سئوی کلاه سیاه چیست؟

 

سئوی کلاه سیاه به بالا بردن رتبه یک سایت در نتایج موتورهای جست و جو با استفاده از روش های غیر مجاز می گویند. سئوی کلاه سیاه متاسفانه توسط خیلی از سئو کارها البته به درخواست مدیر سایت های مورد نظر انجام می گیرد. توسط سئوی کلاه سیاه شاید در مدت زمان کوتاهی بشود به صفحه اول گوگل رسید ولی مطمئن باشید استفاده از این روش به هیچ وجه ماندگاری سایت مورد نظر را در جایگاه فعلیش تضمین نمی کند. در این مقاله قصد دارم درباره سئوی کلاه سیاه صحبت کنم. بهتون پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله همراه من باشید.

سئوی کلاه سیاه چیست؟

همانطور که گفتم سئوی کلاه سیاه به مجموعه ای از اقداماتی گفته می شود که برای بالا بردن رتبه یک سایت در موتورهای جست و جو انجام می شود. این اقدامات از نظر موتورهای جست و جو و از همه مهمتر از دید گوگل غیر قانونی است و گوگل اگر سایتی که سئوی کلاه سیاه کرده است را شناسایی کند ۱۰۰ درصد جریمه اش می کند و از نتایج جست و جو برای مدت زمان زیادی حذفش خواهد کرد.

البته سئو کارهایی که سئوی کلاه سیاه انجام می دهند به شکلی حرفه ای این کار را انجام می دهند که زمانی هم که گوگل متوجه آن شد حداقل سایت مورد نظر را جریمه نکند.

واژه کلاه سیاه معمولا برای افرادی که بد هستند به کار می رود. مثلا هکرهایی هم که خرابکار هستند به هکرهای کلاه سیاه معروف هستند. بر عکس آن کلاه سفید ها همیشه آدم های خوبی بوده اند.

از سئوی کلاه سیاه با عنوان “سئوی کثیف” هم یاد می شود.

سئوی کلاه سیاه چگونه انجام می شود؟

یکی از روش هایی که خیلی از آن در سئوی کلاه سیاه استفاده می شود ساخت بک لینک با تعداد بالا و در مدت زمان کم برای سایت مورد نظر است. در این روش ممکن است مثلا ۱۰۰ بک لینک با کیفیت (با آتوریتی بالا) و همچنین فالو یک شبه برای سایت مورد نظر ساخته شود.

مورد بعدی که خیلی توی سئوی کلاه سیاه به چشم می خورد استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی خاص است. ممکن است فرد سئو کار محتواهایی را تولید کند که فقط یک کلمه کلیدی خیلی خاص در آن بیش از حد تکرار شده باشد.

همچنین لینک های داخلی بیش از حد هم شامل سئوی کلاه سیاه می شود. مثلا به یک کلمه کلیدی خاص بیش از حد لینک داخلی دهید. این مورد شامل دادن لینک صفحه اصلی سایت به کلمه کلیدی مورد نظر می شود. مثلا در یک مقاله ۲۰ بار به کلمه کلیدی خاصی لینک صفحه اول سایت را دهید! یا اینکه ممکن است آدرس تگ مورد نظر به آن کلیدواژه را دهید.

مورد بعدی که خیلی از افراد را می شناسم که از آن استفاده می کنند استفاده از محتوای کپی در سایت است. منظورم این نیست که محتوای سایتشان کپی از سایت های دیگر است! البته این جای خودش را دارد. ولی منظور از محتوای کپی صفحاتی از سایت هستند که شامل محتوای کپی هستند. مثلا چند صفحه با آدرس های مختلف دارای محتوای کپی (duplicate content) هستند.

روش بعدی در سئوی کلاه سیاه استفاده از روش های مصنوعی در جذب ترافیک خصوصا از موتورهای جست و جو است. سایت هایی هستند که چنین خدماتی را ارائه می کنند. مثلا با توجه به کلمه کلیدی خاص شما از گوگل ورودی به سایت شما می دهند. افزایش ورودی از گوگل می تواند روی سئوی سایت شما تاثیر گذار باشد. یا اینکه این سایت ها می توانند ترافیکی را به صورت کاملا مصنوعی وارد سایت شما کنند.

روش های دیگری هم در سئوی کلاه سیاه وجود دارد که الان زیاد کاربرد ندارد. مثل ارسال پست های خودکار در سایت یا استفاده از لینک های داخلی بیش از حد به صورت مخفی که با آپدیتالگوریتم های گوگل واقعا کاربردی ندارند.

در کل سئو و بهینه سازی بیش از حد سایت و در مدت زمان کوتاه باعث بوجود آمدن سئوی کلاه سیاه می شود.

چرا نباید سئوی کلاه سیاه انجام بدهیم؟

همانطور که می دانید سئوی کلاه سیاه مجموعه ای از اقداماتی است که گوگل به شدت با آن ها مخالف است. اگر چه ممکن است توسط روش هایی که در سئوی کلاه سیاه موجود است بتوانید سایت خود را در مدت زمان کوتاهی به صفحه اول گوگل برسانید ولی باید بدانید که جایگاه شما در گوگل ثابت نخواهد ماند.

بعد از اینکه سئوی کلاه سیاه انجام می دهید باید منتظر عواقب آن هم باشید. سئوی کلاه سیاه باعث می شود سایت شما جریمه و برای مدت زمان زیادی از نتایج جست و جو حذف شود. اگر چه بعد از مدتی سایت شما به روال عادی بر می گردد ولی جریمه ای که برای سایت شما در نظر گرفته شده است همیشه در خاطر گوگل می ماند. و این هم یک نکته خیلی مهم است که باید بدانید.

جمع بندی و سخن آخر

در این مقاله سعی کردم روش های جدیدی که امروزه خیلی از آن ها در سئوی کلاه سیاه استفاده می شود را به شما معرفی کنم. معمولا افرادی از سئوی کلاه سیاه استفاده می کنند که قصد دارند برای مدت محدودی و به سرعت به صفحه اول گوگل بیایند. ممکن است با توجه به موضوع کسب و کار خود فقط به دنبال رسیدن به صفحه اول گوگل آن هم در مدت کوتاهی هستند. شاید قصد فروش یک محصول خاصی را به صورت محدود را داشته باشند!

افرادی که قصد دارند توسط سئو و برای دراز مدت سرمایه گذاری کنند هیچ وقت سراغ سئوی کلاه سیاه نمی روند.

در کل از سئو کردن سایتتان به روش کلاه سیاه خودداری کنید چرا که ممکن است عواقب آن گریبان گیر شما شود و کسب و کار خود را دستی دستی نابود کنید. در آخر پیشنهاد می کنم مقالات آموزش رایگان سئو ما را حتما بخوانید. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *