مثلث برمودا و ادعای جدید کارشناسان

درطول بیش از ۴۰ سال شایعات و احیانا واقعیاتی مبنی بر مثلث برمودا یا همان مثلث مرگ که در آن هواپیماها و کشتی ها و قایق هایی بسیاری بدون سر نخ هایی کامل و به شکلی مرموز ناپدید شده بودند، در سراسر جهان پخش شد که در طول این چند سال هیچ مدرک خاصی مبنی بر این که دقیقا چه اتفاقی برای آن ها افتاده بوده ارائه نشده. اما به تازگی خبری منتشر شده است که در آن کارشناسان ادعا می کنند که به احتمال زیاد پاسخی برای وقایع مرموز و ترسناک مثلث برمودا یافته اند…

روز شنبه مورخ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۶ خبری منتشر شده است مبنی بر یافتن پاسخ احتمالی وقایع مرموز مثلث برمودا. کارشناسان ادعا می کنند که سرانجام پاسخی را برای وقایع مرموز مثلث برمودا با کشف ابرهای شش ضلعی عجیب و غریبی که آن منطقه را پوشانده است، یافته اند. بنا بر مستند جدید کانال ساینس در مورد این موضوع، این ابرهای شش ضلعی ترسناک به دلیل باد هایی با سرعت بیش از ۱۰۶کیلومتر بر ساعت ایجاد می شوند، که مانند بمب های هوایی عمل می کنند و باعث غرق شدن کشتی ها و سقوط هواپیماها به شکلی واقعا ترسناک می گردند که فکر کردن به آن هم خواب را از چشمان شما می زداید!
اما یک مشکل وجود دارد و آن این است که اصلا مثلث برمودایی وجود ندارد! در حقیقت برخلاف همه ی داستان های احتمالی ای که شنیده اید، هیچ چیز غیر قابل توضیحی در مورد سقوط هواپیماها و غرق شدن کشتی ها و همچنین هیچ چیز مرموزی برای حل کردن آن وجود ندارد. نام مثلث برمودا به ناحیه ای از اقیانوس بر میگردد که در مرز مشترک فلوریدا، برمودا و پواِرکوریکو قرار دارد و اولین بار در دهه ی ۱۹۵۰ توسط خبرنگاری به اسم ادوارد ون وینکل جونز علنی شد. او کسی بود که نامه ای مبنی بر غرق شدن کشتی ها و سقوط هواپیماها برای خبرگزاری اسوسییشن پرس نوشته است. اما ایده ی اصلی توسط چارلز برلیتز در دهه ی ۱۹۷۰ علنی شد، و از آن موقع حرف ها و شایعاتی مبنی بر وجود بشقاب پرنده ها و بیگانگان و همچنین موج های مهیب و سرکش در منطقه شروع به پخش شدن در سراسر جهان شد.
اما مشکل این بود که در حقیقت هیچ کسی این ادعاها مبنی بر غرق شدن کشتی ها و سقوط هواپیماها را در وهله ی اول به صورت کامل حل و فصل نکرده بود. اما چند سال بعد از آن خبرنگاری به اسم لری به آن پرداخت و کشف کرد که هیچ چیز مرموزی برای حل کردن آن در وهله ی اول وجود ندارد! ناپدید شدن های مرموزی که اتفاق می افتاد در واقع گزارشات اشتباه و مواردی ساختگی بود.
بنجامین ردفورد به سایت لایو ساینس توضیح می دهد: “در بعضی موارد هیچ مدرکی مبنی بر کشتی ها و هواپیماها که ادعا می شد در محدوده ی مثلث برمودا گم شده بودند وجود نداشت. آنها فقط در حد تصورات ذهنی نویسندگان بودند.” بحثی در وجود هواپیماها و کشتی ها و ناپدید شدن آنها نیست اما نکته ی اصلی اینجا بود که برلیتز و بقیه اشاره ای به این موضوع نکرده بودند که این کشتی ها و هواپیماها تنها بر اثر طوفان های مهیب ناپدید شده بودند، نه چیز دیگری. و البته خیلی از زمان های دیگر این کشتی ها در مکان هایی خارج از محدوده ی مثلث برمودا غرق می شدند!
تعدادی از قایق ها و هواپیماهایی وجود دارند که در آن محل ناپدید شدند، اما اکثر آن ها تانکرها، کشتی های کروزر، هواپیماهای چارتر و قایق هایی کوچک بوده اند و با توجه به شرایط جوی این محل که در آن طوفان های مهیبی اتفاق می افتاد و همچنین جریانات نامساعد و خطرناک خلیج، این اتفاقات غیر منتظر نبودند. محققان اخیرا عکس ماهواره ای ناسا را تجزیه و تحلیل کرده اند و ابرهایی با پهنای بین ۳۲ تا ۸۸ کیلومتر را کشف کرده اند که حدودا در ۲۴۰ کیلومتری سواحل فلوریدا به سمت باهاما قرار داشتند. هواشناس ماهواره ای استیو میلر از دانشگاه ایالت کلرادو در مصاحبه با کانال ساینس در باره ی همین ابرها می گوید: “لبه های صاف آن ابرها بسیار غیر معمول است. شما معمولا ابرهایی با لبه های صاف و مستقیم نمی بینید، آن ها معمولا پراکنده هستند و به شکل های مختلفی پخش می شوند. اما اینکه همیشه لبه هایی صاف داشته باشند بسیار عجیب است!”
البته آن ابرها خیلی هم کمیاب نیستند. به این دلیل که تیم تحقیقاتی مورد دیگری را که بسیار شبیه به این ابرها بود مورد بررسی قرار داده که در بالای دریای شمال در سواحل کشور انگلستان واقع شده است. آن ها به این نتیجه رسیدند که آن ابرها مرتبط با بادهای سطح دریا هستند که سرعتی بیش از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دارند. این ابرها به قدری قوی هستند که موج هایی با ارتفاع بیش از ۱۴ متر درست می کنند!
رندی سرونی از دانشگاه آریزونا در مصاحبه با کانال ساینس گفت: “این نوع ابرهای شش ضلعی در بالای اقیانوس ماهیتی کاملا شبیه به بمب های هوایی دارند! آن ها به طرزی شکل گرفته اند که به آن میکروبریست می گویند. آن ها انفجاری از هوا هستند که از پایین ابرها بیرون می زنند و به سطح اقیانوس ها برخورد می کنند و سپس موج هایی را با اندازه هایی عظیم و وحشتناک درست و شروع به انفجارهایی بین یکدیگر می کنند که حتی فکر کردن به آن هم واقعا ترسناک است!”
هیچ یک از این بینش ها درباره ی این ابرها هنوز در یک مجله ی کارشناسی شده منتشر نشده است، اما این کاملا محتمل است که این ابرهای شش ضلعی می تواند در سراسر این منطقه مشترک باشد. و همچنین می تواند با بادهایی بسیار مهیب تر از بادهای معمولی همراه باشد به شکلی که موج هایی با ارتفاع های بیش از ۱۰ متر تولید کنند! با این وجود، نمی توان منکر این قضیه شد که ناپدید شدن هایی غیر عادی و اتفاق هایی مرموز و وحشتناک در منطقه رخ نداده است. بنابراین اخبار دیروز جوابی کامل برای این مسئله ی مرموز نیست اما این موضوع شواهدی بالقوه را از پدیده های آب و هوایی بیان می کند و به نوبه ی خود بسیار متحیر کننده و جالب است و می تواند حداقل به قسمتی از این اتفاقات پاسخی قاطع بدهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *