رابطه جنسی باعث بروز حملات آسم می‌شود!

عوامل موثر بر تقویت جنسی

جنسی

اخیراً در کالج آلرژی و آسم آمریکا دانشمندان مطالعه‌ی جدیدی در مورد اثر فعالیت‌های جنسی بر روی حمله‌های آسم در افرادی که دچار بیماری آسم هستند، انجام داده‌اند و دریافته‌اند که در گذشته این اثر کمتر در نظر گرفته شده است؛ در صورتی که موضوع مهمی است.

کسانی که آسم دارند، معمولاً رابطه‌ی جنسی را به‌عنوان محرک بیماری خود در نظر نمی‌گیرند. آن‌ها می‌دانند چه ورزش‌هایی باعث فعال شدن بیماری می‌شود، ولی نمی‌دانند یا نمی‌خواهند بدانند فعالیت جنسی نیز به نوعی ورزش محسوب می‌شود. در واقع انرژی که طی یک‌بار فعالیت جنسی مصرف می‌شود، به اندازه‌ی انرژی مصرف شده برای بالا رفتن از دو طبقه با پله است. بسیاری از افراد از حملات آسم در نتیجه‌ی رابطه‌ی جنسی رنج می‌برند، ولی خودشان دلیل حملات آسم را نمی‌دانند.

محققین با جمع‌آوری اطلاعات فراوان از مقالات چاپ شده در گذشته، دریافته‌اند که افراد زیادی به حمله‌ی آسم بعد از فعالیت‌های جنسی اشاره می‌کنند. به همین دلیل، واژه‌ی «آسم ماه عسل» ابداع شده است؛ زیرا بسیاری از زوج‌ها اشاره کرده‌اند که در ماه عسل خود با نرخ بیشتری دچار حملات آسم شده‌اند.

شاید دلیل اینکه اثر رابطه‌ی جنسی بر روی حملات آسم کمتر در نظر گرفته شده، ماهیت خصوصی بودن موضوع بوده است. بسیاری از مردم مایل نیستند در مورد روابط جنسی حتی با پزشک خود صحبت کنند، در صورتی که متخصص آسم و آلرژی در تشخیص، درمان و مدیریت آسم تخصص دارد و اگر کسی بتواند بیمار را راهنمایی کند تا کمتر دچار حملات آسم شود و آسم وی تحت کنترل درآید، تنها پزشک وی است. زمانی که رابطه‌ی جنسی به عنوان محرک بروز حملات آسم شناسایی شد، پزشک می‌تواند راهکارهایی ارائه کند تا کیفیت زندگی بیمار بهبود یابد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *