پارک آبشار جدیدی که به زودی در نیویورک افتتاح می‌شود

به زودی در نیویورک پارک جدیدی افتتاح می‌شود که شامل چند منطقه‌ی تفریحی مختلف خواهد بود.

بازدیدکنندگان که به نیویورک می آیند، به زودی شاهد سایت جدید و جذابی در این شهر خواهند بود که یک فضای عمومی پویا و دارای کاربری چندگانه است که شامل پارک وسیعی است و قرار است که یک تفرجگاه کنار آبی هم در بروکلین افتتاح شود.

پارک دومینو که قرار است طبق برنامه‌ریزی‌ها همین تابستان باز شود، محوطه‌ای بزرگ در ویلیامزبرگ است که به سه ناحیه‌ی مجزا از یکدیگر تقسیم شده است که به بازدید عمومی اختصاص داده شده‌اند. فضاهای ویژه‌ای برای انجام فعالیت‌های ورزشی و تفریحی اختصاص داده می‌شود، در حالی که بازدیدکنندگانی که می‌خواهند کمی قدم بزنند، می‌توانند بین یک اسکله‌ی ساحلی و شش هکتار پارک با شکوه، یکی را به دلخواه انتخاب کنند. این پروژه توسط شرکت معماری چشم انداز، عملیات میدانی جیمز کورنر، طراحی شده است و یکی از اهداف آن، بهبود ارتباط با منطقه‌ی ساحلی است.

پارک دومینو

کارخانه سابق شکر دومینو که بخشی از یک سایت بزرگ است

در همه جای این منطقه که در محل کارخانه‌ی سابق تصفیه شکر ساخته شده است، مصنوعات صنعتی معتبری به چشم می‌خورد و یک مسیر پیاده‌روی تاریخی ویژه در این سایت صنعتی ۱۱ هکتاری وجود دارد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد که شاهد داستان تجارت شکر نیویورک که عمری به درازای یک قرن دارد، باشند. این منطقه‌ی تفریحی ساحلی که ۳۶۵ متر درازا دارد، یک مسیر پیوسته در امتداد رودخانه‌ی شرقی است که منظره‌ای پانوراما از خط افق منهتن دارد، اما پارک تفریحی که از خیابان دوم جنوبی به سمت خیابان گراند می‌گذرد شامل باغ کاج ژاپنی، یک محوطه‌ی پیک نیک ۱۰۰ نفره، یک کیوسک غذا، یک محوطه‌ی چمن‌کاری شده‌ و یک ساحل شهری با امکانات مختلف است.

فضای اجتماع مرکزی به چهار قسمت تقسیم شده است و دارای یک رودخانه است، در حالی که گردشگران و افراد محلی منطقه‌ی «The Big Apple» هم می‌توانند از مسیرهایی که مخصوص سگ‌ها ساخته شده است، زمین‌های والیبال و میدان بازی چند منظوره با مساحت ۱۹۲۰ مترمربعی استفاده کنند. کارخانه‌ی شکر دومینو، بخش بزرگی از این پروژه است که شامل فضاهای عمومی چند منظوره، یک محوطه اداری ۱۱۵ کیلومترمربع و ساختمان‌های مسکونی در سرتاسر سایت است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *