زیباترین میادین شهری دنیا را بشناسید

میادین از مهم‌ترین بخش‌های هر شهری محسوب می‌شوند و به نوعی محلی برای گردهمایی‌های مردمی قلمداد می‌شوند؛ در این مقاله زیباترین میادین را به شما معرفی می‌کنیم.

میادین همیشه مهم‌ترین قسمت‌های شهرها محسوب می‌شوند که برای تجمع‌های مردمی اهمیت بالایی دارد. از گذشته تا به اکنون بسیاری از اتفاقات مهم هر کشوری در حوالی میادین صورت گرفته است و این به طور یقین نشان می‌دهد که میادین چقدر پر اهمیت هستند. علاوه بر این، میادین در زیباسازی شهری و حس خوب محیط زندگی ما حایز اهمیت هستند که طراحی‌ها و معماری‌های بی‌نظیری که در خود میادین یا اطراف آن‌ها ایجاد می‌شود، بر جذابیت آنان می‌افزاید. امروزه میادین بسیاری از شهرها، به یکی از نقاط توریستی پربازدید تبدیل شده است و مردم در این نقاط گرد هم جمع می‌شوند و به گپ و گفتگو می‌پردازند و گاهی این دیدارها با صدای دلنشین موسیقی خیابانی همراه می‌شود که لحظات ناب‌تری را ایجاد می‌کند. در این مقاله همراه ما باشید تا با هم به دیدن زیباترین میادین شهری برویم و با آن‌ها آشنا شویم.

میدان ترافالگار (Trafalgar Square)، لندن

میدان ترافالگار (Trafalgar Square) - لندن

میدان ترافالگار که در روبه‌روی نگارخانه ملی لندن قرار دارد در سال ۱۸۴۵ ساخته شده است و به مناسبت بزرگداشت پیروزی دریادار «هوریشیو نلسون» (Horatio Nelson) در نبرد ترافالگار نام‌گذاری شده‌ است. ستون نلسون، یک بنای ۵۶ متری است که مشرف به میدان و فواره‌ی آن قرار دارد و نقش‌برجسته‌های برنزی آن بسیاری دیدنی است. وجود فواره‌ها و حوضچه‌های زیبا این فضا را بسیار دلچسب و جذاب کرده است و سالانه در این مکان همایش‌ها و جشن‌های بسیاری برگزار می‌شود.

میدان پلاس دو وژ (Place de Vosges)، پاریس

میدان پلاس دو وژ (Place de Vosges) - پاریس

در منطقه‌ی زیبای Marais، قدیمی‌ترین میدان عمومی پاریس، یعنی Place des Vosges قرار دارد که هماهنگ با محیط اطراف ساخته شده است. این میدان به سبک معماری رنسانس بنا شده است که تمام ساختمان‌های اطراف آن ساختمان‌های قرمز آجری با سقف‌های سنگی است. میدان Vosges، اغلب مکانی باشکوه برای برگزاری جشنواره‌های قرن ۱۷ مانند تورنومنت‌ها، و عروسی‌های اشرافی بود. اکنون این میدان زیبا با فضای سبز دلنشینی که دارد، بهانه‌ای است برای گردهمایی‌های کوچک جوان‌ترهای شهر که با دوستان خود محفل گرمی را بسازند.

میدان جماع‌الفنا (Jemaa El Fna)، مراکش

میدان جماع‌الفنا (Jemaa El Fna) – مراکش

میدان جماع‌الفنا در قلب شهر قرار دارد. بسیاری از گردشگران و محلیان برای سرو ناهار و تست غذاهای مختلف با طعم‌های فوق‌العاده به این مکان می‌آیند. در غرفه‌ها و مغازه‌های مختلفی که در این میدان وجود دارد تنوع غذایی و کالایی بسیار بالا است. این میدان برجسته‌ترین نقطه‌ی شهر مراکش است که سرگرمی‌های بسیاری در آن وجود دارد و از بهترین مکان‌های روباز برای میل کردن غذا در زمان‌های مختلف شبانه روز است.

میدان سن مارکو (Piazza San Marco)، ونیز

میدان سن مارکو (Piazza San Marco) – ونیز

میدان سن مارکو میدان عمومی اصلی شهر است که بیشترین گردشگر را به خود جذب می کند و یکی از زیباترین بخش‌های ونیز است. دور تا دور این منطقه را کافه‌ها و مغازه‌های شیک و زیبا تشکیل داده است. در این میدان گردشگران و ساکنین شهر لحظات بی‌نظیری را سپری می‌کنند که گاه با بازدید از این منطقه همراه است و گاه به صرف خوردن یک نوشیدنی یا عصرانه در کنار هم می‌نشینند و به گپ و گفتگو مشغول می‌شوند.

میدان دل کامپو (Piazza del Campo)، سیه‌نا

میدان دل کامپو (Piazza del Campo) – سیه‌نا

میدان دل کامپو یکی از بهترین نمونه‌های معماری غیر مذهبی است که بهترین نقطه گردهمایی در سیه‌نای ایتالیا محسوب می‌شود. در گذشته تفریحات مهیج اهالی در این نقطه از شهر برگزار می‌شد. این میدان به دلیل ساختار و حضور مردمانی که در زمان‌های مختلف روز، گردهم می‌آیند حس وحدت‌انگیزی بسیاری را با خود همراه دارد.

میدان قدیمی شهر (Old Town Square)، پراگ

میدان قدیمی شهر (Old Town Square) - پراگ

شهر قدیمی، مرکز تاریخی پراگ، جایی است که می‌توانید میدان فوق‌العاده‌ی زیبای قدیمی شهر را پیدا کنید که یکی از بهترین جاها برای شروع گشت و گذار در شهر است. در اینجا کلیسای Tyn  و Clementinum، همراه با بسیاری از کلیساهای زیبای قدیمی، همچنین معماری‌های قدیمی باشکوه قرار دارد  که قدمت آن‌ها به قرن ۱۱ میلادی می‌رسد. محله‌ی یهودی‌ها، Josefov نیز در چند قدمی شمال این میدان قرار گرفته است.

میدان پلازا د اسپانا (Plaza de España)، سویا

میدان پلازا د اسپانا (Plaza de España) - سویا

پلازا د اسپانا یا میدان عمومی اسپانیا در سال ۱۹۲۹ برای برپایی نمایشگاه ایبرو آمریکایی تاسیس شد. این میدان درون پارک ماریا لوئیزا قرار دارد و محل برخی از دفاتر دولتی سویا مانند ساختمان شهرداری است. ظاهر نیم دایره‌ای میدان باعث هرچه زیباتر شدن آن شده است. همچنین کانال‌های آبی که از میدان می‌گذرد و یک فواره‌ی بسیار زیبا در وسط، جذابیت آن را دوچندان کرده‌اند. روزانه مردم بومی و گردشگران زیادی در این مکان جمع می‌شوند و از زیبایی‌های آن لذت می‌برند.

میدان دی اسپاگنا (Piazza di Spagna)، رم

میدان دی اسپاگنا (Piazza di Spagna) - رم

میدان دی اسپاگنا یکی از محبوب ترین و برجسته‌ترین مکان های ملاقات در رم است. این میدان از یک راه پله یاد بود که معروف به پله اسپانیایی، یک ستون هرمی شکل سنگی و یک کلیسا‌ی زیبا، که زیبایی آن عکاسان زیادی را برای گرفتن عکس به میدان می کشاند، تشکیل شده است. در این میدان و در انتهای راه‌پله یک آبنمای زیبا وجود دارد که این فضا را برای گردشگران و بازدیدکنندگان دلنشین‌تر کرده است.

میدان قلعه (Castle Square)، ورشو

میدان قلعه (Castle Square) – ورشو

تاریخچه این میدان به قرن ۱۳ میلادی می‌رسد که از آن به عنوان مرکز زندگی عمومی شهر ورشو یاد می‌شود که میزبان سخنرانی‌ها و حوادت متعددی بوده است. ساختمان‌های اطراف آن در آن زمان چوبی بودند، اما امروزه ساختار متفاوت و مدرن‌تری دارد. در این منطقه از شهر مغازه‌ها و کافه‌های بسیاری وجود دارد و بسیاری از گردشگران از همین بخش سوغاتی‌های خود را خریداری می‌کنند و همچنین بسیاری از برنامه‌های خیابانی در این میدان برگزار می‌شود.

میدان کاخ (Palace Square)، سن پترزبورگ

میدان کاخ (Palace Square) – سن پترزبورگ

میدان کاخ نام میدانی در قلب سن پترزبورگ است که پل کاخ را به خیابان نوسکی پروسپکت متصل می‌کند. میدان کاخ میدان مرکزی شهر سن پترزبورگ و امپراطوری روسیه بود و به سمت جزیره‌ی واسیلوسکی هدایت می‌کند. قدیمی‌ترین بنایی که در این میدان ساخته شده است، کاخ زمستانی سفید و نیلی تزارها است که یکی از مهمترین جاذبه‌های این شهر است.

میدان del Azoguejo، سگوبیا

میدان del Azoguejo – سگوبیا

این میدان یکی از بخش‌های شهر سگوبیا در اسپانیا است که در کنار آن آبگذر معروف سگوبیا (Acueducto de Segovia) قرار دارد. این آبگذر در کنار این میدان یکی از نماد‌های اصلی این شهر است که اوج مهندسی و معماری را در زمان‌های دور نشان می‌دهد.

میدان سن پیترز (St. Peter’s Square)، واتیکان

میدان سن پیترز (St. Peter

میدان سن پیترز یکی از دیدنی‌های معروف ایتالیا است که این میدان در مقابل کلیسای سنت پیترز و در شهر واتیکان رم قرار دارد. پس از ورود به واتیکان اولین چیزی که به چشم می‌آید عظمت این میدان با ستون‌های زیبا و جذابی است که دور میدان را احاطه کرده است و همچنین صلیبی که در وسط میدان قرار دارد. این میدان یکی از بزرگ‌ترین فضاهای عمومی در دنیا است که هر ساله تعداد بسیاری برای حضور در مراسم‌های مختلف در این مکان گرد هم جمع می‌شوند.

میدان گرند پلاس (Grand Place)، بروکسل

میدان گرند پلاس (Grand Place) – بروکسل

در قلب بروکسل میدان گراند پلاس یا گروته مارکت قرار دارد که گاه به آن مارکت پلاس هم می‌گویند. این مکان در حقیقت نمادی است که شهر با آن شناخته می‌‌شود و یکی از توریستی‌ترین مناطق شهر است. اطراف این میدان را بناهای تاریخی با معماری زیبا با قدمتی دیرینه در برگرفته‌ است. شاهکارهای هنری که هر یک از ساختمان‌های اطراف دارد گرند پلاس را به مکانی پربازدید تبدیل کرده است. هر دو سال یکبار در ماه آگوست فرش باشکوهی از گل در این میدان به مدت چند روز طراحی و پهن می‌شود که توجه بسیاری از علاقه‌مندان و گردشگران را به خود جلب می‌کند.

میدان گندرمن مارکت (Gendarmenmarkt)، برلین

میدان گندرمن مارکت (Gendarmenmarkt) – برلین

میدان گندرمن مارکت یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های برلین است که در اطراف آن ساختمان‌های بزرگ تاریخی بسیاری قرار دارد. این میدان در قرن ۱۷ ساخته شده و بعد از آن که هنگ ژاندارمری در اینجا ایجاد شد، نام آن را میدان Gendarmenmarkt گذاشتند و یکی از محبوب‌ترین مکان‌های شهر، چه در روز و چه در شب، باقی مانده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *