سقوط از آسمان و زنده ماندن

چگونه زمانی که تنها سه دقیقه تا برخورد با زمین فاصله دارید، از یک سقوط آزاد از هواپیما با سرعت ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت از ارتفاع ده کیلومتری سطح زمین، جان سالم بدر ببرید؟

در ۲۳ ژانویه سال ۱۹۷۲ هواپیمایی با ۲۸ خدمه و مسافر پرواز کرد. هواپیمای DC-9 که بر فراز چکسلواکی سابق در حال پرواز بود مورد یک سوءقصد قرار گرفت. در داخل قسمت بار آن یک بمب جاگزاری شده بود! زمانی که این پرواز به ارتفاع ۳۳.۰۰۰ فیت رسید، ناگهان این بمب منفجر شد. با انفجار این بمب هواپیما به چندین تکه تبدیل شده و با یک کوه برخورد کرد. تنها کسی که در این حادثه زنده ماند یکی از خدمه های این پرواز به نام Vesna Vulović بود. این خانم در زمان سقوط فقط ۲۲ سال داشت و زمانی که بمب منفجر شد در قسمت انتهای هواپیما حضور داشت. با انفجار بمب خانم مهماندار، وسنا ویولوویچ از ارتفاع ۳۳.۰۰۰ فوتی و در حالی که درون این تکه از هواپیما بود به زمین سقوط کرد و در نهایت شگفتی زنده ماند!!!

سقوط از آسمان

نام این زن در آن زمان در کتاب گنیس به عنوان کسی که از بلندترین ارتفاع بدون چتر نجات پرید به ثبت رسید. شاید بشود نام این فرد را به عنوان خوش شانس ترین فرد کره زمین گذاشت! این فرد چندین و چند بار از مرگ حتمی نجات پیدا کرد!

جالب است بدانید که دو راه برای بیرون پریدن از یک هواپیما پیش رو دارید. روش اول سقوط آزاد و یا بیرون افتادن از هواپیما بدون وجود هیچ گونه لوازم ایمنی و یا وسیله ای برای کاهش شتاب سقوط است و روش دوم «لاشه سواری » نام دارد . کلمه «لاشه سواری» یا Wreckage Riding توسط جیم همیلتون ( Jim Hamilton ) تاریخدان تازه کاری در ایالت ماساچوست آمریکا که تحقیقاتی در زمینه سقوط آزاد انجام داده است، ابداع شده و به این معنی است که اگر خوش شانس باشید ممکن است به هنگام سقوط به قطعه ای از هواپیما متصل باشید. در حادثه مذکور پس از انفجار هواپیما خانم ویولوویچ مسافتی نزدیک به ده کیلومتر را در حالی که بین صندلی خود، چرخ دستی حمل غذا، قسمتی از بدنه هواپیما و جسد یکی از مسافران گیر افتاده بود، به سمت زمین سقوط کرد. به این ترتیب او روی زمین برفی فرود آمده و مسافت طولانی را روی برف ها سرخورده و در نهایت در نقطه ای متوقف شد. با وجود جراحات شدید او توانست از این سانحه جان سالم بدر ببرد.

سقوط از آسمان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *