فرار از ماتریکس:ده راه برای برنامه زدایی خودتان

ماتریکس

فرار از ماتریکس:ده را برای برنامه زدایی خودتان

برنامه را بشکنید

به نحوه زندگی اکثر مردم فکر کنید: آنها خود را مجبور می کنند که صبح از خواب بیدار شوند ، لباس بپوشند ، مستقیم به محل کار رانندگی کنند ، حدود ۸ ساعت بعد به خانه رانندگی کنند ، تلویزیون تماشا کنند و بخوابند ، فقط برای تکرار همین روال در روز بعد تقریباً کل زندگی آنها

 

ما این نوع زندگی را عادی و حتی سالم می دانیم ، اما اگر جلوی آن را بگیرید و به آن فکر کنید ، اصلاً سالم نیست. زندگی می تواند بسیار زیبا باشد ، اما به جای اینکه از آن بیشترین بهره را ببریم ، تصمیم می گیریم آن را هدر دهیم فقط به این دلیل که ما را برای انجام این کار برنامه ریزی کرده اند. ادامه نوشته

 

عادت ها ، سنت و اعتقادات جزم گرایانه ما را به اتومبیل های بی خیالی تبدیل کرده اند که از زندگی لذت نمی برند و فقط مسیری از پیش تعیین شده را دنبال می کنند که توسط جامعه به ما سپرده شده است. این برنامه نویسی اما می تواند شکسته شود ، اگر بدانیم که تغییر مسیر زندگی ما در دست ماست و شجاعت را در قلب خود جمع می کنیم تا فکر کنیم و به گونه دیگری عمل کنیم. سپس ، زندگی را می توان به یک جشن زیبا و پر از خنده ، بازی ، خلاقیت و عشق تبدیل کرد.

 

چگونه خود را برنامه زدایی کنید

در اینجا لیستی از ده نکته وجود دارد که به شما کمک می کند خود را از برنامه خارج کنید و از ماتریکسی که از بدو تولد به دام افتاده اید فرار کنید:

 

۱٫ از بند دینهای سازمان یافته خلاص شوید

دین دگماتیک ، سازمان یافته به مردم تحمیل می کند که به چه چیزی فکر کنند وبه  چه چیزی فکر نکنند ، چه چیز خوب و چه چیز بد است، چه درست و چه غلط است.

 

بنابراین ، دین سازمان یافته ، مردم را از استفاده از تفکر انتقادی ، جستجوی حقیقت و رسیدن به نتیجه گیری های خود از استدلال و تجربیات زندگی باز می دارد. در عوض ، به آنها می آموزد که کورکورانه مجموعه اخلاق و قوانین را دنبال کنند.

 

نتیجه؟ سرکوب و رنج عاطفی فوق العاده ای.

 

اگر می خواهید آزادی خود را به دست بیاورید ، صادقانه بیان کنید و در مسیر فهم قدم بردارید ، حتما زنجیرهای دین سازمان یافته را بشکنید و تلاش خود را برای حقیقت از ابتدا آغاز کنید.

 

۲٫ از دادن قدرت خود به قدرتمندان و حاکمان دست بردارید

از همان سنین پایین ، بیشتر ما یاد گرفته شده است که به خودمان شک کنیم و فقط آنچه را که به ما دستور میدهند انجام دهیم.ما به عنوان بزرگسال به خودمان اعتماد نداریم ,بنابراین تصمیم می گیریم که دیگران مسئولیت زندگی ما را بر عهده بگیرند.

 

ما از سیاستمدارانی پشتیبانی می کنیم که برای برآوردن گرسنگی خود از قدرت ، چیزی جز دروغ گفتن به ما ندارند ، تحت این توهم که با این کار ما آینده ای روشن تر را برای خودمان انتخاب می کنیم ، وقتی در واقعیت گزینه هایی که در سیستم شبه دموکراتیک ما به ما داده می شود. بسیار محدود و تقریباً یکسان است. به این ترتیب ما به گروه کوچکی از مردم این امکان را می دهیم که برای منافع شخصی خود ، ما را دستکاری کنند ، با احمقانه اعتقاد دارند که می خواهند در بهبود جامعه سهیم باشند.

 

اگر واقعاً می خواهید یک تغییر مثبت در جهان ایجاد کنید ، از دادن چند قدرت به زندگی دیگر خود متوقف نشوید ، و در عوض مسئولیت را به دست خودتان شروع کنید و همچنین به جمع افراد متفکر خود بپیوندید و در کنار هم کار کنید تا بتوانید کمک کنید یک سیستم اجتماعی بهتر بسازید که به همه مردم خدمت کند.

 

۳٫ سیستم اقتصادی فعلی را زیر سؤال ببرید

در سیستم اقتصادی دیوانه وار ما ، پول از بدهی ایجاد می شود و از این رو برای گردآوری همه کافی نیست. بنابراین ، مردم مجبور به رقابت در بازار هستند و بیشتر زندگی خود را به عنوان برده های مزدی کار می  کنند ، که به ناچار به رنج و درگیری عظیم اجتماعی که در سراسر جهان حاکم است منجر می شود.

 

علاوه بر این ، سیستم اقتصادی ما مبتنی بر مصرف چرخه ای و رشد بی پایان است ، به این معنی که مردم برای پایان دادن پول در گردش در اقتصاد باید بدون پایان مصرف کنند. این امر نه تنها مستلزم استخراج بیش از حد از منابع طبیعی است ، بلکه همچنین به تولید زباله های باورنکردنی که مسموم کننده محیطی است که در آن زندگی می کنیم و ما را حفظ می کند.

 

اگر موافقت می کنید که اقتصاد اقتصادی منسوخ شده است ، و می خواهم به تغییر آن برای پیشرفت مردم و سیاره ما کمک کنیم ، من به شما توصیه می کنم که بیشتر در مورد تأثیرات منفی بی حد و حصر اقتصاد ما تحقیق کنید و همچنین خود را آموزش دهید. در مورد سیستم های اقتصادی جایگزین ، از لحاظ فنی و کارآمدتر با محیط زیست.

 

۴- خود را از ماتریالیسم جدا کنید

ما در فرهنگ مصرفی پرورش یافته ایم و معتقدیم که پول می تواند همه چیز مورد نیاز ما را بخرد و خوشبختی را در زندگی ما به ارمغان آورد. بنابراین ما تصمیم می گیریم چیزهای بیشتری را بدون هدف خریداری کنیم ، اما همیشه به خاطر چیزهای بیشتر احساس نارضایتی و گرسنگی می کنیم.

 

حقیقت این است که پول فقط می تواند آنچه را که ما واقعاً به آن نیاز داریم جایگزین شود ، اما معامله واقعی نیست. آنچه ما نیاز داریم ، نه دارایی و خدمات است بلکه چیزهایی مانند عشق ، دوستی و خلاقیت است. بنابراین نگران این نباشید که بهترین چیز بعدی که می توانید خریداری کنید ، چه چیز باشد و درعوض وقت و تلاش خود را برای دستیابی به تجربیات دل باز و روحی و روانی که پول قادر به خرید آن نیست ، سرمایه گذاری کنید.

 

۵- نسبت به آنچه در بدن خود قرار می دهید ، مراقب باشید

آیا آنچه شما می خورید به سلامتی شما کمک می کند یا باعث تخریب ارگانیسم جسمی شما می شود؟ آیا چیزی که شما از نظر زیست محیطی می خورید پایدار است ، یا این که جهان طبیعی را تحت تأثیر منفی قرار می دهد؟ اینها سؤالات مهمی است که همه افراد باید از خود بپرسند.

 

اکثر مردم تصمیم می گیرند غذاهایی را که پر از شکر ، مواد نگهدارنده و پر از مواد مغذی باشد و یا حاوی محصولات حیوانی هستند بخورند ، غافل از اینکه انتخاب غذایی آنها برای سلامتی آنها مضر است ، به رنج و مرگ ده ها میلیارد حیوان کمک می کند و تأثیر بسیار منفی بر محیط زیست می گذارد.

 

از این پس ، مطمئن باشید آنچه را که می خواهید در دهان خود بگذارید ، با دقت انتخاب کرده و به شما اطمینان می دهم که این یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای خود و جهان انجام دهید.

 

۶٫ منابع خبری خود را عاقلانه انتخاب کنید

دانش قدرت است ، اما ما در اقیانوس اطلاعات غرق می شویم.

 

رسانه های شرکتی تمام وقت با اطلاعات مغرضانه به ما ارائه می دهند ، ما را به باور دروغ هایی که می گویند فریب می دهند تا دقیقاً همانطور که می خواهند با ما دستکاری کنند.

 

یک جستجوگر واقعی دانش ، هیچ اعتقادی را نمی پذیرد ، بلکه به دنبال حقایق است و می کوشد تا درک کروی از موضوعی را که به دنبالش است توسعه دهد.

 

اگر دوست ندارید که گمراه شوید و مایل به درک بهتر اتفاقات در جهان هستید ، تمام تلاش خود را برای جمع آوری اطلاعات از هرچه بیشتر منابع و استفاده از تفکر انتقادی انجام دهید تا به نتیجه گیری های خودتان در مورد واقعی یا غلط بودن موضوع برسید.

 

۷٫ کتابهای چشم نواز و تقویت کننده ذهن را بخوانید

بسیاری از افراد خردمند وجود داشته اند که کتاب هایی را نوشته اند که در آن نظرات خود را در مورد مشکلات زندگی و چگونگی غلبه بر آنها به اشتراک می گذارند. بسیاری از آنها از عملکرد جامعه انتقاد کرده و بینش خود را در مورد چگونگی کمک به ایجاد دنیای زیباتر ارائه می کنند.

 

بنابراین ، کتابها می توانند برای باز کردن چشمان ما و بهبود کیفیت زندگی ما بسیار کمکی باشند ، اما حقیقت غم انگیز این است که بسیاری از افراد وقت زیادی را صرف خواندن کتاب نمی کنند – یا فقط به دلایل سرگرمی می خوانند.

 

برای به  دست آوردن بیشترین استفاده از کتاب خواندن ، حتماً کتابی را انتخاب نکنید و آن را بخوانید – آنهایی را بخوانید که ذهن و قلب شما را لمس می کنند و چشم اندازهای جدیدی را برای شما فراهم می کنند که به شما در درک بهتر خود و جهان کمک می کنند.

 

۸- از ذهنیت گله فرار کنید

دقیقاً همانطور که هر فرد زنده است ، شما فردی منحصر به فرد با استعدادها و هدایای منحصر به فرد برای ارائه به جهان هستید.

 

متأسفانه ، جامعه از روز تولد ما فردیت ما را سرکوب کرده است. به ما برنامه داده شده است که به خود شک کنیم و مطابق آنچه عادی تلقی می شود مطابقت داشته باشیم. با این حال ، این امر مانع از در آغوش گرفتن و ایجاد مسیر خود در زندگی می شود و این باعث ایجاد درد عظیمی در ما می شود.

 

از امروز ، خود را از ذهنیت گله فاصله بگیرید و توجه به صدای درونی خود را شروع کنید – انجام این کار به شما امکان می دهد تا راه خود را دنبال کنید و به روشی که واقعاً می خواهید زندگی کنید ، زندگی کنید.

 

۹٫ خلاقانه خود را بیان کنید

یک راه عالی برای محروم کردن خود از عادی بودن زندگی مدرن ، توجه شما به خلاقیت است.

 

همه ما خلاق به دنیا آمده ایم ، اما به آرامی خلاقیت ما چنان سرکوب شده که تقریبا فراموش کرده ایم که موجودات خلاق هستیم.

 

خلاق بودن به معنای فکر کردن در خارج از محوطه و دیدن زندگی از منظرهای مختلف است. مهمتر از همه ، خلاق بودن به معنای یافتن راههای جدید زندگی است و می دانید که شما قدرت تجلی نوع زندگی مورد نظر خود را دارید.

 

۱۰٫ رشد ذهن آگاهی

در آخر ، یادگیری نحوه زندگی در لحظه کنونی یک روش عالی برای رهایی از شرط بندی شماست.

 

با توجه به اینجا و اکنون ، قادر خواهید بود به هر اتفاقی که رخ می دهد و هر لحظه به طور خودجوش پاسخ می دهد ، بدون اینکه قربانی گذشته خود شوید.

 

بسیاری از تکنیک های مراقبه در خارج وجود دارد که به شما کمک می کند تا ذهنیت داشته باشید ، بنابراین مواردی را که بیشتر دوست دارید پیدا کنید و به آنها بچسبید تا زمانی که نتایج مثبتی در زندگی خود مشاهده کنید.

 

“ماتریکس یک سیستم است ، نئو. آن سیستم دشمن ما است. اما وقتی داخل هستید ، به اطراف خود نگاه می کنید ، چه می بینید؟ بازرگانان ، معلمان ، وکلا ، نجاران. ذهن مردم که سعی در نجات آنها داریم. اما تا زمان انجام این کار ، این افراد هنوز هم بخشی از این سیستم هستند و این باعث می شود آنها دشمن ما شوند. باید درک کنید ، بیشتر این افراد آماده نیستند که از آن جدا شوند. و بسیاری از آنها چنان ناخوشایند هستند ، آنقدر ناامید به سیستم وابسته هستند ، که برای محافظت از آن می جنگند. ” ~ مورفئوس ،  ماتریکس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *