رژیم غذایی برای زیبایی پوست

Soft Skin Beauty Tips

داشتن پوست سالم رابطه مستقیمی با آنچه میخورید دارد پس با کنترل رژیم غذایی خود مسیر را برای آن هموار کنید.

اگر به دنبال پوستی شاداب و سالم هستید هیچ چیز بیشتر از رژیم غذایی‌تان تاثیر گذار نخواهد بود پس سعی کنید با رعایت و کنترل غذاهایی که میخورید به زیبایی پوست خود کمک کنید.

آب

یکی از بهترین کارها برای زیبا و سالم نگه داشتن پوست نوشیدن آب است. آب پوست را مرطوب نگه می دارد و باعث می شود خطوط و چروک پوست کمتر نشان داده شوند. همچنین به سلول ها کمک می کند مواد مغذی را جذب کرده و سموم را از بین ببرند. آب به جریان خون نیز کمک می کند و باعث درخشش پوست می شود. پیشنهاد این است که روزانه ۸ لیوان آب بنوشید اما شاید نیاز شما دقیقا در همین حد نباشد زیرا بدن شما از غذا، میوه ها و سبزیجات نیز آب جذب می کند.

سلنیوم

سلنیوم پوست را از سلول هایی که رادیکال های آزاد را جمع می کند محافظت می کند. رادیکال های آزاد باعث ایجاد نشانه های پیری مثل چروک، پوست خشک، بافت های آسیب دیده و شاید برخی بیماری می شود. سلنیوم از بیماری سرطان پوست جلوگیری می کند. می توان این ماده معدنی را از قارچ، میگو، گوشت بره، ماهی های تن، هالیبوت و سالمون، گوشت گاو، بوقلمون، صدف، خرچنگ و پاستای غلات کامل بدست آورد.

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها مانع آسیب های رادیکال های آزاد می شوند. آنتی اکسیدان در انواع غذاها به خصوص میوه و سبزیجات مثل توت، گوجه فرنگی، زردآلو، چغندر، کدو، اسفناج، سیب زمینی شیرین، نارنگی و فلفل یافت می شود.

مبارزه با رادیکال های آزاد با کوکیوتن

بدن ما یک آنتی اکسیدان کلیدی به نام کوکیوتن می سازد. اما با بالا رفتن سن مقدار تولید آن کمتر می شود. کوکیوتن باعث تولید انرژی و کارایی بهتر سلول ها می شود. می توان این آنزیم را در غذاهایی چون مرغ، ماهی سالمون و تن، جگر و غلات سبوس دار به دست آورد. اگر از محصول آرایشی که دارای کوکیوتن است استفاده می کنید به از بین بردن چروک ها و نشانه های پیری در شما کمک می کند.

ویتامین A برای ترمیم پوست

هیچکس پوست خشک و پوسته پوسته را دوست ندارد پس پرتقال، هویج یا گرمک بخورید. این ها سرشار از ویتامین A هستند. این ویتامین در سبزیجات برگ دار، تخم مرغ و محصولات لبنی کم چرب نیز یافت می شود. محصولاتی که دارای ویتامین A هستند چروک ها و لکه های قهوه ای پوست را بهتر می کنند.

ویتامین C قدرت مقابله با آفتاب

آفتاب برای پوست بسیار مضر است. ویتامین C می تواند پوست را از این مضرات حفظ کند. همچنین مانع آسیب آفتاب بر کلاژن و الاستین که به پوست شکل می دهند می شود. ویتامین C را از مرکبات، کیوی، بروکلی، بروکسل، سبزیجات و فلفل دلمه ای قرمز بدست بیاورید.

ویتامین E تقویت سلامت پوست

این ویتامین یکی دیگر از آنتی اکسیدان هاست که پوست را در مقابل آفتاب و التهابات محافظت می کند. ویتامین E را از روغن های گیاهی، آجیل، تخمه ها، زیتون، اسفناج، مارچوبه و سبزیجات برگ دار به دست بیاورید.

چربی های سالم

اومگا ۳ و اومگا ۶ چربی های خوبی هستند که چربی های طبیعی پوست را محافظت می کنند و خشکی و لکه های پوست را از بین می برند و باعث نرم و جوان تر شدن پوست می شوند. این چربی ها در غذاهایی چون روغن زیتون و کانولا، دانه کتان، گردو، ماهی سالمون و ساردین یافت می شود.

روغن های خوب

بعضی روغن ها اسیدهای چرب ضروری زیادی دارند. روغن زیتون به خصوص روغن هایی که با دستگاه های پرس خانگی تهیه می شوند مواد مغذی بیشتری دارند که برای پوست بسیار مفید است.

چای سبز

چای سبز به طور معجزه آسایی روی پوست تاثیر می گذارد.التهابات را متوقف می کند، آسیب های DNA را کاهش می دهد و حتی از آفتاب سوختگی پوست نیز جلوگیری می کند. درست است که چای سبز در بسیاری از محصولات آرایشی یافت می شود اما چرا مستقیما به منبع آن رجوع نکنیم.

 

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *