راههای درمان خانگی سلولیت پوست

 

درمان خانگی سلولیت

برای درمان سلولیت روشهای زیادی را مورد بررسی قرار داده‌ایم که هریک کاربردهای خاص خود را دارد، در این مقاله میخواهیم چند روش درمان خانگی سلولیت را نیز مورد بررسی قرار دهیم:

سلولیت ها در زیبایی تاثیر گذار هستند و تقریبا ۸۵ درصد زنان در سنین مختلف از این مشکل رنج می برند. سلولیت ها زمانی اتفاق می افتند که سلول های چربی آزاد در زیر پوست تجمع یابند و ته نشین شوند. این چربی ها معمولا در ران، باسن و پاها ایجاد می شوند و ظاهری شبیه پوست پرتقال دارند.

چه چیزی باعث سلولیت می شود؟ شیوه زندگی ناسالم، هورمون ها و گاهی اوقات ژنتیک نقش مهمی در تشکیل سلولیت ها ایفا می کنند. اما می توانید به محض رویت سلولیت ها آن ها را از بین ببرید. بدین منظور چندروش خانگی به شما پیشنهاد می کنم.

برس کشیدن به پوست خشک

برس بدن برای مبارزه با سلولیت بهترین راهی است که پیشنهاد می کنم. برس خشک، گردش خون و درناژ لنفاوی را بهبود می بخشد و سلول های مرده لایه رویی پوست را از بین می برد که منجر به کاهش سلولیت ها می شود. برای تهیه این برس ها حتما مدلی را که از فیبرهای طبیعی ساخته شده است را انتخاب کنید.

برای انجام این کار هم برس و هم پوست باید خشک باشند. برس را از پایین به بالا از پاها تا شانه ها بکشید و فقط روی سلولیت ها تمرکز کنید.از چپ به راست برس بکشید تا به جریان خون به قلب کمک کند. این کار را به مدت پنج دقیقه و قبل از حمام و روی پوست خشک انجام دهید. سپس به حمام بروید تا تمام سلول های مرده و سموم از بین بروند. این کار را روزانه انجام دهید تا سلولیت ها کاملا از بین بروند.

فلفل تند

فلفل با حذف سموم بدن منجر به کاهش سلولیت ها می شود. فلفل غذایی چربی سوز است که با بالا بردن حرارت بدن گردش خون را نیز بالا می برد. یک قاشق چای خوری پودر فلفل و یک قاشق سوپخوری پودر زنجبیل را به آب لیمو و آب گرم اضافه کنید و به مدت یک یا دوماه یک الی دو بار در روز بنوشید. در پایان این مدت تاثیر شگفت نگیز آن را خواهید دید.

مرطوب کننده های طبیعی

متخصصین پوست و زیبایی همیشه استفاده از مرطوب کننده های طبیعی مثل روغن نارگیل، زیتون و روغن های دیگر را پیشنهاد می کنند.

حمام سم زدای بدن

حمام سم زدا هم سلول های مرده پوست را از بین می برد و هم به جوانسازی پوست کمک می کند. برای آماده کردن حمام ¼ قاشق چای خوری پودر زنجبیل را در یک فنجان آب گرم بریزید و بگذارید کاملا حل شود. سپس حمام را آماده کنید و ۱/۳ پیمانه سرکه سیب و ۱/۳ پیمانه نمک اپسوم را به مایع زنجبیل اضافه کنید و در وان بریزید. قبل از رفتن به حمام ابتدا پوست را برس خشک بزنید سپس به مدت ۲۰ دقیقه در داخل وان بمانید. با این کار بدن را به خوبی می توانید سم زدایی کنید.

اسکراب قهوه

قهوه نوعی آنتی اکسیدان قوی است که هم برای مو و هم برای پوست بسیار مفید است. علاوه بر این سوختی است که برای شارژ مجدد خود آن را استفاده می کنیم. تاثیر اسکراب قهوه در از بین بردن سلولیت ها نیز ثابت شده است. ماساژ دادن اسکراب قهوه روی پوست سلول های مرده و سموم مضر را از بین می برد. کافئین موجوددر قهوه پوست را سفت می کند.

¼ پیمانه پودر قهوه، ۳ قاشق سوپخوری شکر و ۳ قاشق سوپ خوری روغن زیتون را با هم ترکیب کرده و ۳ الی ۴ بار در هفته روی پوست ماساژ دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب فواید زیادی دارد. این محصول سرشار از منیزیم، کلسیم، مواد معدنی و پتاسیم می باشد. مصرف سرکه سیب بدن را از سموم مضر و احتباس آب در نواحی شکم و ران آزاد می کند. همچنین نفخ را از بین برده و از تجمع چربی ها جلوگیری می کند.

برای استفاده موضعی سرکه سیب، آب و عسل را با هم مخلوط کنید و روی پوست بزنید. جهت استفاده خوراکی ۲ قاشق سوپخوری سرکه سیب و ۱ قاشق سوپخوری عسل را با هم مخلوط کنید و دو بار در روز مصرف کنید تا تغییر را در خود احساس کنید.

این ها چندین نمونه درمان سلولیت خانگی بودند که امیدوارم تا حدودی به شما کمک کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *