فواید استفاده از دستگاه تردمیل

مزایای استفاده از دستگاه تردمیل

دستگاه تردمیل یکی از بهترین دستگاه هایی است که شما میتوانید برای سلامتی و تناسب اندام از آن استفاده کنید در این مقاله با ما همراه شوید تا برخی از مزایای استفاده از دستگاه تردمیل را بررسی کنیم.

در فکر خرید یک تردمیل هستید؟ اما مطمئن نیستید که برای شما مفید باشد؟ به پیشنهاد سازمان سلامت و خدمات انسانی‌ آمریکا استفاده‌ی حداقل ۱۵۰ دقیقه از تردمیل در هفته راه موثر و راحتی‌ به منظور مطمئن شدن از اینکه در طول هفته به اندازهٔ کافی‌ فعالیت بدنی داشته‌اید می‌باشد.اما راحت بودن، تنها خوبی‌ تردمیل نیست!

استفاده آسان از تردمیل

از وقتی‌ که تجهیزات ورزشی رو به زیاد شدن رفته است تردمیل جزو آن‌ دسته وسایلی‌ است که استفاده از آن‌ بسیار آسان است.اگر شما جزو آن‌ دسته افرادی هستید که نگران نا همواری و ناصاف بودن زمین و پیاده‌رو هستید و یا راه رفتن در سر بالایی‌های خیابان برای شما دشوار است باید بگوم که سطح تردمیل صاف و بر خلاف خیابان،قابل پیشبینی‌ و قابل کنترل است.دیگر لازم نیست نگران محدود بودن مسیر پیاده‌روی یا شلوغ بودن آن‌ و دیگر مشکلات باشید.درواقع یکی‌ از مهمترین دلایلی که مردم دوستدار تردمیل هستند آسان کردن این قبیل مشکلات است.

پیشرفت خود را پیگیری کنید

تردمیل همچنین این قابلیت را به شما می‌دهد که شاهد پیشرفت خود باشید.بیشتر تردمیل ها یک صفحهٔ مانیتور دیجیتال دارند که میتوانید مهمترین فاکتورهای تمرینی مثل مسافت طی‌ شده،کالری سوزانده شده،ضربان قلب و زمان تمرین و … مشاهده کنید.

حتی بعضی از تردمیل‌ها این قابلیت را دارند که اطلاعت چند کاربر را بگیرند و ذخیر‌ه کنند.لذا شما با اینکار میتوانید متوجه شوید که در طول زمان و  یک دوره‌ی تمیرینی چقدر پیشرفت داشته‌اید.

پیگیری روند پیشرفت در معقولهٔ ورزش بسیار مهم است به ویژه اگر هدفتان کاهش وزن یا چربی‌ سوزی باشد.

برنامه‌ی تمرینی

اگر تردمیل شما صفحهٔ نمایشی دیجیتال دارد یک قابلیت مفید دیگر نیز در اختیار شما می‌گذارد:میتوانید به تردمیل برنامهٔ ورزشی بدهید.این برنامه میتواند شامل افزایش یا کاهش سرعت و یا شیب تردمیل باشد.
لذا با این متد، مادامی که روی تردمیل هستید میتوانید مطمئن باشید که جلسه‌ی تمرینی خوب، چالش برانگیز و غیر یکنواختی داشته‌اید.

کاهش وزن

یکی‌ از واضح ترین خوبی‌های تردمیل کمک به کاهش وزن است.تنها با دویدن به مدت ۲۰ دقیقه با سرعت ۶ میتوانید ۲۲۹ کالری بسوزانید و اگر بتوانید سرعت را به ۸ برسانید حدوداً ۳۰۰ کالری خواهید سوزاند.
در نتیجه اگر جلسات تمرینی را با یک رژیم غذایی مناسب همراه کنید، در زمان بسیار کمی‌ به وزن دلخواه خود می‌رسید.

شما حتی میتوانید تنها با استفاده از روش هیت(HIIT) و یا ایجاد شیب در تردمیل حتی باز هم کالری بیشتر بسوزانید.

هیت روشی‌ است که شما در آن‌ بصورت متناوب، می‌دوید و راه می‌روید.یعنی‌ با یک استاندارد خاص سرعت را کم و زیاد می‌کنید.

بهبود سلامت قلبی عروقی

تردمیل این فرصت را در اختیار شما می‌گذارد که سلامت قلبی و عروقی خود را بالا ببرید.هربار که شما روی تردمیل می‌روید در واقع کارکرد قلب خود را بهبود می‌بخشید و قلب خود را قوی‌تر می‌کنید.همزمان که قلب قوی شود فشار خون نیز کاهش می‌یابد. همچنین، فعالیت دویدن و پیاده‌روی باعث میشود خون راحت تر و بیشتر در رگها جریان داشته باشد لذا استرس را کم و کمتر می‌کند.

ورزش‌های هوازی و ایروبیک به شما کمک می‌کند کلسترول بد را در بدن خود کم و بجای آن‌ کلسترول خوب را زیاد کنید و با توجه به اینکه اصلی‌ترین علت مرگ و میر مشکلات قلبی می‌باشد موضوع افزایش سلامت قلبی و عروقی بسیار مهم است.

لازم نیست ورزش کردن همیشه طاقت فرسا باشد

دلیل اصلی‌ اینکه مردم ورزش نمیکنند چیست؟  “وقت کافی‌ ندارند”

اما همهٔ ما وقت برای اینکه هرشب تلویزیون نگاه کنیم یا کتاب بخوانیم پیدا می‌کنیم.با استفاده از تردمیل این امکان را به خود می‌دهید که ورزش کردن برایتان سخت و طاقت فرسا نباشد.چرا که می‌توانید همزمان با ورزش به کارهای دیگر بپردازید.

مادامی که در حال راه رفتن هستید میتوانید تلویزیون نگاه کنید یا گاهی کتاب بخوانید.

این راه حل‌ها ساده به نظر می‌آیند اما برای جذاب کردن ورزشتان بسیار کاربردی و مفید هستند.با این شیوه دیگر از ورزش صبحگاهی فرار نمی‌کنید بلکه هر روز صبح دلتان می‌خواهد که ورزش کنید.

عضله سازی بیشتر

دویدن یا راه رفتن روی تردمیل باعث تقویت عضله‌‌های لگن،کفل و عضله‌های چهارسر می‌شود.حتی میتوانید با ایجاد شیب در تردمیل عضله‌های پا را بیشتر تقویت کنید.

اگر جزو آن‌ دست از افرادی نیستید که هنگام راه رفتن دسته‌های‌ تردمیل را می‌گیرند، لذا میتوانید عضلات بازوها را هم تقویت کنید.

انعطاف پذیری بیشتر مفاصل

تردمیل به عنوال یک ورزش متعادل اما قدرتی‌ میتواند به شما کمک کند تا مفاصل خود را نرم و انعطاف پذیر نگاه دارید.و از آنجایی که شما در حال پیاده‌روی روی یک سطح نرم (به جای سطح سفت پیاده‌رو خیابان‌ها) هستید، کاهش فشار روی زانو و مفاصل را تجربه خواهید کرد.همانطور که در مقاله‌ی پیشین -“دویدن باعث کاهش ساییدگی مفاصل زانو می‌شود“-  گفته شد،اگر مشکلاتی نظیر آرتورز یا درد زانو دارید تردمیل راه بسیار خوبی‌ برای آزاد گذاشتن مفاصل و جلوگیری از دردهای ناخواسته است.

استفاده آسان

استفاده از تردمیل روشی‌ بسیار مناسب بری اطمینان خاطر از اینکه شما در طول هفته، حداقل ورزش مناسب برای سلامت جسمی‌ و روحی‌تان را به انجام رسانده اید می‌باشد.

درواقع شما با همین یک وسیلهٔ ورزشی در خانه می‌توانید در راحتی‌ و آسایش کامل ورزش کنید. فرقی‌ ندارد که هدف شما عضله سازی ، لاغر شدن و یا افزایش سلامت قلبی و عروقی باشد ، تردمیل یکی‌ از تجهیزات عالی‌ ورزشی برای این کار است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *