بررسی کنیم. اگر شما هم جز افرادی هستید که مایل هستید اطلاعات خود را در این زمینه به روز رسانی کنید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با اصطلاحات اولیه

پیش از اینکه در مورد تاثیرات هاست و دامنه بر روی سئو سخن بگوییم، بهتر است دانش اولیه در این زمینه داشته باشید. این توضیحات به شما کمک خواهد کرد که در هنگام جستجو دامنه برای خرید دامنه و همچنین خرید هاست آگاهانه عمل کنید.

هاست چیست؟

هاست

هاست

در ابتدا بهتر است درباره هاست یا میزبان اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. هاست فضایی مختص وب سایت شما است که در آن اطلاعات سایت شما مانند تصاویر، ویدیوها، متون و دیگر داده‌ها نگهداری می‌شود. هاست‌ها معمولا دارای حجم مشخصی هستند که شما باید حجم را با توجه به بزرگی سایت و اطلاعاتی که به صورت روزانه در آن انتشار می‌دهید، انتخاب کنید. به عبارتی می‌توان گفت برای اینکه اطلاعات سایت شما در طول ۲۴ ساعت شبانه روز قابل رویت باشد، می‌بایستی در یک دستگاه متصل به اینترنت ذخیره شود. از این رو کاربران اینترنت می‌‌توانند در هر زمانی که می‌خواهند از مطالب سایت شما استفاده کنند.

دامنه چیست؟

پیش از خرید دامنه یا دامین باید در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید. دامنه در واقع همان آدرسی است که شما برای وب سایت خود انتخاب کرده‌اید. در بستر اینترنت با جستجوی دامنه می‌توان مستقیما به صفحه وب سایت شما وارد شد. دامنه از دو بخش اصلی تقسیم شده است، قسمت اول نشان دهنده نامی است که شما برای وب سایت خود انتخاب کرده‌اید و قسمت دوم (بعد از ” . “) نشان دهنده پسوند وب سایت شما است که می‌توانید داخلی یا بین المللی باشد.

معمولا در هنگام خرید دامنه به این نکته توجه می‌کنند که ثبت دامنه فقط به اسم یک کسب وکار و شخص باشد و گروهی دیگر از این عبارت برای نام گذاری در خرید دامنه استفاده نکنند.

سئو چیست؟

سئو

سئو

حال که با دو عبارت اصلی آشنا شدید، وقت آن رسیده است درباره سئو نیز اطلاعات پایه و اولیه‌ای داشته باشید تا راحت‌تر بتوانید متوجه تاثیر این موارد بر یکدیگر شوید. سئو عبارتند از عملیاتی که برای بهبود جایگاه و رتبه وب سایت در نتایج موتورهای جستجو استفاده می‌شود. این امر زمانی انجام می‌شود که بتوان کلمات کلیدی سایت را به درستی انتخاب کرد و برای بهتر دیده شدن و استفاده اصولی از آن‌ها نیز تلاش کرد.

سئو به دو قسمت سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم بندی می‌شود که به ترتیب به کارها و عملیاتی که در درون سایت انجام می‌شود، سئو داخلی و به کارهایی که خارج از سایت انجام می‌شوند سئو خارجی گفته می‌شوند. گوگل مهم‌ترین موتور جستجو است که به سئو معنی می‌دهد و اکثر افراد در تلاش هستند که جایگاه خوبی در این موتور جستجو داشته باشند.

تاثیرات خرید دامنه و هاست مناسب بر روی سئو

سئو

سئو

در بخش‌های قبل با سه عبارت مهم آشنا شدید، حال تاثیرات هاست و دامین بر روی سئو را در سال‌های اخیر بررسی می‌کنیم. برای پاسخ به این سوال که هاست و دامنه چه تاثیری بر سئو سایت دارند؟ باید بگوییم موارد بسیاری وجود دارند که بر روی سئو تاثیرگذار هستند، یکی از مهم‌ترین موارد داشتن هاست و دامنه مناسب است. به عبارتی این موارد جز زیرسازهای اصلی هر سایتی هستند و اگر به درستی انتخاب نشوند ممکن است باعث ایجاد مشکلات زیادی شوند. در ادامه چند مورد از تاثیرات را مرور می‌کنیم.

  • سرعت و سئو: یکی از مواردی که بر روی سرعت سایت و سرعت لود شدن محتوای سایت تاثیر می‌گذارد، خرید دامنه و هاست مناسب است. هرچه هاست پرقدرت و پرترافیک انتخاب شود می‌تواند سرعت سایت را بالا برده و تعداد بازدیدکنندگان سایت شما را نیز افزایش دهد.
  • داده‌ها و سئو: همانطور که توضیح دادیم داده‌های سایت بر روی هاست قرار می‌گیرند. حال اگر در هنگام خرید دامنه و هاست دقت نکنید، ممکن است قسمتی از اطلاعات شما به مرور زمان از بین رود. اطلاعات همان محتواهایی هستند که بر روی سایت شما قرار دارند و احتمالا شما به وسیله آن محتواها رتبه خوبی در گوگل گرفته باشید. پاک شدن محتوا به دلیل مشکلات سایت ممکن است به سئو و جایگاه شما تاثیر منفی بگذارد.
  • زمان بالا و سئو: هنگامی که کاربری وارد سایت شما می‌شود، ممکن است به دلیل زمان بالا بودن مدت‌ها در سایت شما مانده و از مطالب شما استفاده کند. اما در نقطه مقابل، برخی از سایت‌ها نیز وجود دارند که به دلیل پایین بودن زمان کاربران راخسته و دلزده می‌کنند. این مورد باعث می‌شود کاربر سریع‌تر از سایت خارج شود و این موردی است که به صورت غیرمستقیم بر سئو سایت نیز تاثیر منفی می‌گذارد. پس باید علاوه بر دقت در ثبت دامین، هاست زمان بالا تهیه کنید.
  • موقعیت جغرافیایی و سئو: در بخش‌های قبلی گفته شده در هنگام خرید دامنه و خرید دامین پسوند دامنه نشان دهنده بین المللی یا داخلی بودن سایت است. اگر شما هاست و سرور سایت خود را مطابق موقعیت جغرافیایی کاربران خود انتخاب کنید؛ داده‌ها بهتر و سریع‌تر نمایش داده می‌شوند. این موردی است که باعث بهبود سئو سایت می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات مفید و جامعی درباره هاست، دامنه و سئو در اختیار شما قرار داده شد. شما با ۴ مورد از مهم‌ترین تاثیرات هاست و دامنه بر روی سئو سایت آشنا شدید و دانستید برای بهبود رتبه و جایگاه خود در نتایج موتورهای جستجو باید به چه نکاتی در هنگام خرید دامنه و هاست توجه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *