راه دستیابی به جهان موازی چیست؟

جهان های موازی

‍ پژوهشگران می گویند جهانهای موازی واقعی هستند و به زودی قابل آزمایش خواهند بود.
آیا یک کپی از شما در همین لحظه در یک جهان موازی در حال خواندن این مقاله است؟ دکتر برایان گرین نویسندۀ واقعیت پنهان می گوید: “جهانهای موازی و قوانین ژرف کیهان این باور را می رسانند که این سمت خارق العادۀ طبیعت ممکن است وجود داشته باشد.” تعداد فزاینده ای از کیهان شناسان با دکتر گرین موافقند که این جهانهای دیگر در نزدیکی ما قرار دارند، ممکن است فقط در یک میلیمتری ما. ما نمی توانیم این جهان را مشاهده کنیم، زیرا آن در یک نوع فضایی قرار دارد که از چهار بعد واقعیت نرمال ما متفاوت است.
همینطور که مطالعات برخورد دهندۀ هیدرونی بزرگ سرن پیش می روند، پژوهشگران از یک فیزیک جدید که در افق قرار دارد سخن می گویند، که به دانشمندان کمک می کند بخش بیشتری از رازهای ناشناختۀ جهان ما را بفهمند. این متدولوژی شامل یک فهم فزایندۀ انرژی تاریک است، یک نیروی ناشناخته که برخی از اندیشمندان پیشرو باور دارند نشان می دهند یک جهان “خواهر” در همسایگی ما وجود دارد. رخدادهای عجیب و غریبی توسط کیهان شناسان مشاهده شده اند، از قبیل این که کهکشان آندرومدا که ۲.۲ میلیون سال نوری از ما فاصله دارد با سرعت ۲۰۰۰۰۰ مایل در ساعت به سوی کهکشان راه شیری در حال حرکت است. این رخداد معقول است اگر استدلال شود که گرانشی از یک جهان نادیده دو کهکشان را به سوی هم پیش می راند.
دانشمندان در تلسکوپ فضایی WMAP به تازگی نیرویی ده هزار برابر بزرگتر از کهکشان راه شیری را کشف کردند که آنها باور دارند دلیل قوی برای این است که ممکن است یک جهان موازی در آنجا وجود داشته باشد.
ارتباط با جهانهای موازی چه وقت امکان پذیر می شود؟ با مصمم بودن برای کشف واقعیت و قدری خوش شانسی، برخی از متخصصان پیش بینی می کنند که تا ده سال دیگر این امر ممکن است قابل دسترسی شود. دیگران که کمتر در این باره اشتیاق دارند می گویند تکنولوژیهایی که برای وقوع این امر ضروری است طی ۵۰ تا صد سال دیگر به دست خواهند آمد. منتظر خبرهای بعدی باشید. .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *