قهرمانی در بازاریابی وب با ۵ مورد

 

قهرمانی در بازاریابی وب با 5 مورد

همه می خواهند برنده شوند . و تقریبا هیچ رقابتی سنگین تر از رقابت بر سر ۱۰ نفر صفحه اول ( یا بیشتر ) موتور های جستجوگر به خصوص گوگل وجود ندارد . هر کسب و کار درگیر با بازاریابی اینترنتی میخواهد که در صفحات نخست قرار گیرد . و در حالی که میلیون ها رقیب ( در فرم کلمات کلیدی ) برای ورود به مسابقات وجود دارد ولی تمامی رقابت ها مخاطب لازم را برای ارزشمند کردن تلاش را ندارند .

در مسابقات المپیک اگر کسی نگاه هم نکند مهم نیست ، مدال طلا مدال طلاست . اما در بحث انلاین ، مدال طلا برای کلمات کلیدی مبهم شایستگی و یا ارزشی ندارد . چیزی که شما میخواهید حلقه قهرمانی است ، نه جوایز ناچیز برای شرکت در مسابقات !

موفقیت هرکمپین بازاریابی اینترنتی متکی به موارد بسیاری زیاد است اما پنج جنبه اولیه وجود دارد که مسیر هر فردی که می خواهد به موفقیت برسد را نمایش می دهد . در واقع ، توجه نکردن و در نظر نگرفتن این ۵ ملاحظه میتواند به احتمال زیاد موجب شکست تلاش های شما در بازاریابی اینترنتی شود ، مهم نیست که چه کسی سرپرستی انها را بر عهده گرفته است و برای شما انجام داده شما شکست خوردید !! .

۱. تعریف موفقیت در بازاریابی اینترنتی

تعریف شما از موفقیت آنلاین چیست؟ ایا شما به دنبال رتبه بندی ، ترافیک ، دانلود ، فروش یا همه ی اینها هستید یا چیز دیگر ؟ شما ممکن است واقعا به ان فکر نکرده باشید و شاید فکرش را نمیکردید که مجبور باشید به ان فکر کنید زیرا شما میدانید ، همه ما معنی موفقیت بازاریابی اینترنتی را میدانم ، درست است ؟

در ورزش ، قوانین روشن و اهداف خوب تعریف شده است . انداختن توپ در حلقه ، دویدن تا خط پایان . اگر نقصی به وجود بیاید ، داور ها به مجازات ان رسیدگی میکنند . بازاریابی اینترنتی کتابی قانونی ندارد و مجازات ها در بهترین حالت تعارض نام می گیرند .

نزدیک ترین چیزی که ما به قوانین مربوط به بازی ها داریم ” بهترین شیوه “ است و اهداف ؟ اهداف اغلب متغییر هستند بسته نوع کسب و کار و انچه که بازدید کنندگان از سایت میخواهند دارد.

در واقع ، انچه که شما فکر میکنید واضح است برای موفقیت ممکن است برای تیم بازاریابی شما اصلا واضح نباشد . و همچنین برای انها – انچه انها یک شاخص لازم برای موفقیت میدانند ممکن است لزوما انچیزی نباشد که شما به دنبال ان هستید . که بدین معنی است که موفقیت باید در پیشرفت تعریف گردد .

هم شما و هم تیم بازاریابی تان نیاز است که هماهنگ باشید با این که هدف های بازاریابی تان چه چیز هایی هستند باید به این فکر کنید از چه معیار های برای اندازه گیری این پروژه استفاده می کنید که به موفقیت می رسد . خوب است به این اشاره کنیم که شما باید میزان تعامل خود با شبکه های اجتماعی را مشخص کنید اگر این چیزی نیست که بیشترین علاقه را به ان دارید با تعاریف و معیار هایی که از موفقیت شما ایجاد کردیم ، شما میتوانید اطمینان حاصل کنید که تمامی افراد هماهنگ هستند و تمامی کار هایی که انجام شده در راستای دستیابی به این اهداف است .

۲. اعتبار اولیه وب سایت در بازاریابی اینترنتی و سئو

هر وب سایت سطح خاصی از اعتبار مورد نظر را دارد که باید با آن کار کند . وب سایت های جدید و مارک های ناشناخته یک نقطه ضعف ذاتی در رقابت با سایت های تثبیت شده ی خوب و مارک های شناخته شده دارند . و همین مورد میتواند تمامی تفاوت ها را در جهان ایجاد کند .

شما ممکن است هرگز سطح دقیق اعتبار سایت خود را نفهمید ، با این حال ابزار های بسیاری وجود دارد که به نوعی به شما نشان میدهد که بین رقبا در کجا ایستاده اید . در حالی که این معیار ها کامل و بی نقص نیستند ولی میتوانند در یافتن مسیر درست شما را یاری دهند .

اگر شما در طیف پایینی از اعتبار و قدرت کار خود را شروع کرده اید ، شما کار های بسیاری برای انجام دادن دارید . شما میتوانید سایت خود را برای کلمات کلیدی بهینه سازی کنید و آن را برای موتور جستجوگر خوشمزه کنید ولی بدون ساختن اعتبار برای خود این کار ها نتیجه ای در بر نخواهد داشت .

به خاطر داشته باشید ، اعتبار بخشی صرفا کاری نیست که بتوان انجام داد مانند بهینه سازی کلمات کلیدی . این یک فرایند مداوم بازاریابی است ، ساختن لینک ، تعامل با شبکه های اجتماعی و ارائه یک تجربه خوب به مشتری .

در نهایت ، ساختن اعتبار نیاز به زمان و کار بسیار دارد . حتی اگر سایت شما در موقعیت قدرتمندی قرار دارد کم کاری میتواند شما را از بالا یه پایین بکشد . با این حال اگر شما از پایین شروع کردید شما کار زیادی پیش رو دارید برای باز کردن راه رو به بالا .

۳. پشتکار کمپین بازاریابی وب شما

اعتبار اولیه وب سایت شما خیلی چیز ها در مورد میزان کاری که باید انجام شود تا شما یک کمپین بازاریابی موفق داشته باشید را به ما میگوید . اما پشتکار کمپین شما ارتباط کامل با میزان سرعت شما در انجام وظایف پیش رو دارد .

این مورد همیشه برای من جالب بوده که در مقیاس ۰ – ۱۰ با در نظر گرفت ۱۰ به عنوان بیشترین پشتکار ، کسب و کاری که پشت کار عملیاتی در سطح ۳ دارد انتظار نتایجی را دارد که اگر در سطح ۱۰ بود باید به ان می رسید اما متاسفانه روش کار اینگونه نیست .

بییاید بگوییم که شما ۱۰۰ ایتم بازاریابی وب دارید که باید به انها رسیدگی کنید . این ممکن است غیر ممکن باشد که همه ی انها را یکباره انجام دهید ، اما اگر شما تنها قادر به انجام یک یا دو تا از انها در هر ماه باشید میتوان دید که چه راه طولانی در پیش رو دارید اما اگر شما پشتکار بیشتر و تهاجمی تر برای انجام این وظایف اقدام کنید میتوانید در هر ماه ۶ تا ۱۰ مورد را انجام دهید .

نرخ تمرکزی که شما میتوانید در هر ناحیه بگذارید نقش قابل توجه ای در میزان سرعت شما برای رسیدن به انچه به دنبالش هستید ایفا میکند . اگر شما خود را بیش از حد گسترش دهید ، شما مقدار اندکی از هر چیز را انجام میدهید و هیچگاه زمانی برای بزرگ کردن هیچ کدام پیدا نخواهید کرد . اما اگر شما بر روی یک ناحیه بیش از حد تمرکز کنید و نواحی دیگر رها کنید ، این دیگر نواحی میتوانند موفقیت ان یک چیز را که در واقع به خوبی انجام داده اید ، از بین ببرند . گاهی اوقات حرکت به جلو سخت است !

بدیهی است که فوق العاده می شود اگر پشتکار عملیاتی تا سطح ۱۰ پیش میرفت ، اما برای اکثر کسب و کار ها زمان و بودجه این کار را عملا غیر ممکن کرده است . این بدین معنی است که شما باید سطحی که در ان عملیات انجام میدهید را بپذیرید و درک کنید که موفقیت به ان سرعتی که امید داشتید حاصل نمی شود .

۴. تهاجم و پشتکار رقابتی در بازاریابی

برای شما رقابت همیشه وجود دارد . اگر رقبای شما هیچ بازاریابی انجام نمیدهند ، پس شما این شانس را دارید که با هر تلاش بازاریابی وب که شروع میکنید از انها پیشی گیرید . با این حال اگر رقبای شما تلاش هایی برای بازاریابی وب سایت خود انجام می دهند ، پس شما در برابر یک هدف متحرک هستید .

به نظر میرسد که بسیاری افراد بازاریابی وب را مانند مسابقه ای میبینند که ماشین های دیگر در ان حرکت نمی کنند . موتور خود را روشن کنید پدال گاز را فشار دهید و شما برای همیشه اول خواهید بود . ولی ماشین های دیگر در حال حرکت هستند ، برخی به آرامی حرکت میکنند ولی برخی نیز با اخرین سرعت در حال حرکتند . نتنها باید کارهایی را انجام دهید که به سرعت انها برسید بلکه باید سریع تر از انها حرکت کنید اگر میخواهید از انها جلو بزنید و به موفقیت برسید .

خوب ، بیایید بگوییم که شما سریع تر از رقبای خود حرکت میکنید – این بدین معنا نیست که شما درجا از انها رد خواهید شد بخوصص اگر انها شروع قابل توجه ای داشته اند . حالا شما باید در نظر بگیرید که انها چقدر از شما فاصله دارند . نه تنها این ، بلکه شما باید مقدار سرعت خود را با سرعت قبلا انها مقاسه کنید و زمانی را که میتوانید به انها برسید را تعیین کنید .

البته ، انتظار این میرود که انها با نگاه کردن به عقب و دیدن نزدیک تر شدن شما تصیم به بالا بردن دنده و افزایش سرعت بگیرند . و در ضمن افراد پشت سری خود را که با دیدن سبقت گرفتن شما پدال گاز را فشار داده اند ، فراموش نکنید . شما نتنها تلاش میکنید که از دیگران جلو بزنید بالکه به همان نسبت برای جلو ماندن هم تلاش میکنید .

خوب این اسعاره خیلی طولانی بود ، اما من فکر میکنم شما نکته را گرفتید . خوب بود اگر بازاریابی وب مثل رنگ کردن یک خانه بود . با استفاده چند قوطی رنگ خیالتان برای چند سال راحت میشود . متاسفانه ، شما در این مسابقه رقبایی دارید که به دنبال برنده شدن هستند و انها اساسا ، در راه رسیدن به موفقیت شما ایستاده اند .

۵. انتظارات خودتان از کمپین بازاریابی

من این مورد را قبلا بار ها دیده ام . یک کمپین بازاریابی وب وجود دارد با که همه اقدامات لازم را انجام داده ، با موفقیت پایه گذاری شده بر روی شروع سطح اقتدار سایت ، سطح پشتکار کمپین و چگونه پشت سر گذاشتن رقبا ، اما احساس میشود که مشتری ها از دست می روند . داده ها رشد سازگاری قدرتمندی را نشان میدهند ولی مشتریان احساس میکند که این برای انها مناسب نیست . چگونه این اتفاق می افتد ؟

برای تازه وارد ها ، معمولا به علت عدم تعریف معنای موفقیت در وهله ی اول است . اما در موارد بالا تر ، به این دلیل است که مشتریان انتظاراتی دارند که با واقعیت یک موقعیت در یک راستا نیست . هر چه شما برای موفقیت کمپین بازاریابی وب سایت تان انتظار دارد ، باید اطمینان حاصل کنید که انها را بر طبق تراز ملاحظاتی که در بالا ذکر شد تنظیم کردید .

بله ، همه ما به دنبال نتیجه هستیم ( و فورا ) ، اما انچه که ما میخواهیم و انچه که واقعا ممکن است باید در تعامل کامل با یکدیگر باشند .

این برای شما و تیم بازاریابی وب تان خوب نیست که انتظار نادرستی از زمان به دست امدن ” موفقیت “ داشته باشید . با این کار شما فقط خود را برای یک نا امیدی اماده میکنید – و احتمالا کشیدن یک پلاگین بر روی کمپین که در واقع این واقعیت را بیان میکند که موفقیت بر پایه واقعیت در موقعیت است . به ناچار ، انتظارات نابه جا شما را به سوی تصمیمات بد تر سوق میدهد که ضررشان از منفعتشان بیشتر است

خوب در ادامه این مقاله یک ارزیابی کوچیک نسبت به کمپین تبلیغاتی خودمان انجام می دهیم که واقعا مهم هست و خیلی از افراد بسیار سریع از آن عبور می کنند.

ارزیابی میدان نبرد بازاریابی

هرکس می خواهد یک کمپین بازاریابی وب موفق داشته باشد ، اما یک ارزیابی صادقانه از میدان نبرد واقعا میتواند به شما در مکانی که هستید و برای رسیدن به ان مکانی که میخواهد کمک کننده باشد .

دفعه بعدی که شما احساس کردید که کمپین بازاریابی وب سایت شما در حال شکست خوردن است ، به این پست برگردید و یک ارزیابی از خودتان بکنید .

  • ایا شما و تیم بازاریابی وب تان دارای یک هدف یکسان هستید ؟​
  • ایا یک درک واضح از جایی که شروع به کار کرده اید دارید ؟​
  • ایا شما ان سطح از پشتکار که برای رسیدن به انچه میخواهید لازم است را دارید ؟ در همان زمان که میخواهید ؟ یا شما فقط انتظارات را تنها از بودجه خود دارید ؟​
  • ایا شما زیر چشمی مراقب رقبای خود هستید ؟ و ایا شما فهمیده اید که انها چقدر در بازاریابی وب سرمایه گذاری کرده اند ؟​
  • ایا به طور منظم انتظارات خود را ازریابی میکنید ؟​

اگر شما نتوانید در مقاطع منظم جواب بله به این پرسش ها بدهید ، شما در نهایت “مشکل موفقیت” خواهید داشت . برای بردن مسابقات قهرمانی بازاریابی اینترنتی ، شما باید از نظر ذهنی برای این که چگونه ، کی ، و کجا به دست خواهد امد اماده باشید . بدون اینها ، شما به احتمال زیاد بازی را حتی قبل از شروع فصل می بازید . ​

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید