غول‌های باستانی که بر آمریکا حکمرانی می‌کردند :

(اسکلت‌های گمشده و پنهان‌کاری بزرگ موسسه اسمیتسونین)

بررسی شواهد معتبری از یک نژاد قدیمی از غول‌ها در آمریکای شمالی و سرکوب و پنهان‌کاری این تحقیقات طی ۱۵۰ سال توسط موسسه اسمیتسونین . این کتاب نشان می‌دهد که چگونه هزاران اسکلت از غول‌ها بخصوص در دره می‌سی‌سی‌پی در کنار خرابه‌هایی از شهرهای مربوط به غول‌ها پیداشده . این کتاب جستجوهای ۴۰۰ ساله درباره غول‌ها را که شامل مقالات روزنامه‌ها ، گزارش‌های دست‌اول و اسناد تاریخی دولتی و گزارش‌های میدانی مصور می‌شود جمع‌آوری کرده . این کتاب بیش از ۱۰۰ عکس نادر و تصاویری از شواهد گمشده را در برمی‌گیرد . Dewhurst نه‌فقط افشا کرده که در دوران گذشته نژاد پیشرفته‌ای از غول‌ها بر آمریکای شمالی حکمرانی می‌کرده‌اند همچنین مدعی شده که موسسه اسمیتسونین برای نزدیک به ۱۵۰ سال به شکلی فعالانه بر شواهد فیزیکی آن سرپوش گذاشته . او نشان می‌دهد که چگونه هزاران اسکلت از غول‌ها در سراسر قلمرو مونت بویلرها ( Mound Builder ) پیدا اما از اسناد تاریخی حذف‌شده . او دیگر پنهان‌کاری‌های مربوط به غول‌ها را موردبررسی قرار داده ؛ مثل جسدهای مومیایی‌شده غول‌آسا در غار اسپریت در نوادا که در پارچه‌های فاخر پیچیده شده بودند و قدمت آن‌ها به هشتاد هزار سال قبل از میلاد می‌رسید و پیدا شدن صدها مومیایی مو قرمز در گل فرورفته در مخازن طبیعی و زیرزمینی آب واقع در ساحل غربی فلوریدا و همچنین خرابه‌های شهرهای غول‌ها با جمعتی بالغ‌بر صد هزار نفر در آریزونا ، اوکلاهاما و آلاباما و لوئیزیانا .


Dewhurst نشان می‌دهد که چگونه این پنهان‌کاری و سرکوب حقایق بلافاصله بعد از جنگ داخلی شروع‌شده و وقتی در ۱۸۷۹ سرگرد John Wesley Powell یکی از طرفداران سرسخت ” فرگشت ” و Manifest Destiny به سمت مدیر اسمیتسونین منصوب‌شده شکل وسیع‌تر و بی‌پرواتری به خود گرفته . او همچنین افشا نموده که در دهه ۱۹۲۰ مجموعه سنگ‌قبرهای غول‌آسا در جزیره کاتالینا پیداشده که طی ۶۰۰۰ سال مراسم تدفین در آنجا انجام می‌شده و بیش از ۴۰۰۰ اسکلت در آن پیداشده ازجمله اسکلت شاهان و ملکه‌هایی که یکی پس از دیگری آمده‌اند و برخی از آن‌ها بیش از نه پا قدشان بوده . این شواهد در اتاق‌های مربوط به مدارک و شواهد در موسسه اسمیتسونین مخفی و از دسترس عموم دورنگه داشته شده . این کتاب تعالیم آکادمیک رسمی که به نادیده گرفتن و مخفی نمودن ِ نقشی که غولها درتاریخ باستان آمریکا بازی می کرده اند ادامه می دهند را در هم می کوبد .

پاورقی :

موسسه اسمیتسونین: Smithsonian Institution- بزرگ‌ترین موزه علمی-فرهنگی-تحقیقاتی جهان است. این موسسه که در ایالات‌متحده آمریکا قرار دارد حاوی ۱۳۷ میلیون شی در کلکسیون خود می‌باشد.این موسسه که از منابع خصوصی و دولت فدرال آمریکا بودجه خود را دریافت می‌کند، متشکل از ۱۹ موزه و ۹ مرکز علمی-فرهنگی در چند ایالت آمریکا می‌باشد. ۱۵۶ موزه در آمریکا وابسته به این موسسه می‌باشند.
Mound Builder : نام مجموعه‌ای از فرهنگ‌های مختلف ساکن آمریکای شمالی .
Manifest Destiny: عقیده یا دکترینی در اواسط و اواخر قرن نوزدهم بر این نظر بود که تقدیر امریکا این است که قلمروش را بر کل امریکای شمالی گسترش داده و نفوذ اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی‌اش را متعاقب آن بیشتر و گسترده‌تر نماید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *