راههای افزایش دوام رنگ موی فانتزی

 

دوام رنگ موی فانتزی

شاید در انتخاب یک رنگ دائمی و یک رنگ فانتزی مردد باشید، در هر حال رنگ های متنوعی که می توانیم در دسته بندی رنگ های فانتزی پیدا کنیم بسیار جذاب هستند. اما این رنگ ها دوام زیادی ندارند و خیلی زود ممکن است از بین بروند و پاک شوند. پس اگر می خواهید رنگ موی فانتزی استفاده کنید، نکاتی است که باید به آنها دقت کنید تا رنگ موهایتان دوام بیشتری داشته باشد.

این را نیز در نظر داشته باشید که در هر حال رنگهای فانتزی برای افرادی مناسب هستند که به دنبال یک تغییر موقت هستند و نمی خواهند برای مدت زمان طولانی رنگ موهایشان ثابت باشد. در بهترین حالت شاید یک رنگ موی فانتزی ۶ هفته روی مو باقی بماند، آن هم اگر تمدیدش نکنید در هفته ششم دیگر رنگ اولیه را روی موهایتان نخواهید دید. دوام رنگ های فانتزی نیاز به تمدید دارد. اما هنوز کارهایی هست که می توانید با انجام دادن یا انجام ندادن آنها کمک کنید تا این رنگ روی موهایتان بیشتر دوام داشته باشد.

از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

رنگهای جذاب و رنگارنگ فانتزی بسیار حساس هستند و به راحتی با شامپوهای قوی از بین می روند. پس بهتر است از شامپویی استفاده کنید که کمترین صدمه را به این رنگها بزند.

موهایتان را با آب سرد بشویید.

شستشوی مو با آب خیلی گرم باعث می شود رنگ مو بازتر شود و اگر هم از رنگ های فانتزی استفاده کرده باشید استفاده از آب گرم برای شستشوی مو، این رنگ ها را کاملا محو می کند.

موهایتان را هر روز نشویید.

بهتر است موهایتان را هر روز نشویید، اما اگر از جمله افرادی هستید که به شستن موهایتان عادت دارید بهتر است از شامپوهای خشک استفاده کنید.

موهایتان را مرطوب کنید.

از یک نرم کننده قوی برای سرحال و درخشان شدن مو استفاده کنید. اگر از یک نرم کننده خوب برای موهایتان استفاده کنید هم در سلامت آن تاثیر دارد هم باعث می شود موهایتان براق تر شود. براق شدن مو نیز موجب می شود رنگ موهایتان بیشتر و زیباتر نمایان باشد.

موهایتان را در معرض حرارت قرار ندهید.

همه ما علاقه داریم به موهایمان مدل بدهیم و این کار را با سشوار و اتوی مو انجام می دهیم. اگر موهایتان را به یکی از رنگ های رنگین کمان تبدیل کرده اید! بهتر است کمی از این وسایل دوری کنید تا رنگ موهایتان زود از بین نرود.حرارت باعث می شود رنگ موهایتان زودتر از بین برود. اگر هم می خواهید از این ابزار حرارتی استفاده کنید استفاده از سرم های مو را فراموش نکنید.

رنگ مویتان را تمدید کنید.

اگر می خواهید رنگ موهایتان به زیبایی روز اولش باشد در هفته سوم یا چهارم مجبورید دوباره رنگ آن را تمدید کنید.اگر موهایتان را زود به زود می خواهید رنگ کنید بهتر است رنگ را با کمی روغن یا یک نرم کننده خوب ترکیب کنید تا آسیب کمتری به موهایتان وارد شود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *