سوالات متداول سئو

سئو

بعضی از سوالات سئو شاید خنده دار به نظر برسند! شما تمایل به دانستن پاسخ سوال خود را دارید، اما شاید از پرسیدن آن احساس حماقت می کنید. شاید بخواهید این سوال را از همکاران مسلط خود بپرسید، اما می ترسید آن ها به جای پاسخ دادن به شما بخندند. از پرسیدن سوال خجالت می کشید. می ترسید که آن سوال را بازگو کنید. اما اشتیاق غیر قابل انکاری برای جواب سوال خود دارید. انجمن های گفتگو را امتحان می کنید و سوال خود را در آنجا می پرسید، اما پاسخی را از کسی مشاهده نمی کنید و احتمالا به این فکر می کنید که سوال شما چقدر عجیب به نظر رسیده است. در این مطلب به پاسخ بعضی از این گونه سوالات پرداخته ایم که احتمالا همیشه از پرسش آنها هراس داشته اید.

در صورتی که سوالی خارج از این موارد در ذهن شما ایجاد شده است، بدون هیچ ترسی آن را در بخش کامنت ها مطرح کنید. آن ها را با جان و دل میخوانیم و پاسخ آن را به شما ارائه می دهیم.

آیا یک آژانس سئو می تواند کاری کند که رتبه یک گوگل در یک کلمه کلیدی متعلق به سایت من شود؟

بله، اگر بخواهیم صادقانه برخورد کنیم، یک آژانس سئو یا یک سئوکار حرفه ای می تواند کسب رتبه یک گوگل را برای سایت شما فراهم کند. آنها می توانند از تکنیک های مبهمی استفاده کرده و با قرار دادن لینک سایت شما در تعداد زیادی وبلاگ رتبه سایت شما را افزایش دهند و به صفحه اول گوگل برسانند. ترافیک سایت شما در این صورت افزایش می باید و در صورتی که کمی خوش شانس باشید، شاید رتبه یک گوگل را در کلمه کلیدی مورد نظر خود کسب کنید.

چیزی که این آژانس های سئو به شما نمی گویند اینست که آنها در این مدت به فریب گوگل پرداخته اند و احتمالا بعد از مدتی مشاهده می کنید که رتبه سایت شما به صورت ناگهانی دچار افت شدیدی می شود. این جا زمانیست که گوگل به بررسی سایت شما می پردازد تا ببیند که اوضاع از چه قرار است. گوگل متوجه اعمال فریب دهنده سئوکار شما می شود و بعد از این است که رتبه سایت شما کاهش یافته و احتمالا به صفحه دوم گوگل مهاجرت می کنید. در نتیجه تمام پول شما به هدر رفته و اگر خوش شانس باشید دچار جریمه گوگل نمی شوید.

چه کار بایست کنیم؟

سوالاتی از این دست همگی دارای یک پاسخ یکسان هستند. شما می بایست سرمایه خود را بر روی کیفیت محتوا خرج کنید. مطالبی بنویسید که کاربران و مشتریانتان علاقه مند به خواندن آن هستند. آنها را با نوشته های خود سرگرم کنید و اطلاعات طراز اول به آنها دهید. با تمرکز بر روی نوشتن محتوای با کیفیت در وبلاگ یا ارائه محصولات مورد نظر کاربران در فروشگاه خود کاربران دائمی برای خود دست و پا کنید. اگر وب سایت شما به اندازه کافی تاثیر گذار باشد، سایت های دیگر نیز شما را دوست خواهند داشت. رتبه سایت شما در این پروسه بهتر شده و گوگل بدین وسیله رتبه بهتری را در نتایج جستجو به سایت شما اختصاص می دهد. البته که می توانید از مشاوره و راهنمایی هایی یک سئوکار حرفه ای بهره ببرید، سئوکاری که از روش های صحیح در افزایش رتبه سایت استفاده می کند.

آیا من مجبورم که برای تمام ۱۰۰۰۰ محصول خود مطلب مجزا بنویسم؟

سوالات بسیاری در این باره از ما شده که آیا من مجبور به نوشتن محتوای مجزا برای هر یک از صفحات خود هستم؟ پاسخ بله است.اگر شما می خواهید که صفحات شما بتواند قابلیت کسب رتبه در نتایج جستجو را داشته باشد، می بایست برای هر یک از آنها محتوای اختصاصی بنویسید تا دچار مشکل محتوای تکراری نگردید. شک و شبهه در پاسخ به این سوال را کنار گذارید و از هم اکنون شروع به نوشتن محتوا برای هر یک از صفحات خود کنید.

چه کار بایست کنیم؟

در صورتی که سایت شما دارای صفحات زیادی باشد، مسئله ساختار سایت و طبقه بندی آن بسیار با اهمیت می شود. ما در پاسخ به این گونه سوالات، یک فروشگاه ابزار آلات را مثال می زنیم. شاید شما تنها در دسته بندی پیچ، دارای ۱۰۰ مدل از آن باشید. چگونه میتوان تک تک این ۱۰۰ صفحه را بهینه سازی کرد؟! پیچ، پیچ است و نمیتوان برای هر صفحه آن یک محتوای اختصاصی نوشت. در این گونه موارد بهتر است که صفحات دسته بندی را به خوبی بهینه سازی کرد و محتوای جامعی برای آن فراهم نمود تا شانس بالاتری برای کسب رتبه در صفحه اول داشته باشد.

با بهینه سازی صفحات دسته بندی و قرار دادن صحیح آنها در ساختار سایتتان، کمک زیادی به قرار گیری درست هر محصول در دسته مناسب آن می کنید. در صورتی که فیلتر محصولات را هم در قسمت جستجوی آنها، به خوبی بهینه کنید، زحمات شما بسیار کمتر می شود.

آیا می توانم بیش از یک هدینگ H1 در صفحه داشته باشم؟

بله، شما می توانید بیش از یک تگ H1 در صفحه داشته باشید. اگر به راهنمای HTML5 توجه می کنید، می بینید که در آن گفته شده که هر بلاکی در صفحه می تواند یک تگ H1 در هدینگ خود داشته باشد و در صورت نیاز تا H6 پیش رود. این مسئله بدین معنیست که چندین تگ H1 به یک صفحه افزود.

سوالی که در اینجا پیش می آید اینست که بهترین راهکار از دید سئو چیست. اگر ما به هر یک از بلاک های صفحه یک تگ H1 نسبت دهیم، پس مهمترین هدینگ صفحه کدام خواهد بود؟ آیا منطقیست که تمام عناوین مطالب بلاگ در صفحه آرشیوی آن با تگ H1 نوشته شده باشند؟ آیا موتورهای جستجو قادر به تشخیص این گونه موارد هستند؟ احتمالا می توانند. اما به نظر ما هر تگ H1 که به صفحه اضافه می شود، از ارزش تگ های H1 قبلی خواهد کاست.

چه کار بایست کنیم؟

بر روی کلمات کلیدی به کار رفته در یک صفحه تمرکز کنید و یک تگ H1 متناسب با عنوان صفحه انتخاب کنید. در صورتی که صفحه مورد نظر از نوع آرشیو است، از کلمه کلیدی اصلی آن در تگ H1 استفاده کنید. در ادامه نیز تمام عنوان های مطالب آرشیو شده را با تگ H2 بنویسید.

به کار بردن تنها یک تگ H1 در صفحه یک امر اجباری نیست. اما طبق دستورالعمل های سئو کاملا منطقی به نظر میرسد. در صورت مطالعه بیشتر درباره هدینگ ها صفحه تاثیر هدینگ بر سئو را مطالعه بفرمایید.

آیا من هنوز می بایست متای کلمات کلیدی را در صفحه به کار ببرم؟

این سوال دیگر به حدی قدیمی شده که می بایست آن را در موزه سئو قرار داد! این روش دیگر کاربردی ندارد و استفاده از متای کلمات کلیدی تاثیری در سئو سایتنخواهد گذاشت. دقت کنید که بین این نوع متا و متای news_keywords تفاوت وجود دارد و متای keywords دیگر توسط گوگل پشتیبانی نمی شود و تاثیری در رتبه سایت نخواهد داشت.

چه کار بایست کنیم؟

بر روی عنوان محتوا تمرکز کنید، متای توضیحات جذابی بنویسید و مطالب عالی تهیه کنید. استفاده از متای کلمات کلیدی را کاملا فراموش کنید.

آیا بعد از نصب پلاگین سئو در وبسایت خود می توانم به صندلی تکیه داده و منتظر افزایش ترافیک سایت باشم؟

افراد زیادی وجود دارند که تنها پلاگین های سئو را در سیستم های مدیریت محتوای خود نصب کرده و کل پروسه سئو را از یاد می برند. در یک دنیای خیالی ممکن است ابزاری وجود داشته باشد که صرفا با استفاده از آن به صدر نتایج جستجو برسید.

در دنیای واقعی هیچ ابزار جادویی وجود ندارد که بتواند به شما در افزایش رتبه سایت کمکی کند. شما برای جذب کاربران و موتورهای جستجو می بایست دست به هر کار تاثیر گذاری بزنید. افزونه های سئو، انجام سئو را آسانتر می کنند اما همچنان می بایست خود دست به بهنیه سازی جامع سایت بزنید.

چه کار بایست کنیم؟

اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه Yoast SEO را نصب کره و برای تنظیم آن مطلب سئو وردپرس را مطالعه کنید. اگر از جوملا استفاده می کنید صفحه سئو جوملا و در صورتی که کاربر سیستم مدیریت محتوای دروپال هستید، مطلب سئو دروپال را بخوانید و طبق دستورالعمل های آن قدم بردارید.

از کنسول جستجوی گوگل بهره برده تا به خطاهای احتمالی سایت پی ببرید. سپس به وبسایت خود برگشته و تکنیک های سئو را همینطور تکرار کنید. آنالیز های دوره ای بر روی سایت انجام داده تا با اشکالات آن واقف شوید.

آیا سوال دیگری دیگری در ذهنتان دارید؟

مطمئنا سوالات بسیاری وجود دارد که قصد دارید از ما بپرسید، خوشحال می شویم که سوالات خود را در کامنت ها بیان کنید. بی صبرانه منتظر سوالات شما هستیم و با حوصله به تک تک آن ها پاسخ می دهیم.

منبع:

SEO questions you were afraid to ask

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *