رکورد چشمگیر تسلا S P100D: سریع‌ترین خودروی جهان با صفر تا صد ۲٫۲۸ ثانیه!

 

گویا معجزات جناب ایلان ماسک تمامی ندارد و اگر ما یک بخش کامل اینفو را به ایشان و تسلا و اسپیس‌اکس و سولارسیتی و البته بُرینگ کمپانیِ تاسیس شده برای حفر تونل در زیر شهر لس‌آنجلس اختصاص بدهیم، باز هم مطلب کم نمی‌آید! این بار این خودروی تسلا مدل اس پی۱۰۰دی است که توانسته در اولین آزمایش سرعت خود در ۲٫۲۸ ثانیه، از ۰ به سرعت ۶۰ مایل در ساعت (که ما با اغماض، صفر تا صد کیلومتر در ساعت نوشتیم) برسد.

به طور رسمی، حالا Tesla Model S P100D به کمک به روز رسانی نرم‌افزاری خود، سریع‌ترین (یا به طور دقیق‌تر، پُرشتاب‌ترین) خودروی جهان است. این اعجوبه در آزمایش اخیر Motor Trend، توانست رکورد ۲,۲۷۵۵۰۷۱۳۹ ثانیه‌ای برای ۶۰ مایل در ساعت را به کمک مُد نرم‌افزاری جدید خود +Ludicrous بزند. هیچ خودرویی تا به حال نتوانسته حتی رکورد ۲٫۳ ثانیه‌ای را از آن خود کند. این حتی سریعتر از پیش‌بینی و قول تسلا یعنی ۲٫۵ ثانیه بود.

گرچه رکورد این خودرو به عنوان یک خودروی الکترونیکی، فوق‌العاده است، موتور ترند می‌گوید که این برتری در رقابت با دیگر سوپر خودروها در سرعت‌های بالاتر از دست می‌رود، جایی که توان و اسب بخار خود را نشان می‌دهد. به عنوان مثال Ferrari LaFerrari می‌تواند یک‌دهم ثانیه زودتر به ۷۰ مایل در ساعت برسد و Porche 918 و McLaren P1 نیز در سرعت ۸۰ مایل در ساعت بر S P100D تسلا برتری می‌یابند.

اینفو - تسلا MODEL S P100D: سریع‌ترین خودروی جهان با صفر تا صد ۲٫۲۸ ثانیه!

و مگر می‌شود که ما ویدئوی این آزمون سرعت را برای شما پست نکنیم؟ آماده‌اید برای متحیر شدن؟

دانلود ویدئوی بالا

سرعت خیره‌کنندهٔ S P100D آنچنان کم‌هزینه به دست نمی‌آید و ما منظورمان از هزینه فقط ۱۳۴٫۵۰۰ دلاری نیست که باید برای خرید آن بپردازید، بلکه نحوهٔ شتابگیری آن است.

به راه انداختن یک Tesla Model S P100D (با وزن حدودی ۲۳۰۰ کیلوگرم) با فعال کردن مُد Ludicrous Easter-egg، ضربه‌ای به بدن شما وارد می‌کند که قابل مقایسه با هیچ خودروی مجاز به راندن در خیابان با تایرهای عادی، زمین خشک و محدودهٔ قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار نیست.

همان طور که گفتیم این آزمایش سرعت، حتی از پیش‌بینی ایلان ماسک هم جلو زد. ماسک در توئیتر خود قول تنها ۰٫۱ ثانیه بهبود را داده بود. اما حالا با دیدن این نتیجه، گویا قند در دل ایلان آب شده و ادعا کرده است که S P100D حتی از این هم بهتر می‌تواند عمل کند، اگر قسمتهایی از جلو و کفی خودرو برداشته شود.

انگجت + موتور ترند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *