دستگاهی که کل بدن انسان را در ۴ ثانیه اسکن ۳ بعدی می کند !

VRC-ShunX

گروهی از محققان ژاپنی موفق به ساخت دستگاهی شده اند که قادر است تنها در ۴ ثانیه کل بدن انسان را اسکن ۳ بعدی کند ! این دستگاه Shun’X نام داشته و توسط یک استارات آپ ژاپنی با عنوان VRC به مرحله اجرایی رسیده است.

این دستگاه در نمایشگاه تکنولوژی ژاپن (CEATEC) به نمایش در آمده و تنها شش متر مربع فضا اشغال می‌کند. Shun’X با هشت دوربین دیجیتالی تک لنزی بازتابی(DSLR) و ال‌ای‌دی های با کیفیت بالا بوده که به ستون‌های داخل اتاقک متصل بوده و به ثبت تصاویر یا همان اسکن ۳ بعدی از بدن انسان می‌پردازند.

اسکن ۳ بعدی بدن انسان تنها در ۴ ، فقط با ۱۰ دلار !

جالب است بدانید که کل فرایند اسکن ۳ بعدی بدن انسان با این دستگاه ، تنها ۴ ثانیه زمان می برد. پس از اینکه اسکن ۳ بعدی تمام شد نرم افزار رایانه‌ای سفارشی VRC در عرض دو دقیقه اطلاعات به دست آمده را ارائه می‌دهد.از همه مهتر ، هزینه عکسبرداری از بدن انسان با این دستگاه، بسیار کمتر از نمونه های مشابه بوده و طبق اعلام سازنده، تنها ۱۰ دلار هزینه دارد !

یکی از محققان این پژوهش که بیش از ۱۰ سال از عمر خود را صرف انجام این پژوهش در ژاپن کرده می‌گوید این سیستم  ترکیبی از دوربین های DSLR و دوربین‌های عمق است که باعث متمایز شدن آن از سیستم‌های پیشین می شود.

این فناوری به دلیل سرعت و دقت بالا در صورت توسعه بیشتر می‌تواند به صنعت مد یا افرادی که با طراحی‌های دیجیتالی سر و کار دارند کمک‌های بی‌شماری را ارائه دهد.

نمایشگاه تکنولوژی ژاپن (CEATEC) یکی از مهمترین نمایشگاه های جهان در حوزه سیستم های فیزیکی سایبری و اینترنت اشیاء محسوب می شود. این نمایشگاه بر به جامعه آینده که با یک انقلاب صنعتی جدید توسط داده ها سر و کار دارد، متمرکز است. نمایشگاه فناوری ژاپن افراد، ایده ها و تکنولوژی ها را در کنار هم جمع می کند تا آینده بهتر درک شود. بازدیدکنندگان از فرصت های تجاری جدید بهره مند خواهند شد و اطلاعاتشان در مورد آخرین رویندها و پیشرفت ها را با هم تبادل خواهند نمود. نمایشگاه تکنولوژی ژاپن راهکارهای جدید نوآورانه ای برای مسائلی که جامعه با آنها درگیر است، ارائه می دهد تا بهبود سطح اجتماع بیشتر شده و سبک زندگی فردی نیز ارتقا یابد. به عنوان یک نمایشگاه برجسته فناوری اطلاعات و الکترونیک، نمایشگاه تکنولوژی ژاپن جایگاه خود را به عنوان یک گردهمایی برای آینده ای جدید با پیشرفت های بیشتر در پیوند سیستم های فیزیکی سایبری و اینترنت اشیاء تثبیت نموده است

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *