محتوای بهینه – بخش سوم

سئو درون صفحه

سئو درون صفحه

بهینه سازی تصاویر استفاده شده

اطلاعات مربوط به تصاویر را می توان با مشخصه Alt ارائه نمود.تصاویر ممکن است مانند یک جز ساده از سایت شما به نظر برسند، اما شما می توانید استفاده از آنها را بهینه کنید.تمامی تصاویر موجود در سایت شما می توانند یک نام فایل مجزا و ویژگی Alt که دارا بودن هر دو مورد یک مزیت نیز می باشد. ویژگی Alt به شما این امکان را می دهد تا شما متنی را برای زمانی که تصویر به هر دلیلی نمایش داده نمی شود نشان دهید تا کاربر دچار گمراهی نشود و همچنین در جستجوی تصاویر نیز بسیار موثر است.

Photo

چرا از ویژگی Alt استفاده کنیم؟ اگر یک کاربر در حال مشاهده سایت شما بر روی مرورگری باشد که از تصاویر پشتیبانی نمی کند، و یا در حال استفاده از فناوری های جایگزین مانند Screen Reader باشد محتویات موجود در داخل ویژگی Alt اطلاعاتی در مورد تصویر را ارائه می دهد.

دلیل دیگر این است که اگر شما در حال استفاده از یک تصویر به عنوان یک لینک هستید متن Alt برای تصویر مشابه یک Anchor Text از یک لینک متنی خواهد بود.با این حال من توصیه نمی کنم به استفاده زیاد از تصاویر به عنوان لینک زمانی که لینک های متنی می توانند همان کار را انجام دهند.

در نهایت بهینه سازی یک تصویر با استفاده از Filename و ویژگی Alt فهمیدن تصویر را برای پروژه های جستجوی تصویر مانند Google Image Search آسان می کند.

دایرکتوری تخصصی و مدیریت آنها با استفاده از فرمت های رایج

به جای داشتن فایل های تصویری گسترده داخل دایرکتوری دامنه سایتتان، تصاویر را در داخل یک دایرکتوری تنها یکی کنید(به عنوان مثال brandonsbaseballcards.com/images). این امر راه رسیدن به تصاویر را ساده می کند. از مرورگری استفاده کنید که از تمام انواع فرمت های عکس مانند JPEG ، PNG ، GIF و BMP پشتیبانی کند.

بهترین روش ها

استفاده از filename و ALT کوتاه اما توصیفی

مانند بسیاری دیگر از بخش های صفحات هدفمند برای بهینه سازی، filename و ALT زمانی در بهترین حالت قرار می گیرند که کوتاه اما توصیفی باشند.

اجتناب کنید از:

  • در صورت امکان از filename های کلی مثل ۱٫JPG ، PIC.GIF و image1.JPG استفاده نکنید.
  • نوشتن filename بسیار طولانی
  • چاشنی کردن کلمات کلیدی به متن Alt و یا copy و paste کردن کل جمله

تولید یک ALT تصویر به عنوان لینک

اگر شما تصمیم به استفاده از یک تصویر به عنوان یک لینک دارید، نوشتن ALT به گوگل در درک بهتر نسبت به صفحه لینک داده شده ی شما کمک می کند.

اجتناب کنید از:

  • نوشتن متن Alt بیش از حد طولانی که اسپم در نظر گرفته شود.
  • فقط استفاده از تصویر به عنوان لینک برای هدایت سایتتان

عرضه یک فایل نقشه سایت تصویری

یک فایل نقشه سایت تصویری به گوگل بوت کمک می کند که اطلاعات بیشتری در مورد تصاویر موجود در سایت داشته باشند. این ساختار مشابه فایل سایت مپ XML برای صفحات وب سایتتان نیز می باشد.

سخن پایانی :

یاد بگیرید که چگونه تصاویر موجود در سایتتان را بهینه سازی کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *