مرده‌ای که از پس از سه بار تائیدیه مرگ زنده شد

سه دکتر به طور مجزا یک زندانی در اسپانیا را مرده اعلام کردند اما فرد مرده درست چند ساعت قبل از کالبد شکافی در سردخانه به هوش آمد.

این اتفاق مقامات زندان اسپانیا را شگفت‌زده کرده است. گونزالو مونتویا جیمنز، زندانی ۲۹ ساله، یک روز صبح در سلولش در حالی پیدا شد که هیچ حرکتی نمی‌کرد و علائم حیاتی هم نداشت. بدن گونزالو درون کیسه جسد گذاشته شد و به سردخانه بیمارستان منتقل شد تا کالبد شکافی شود و علت مرگ مشخص شود.

تا این که متخصصان آسیب‌شناسی متوجه شدند صدایی از کیسه جسد گونزالو می‌آید: صدای خر و پف.

گونزالو که به دلیل دزدی به زندان افتاده بود، توسط یکی از زندان‌بانان در سلولش پیدا شد در حالی که بیهوش روی صندلی‌اش افتاده بود. هیچ نشانه‌ای از خشونت وجود نداشت. گونزالو ابتدا توسط دو پزشک شیفت زندان معاینه شد و هیچ علائم حیاتی از خود نشان نداد.

پزشکان که هیچ علائم حیاتی از گونزالو دریافت نمی‌کردند زمان مرگ او را اعلام کردند. چند ساعت بعد پزشکی قانونی پس از بررسی بدن او، مرگ گونزالو را تائید کرد و بدین ترتیب سومین گواهی مرگ او نیز صادر شد. تنها وقتی که جسد به سردخانه منتقل شد، متخصصان آسیب‌شناسی متوجه شدند که مشکلی وجود دارد. گونزالو تا آن زمان چند ساعت را در سردخانه گذرانده بود و پوستش برای کالبدشکافی نشانه‌گذاری شده بود.

پزشکان پزشکی قانونی متوجه شدند که صدایی از داخل کیسه جسد گونزالو می‌آید، بنابراین کیسه را باز کردند، بدن گونزالو را مجددا بررسی کردند و متوجه شدند که زندانی هنوز زنده هست و نفس می‌کشد.

گونزالو با آمبولانس به بیمارستان زندان منتقل شد تا بهبود یابد. در حال حاضر شرایط گونزالو بهتر شده است. البته هنوز مشخص نیست که چگونه این اختلاط روی داده است.

سخنگوی زندان اسپانیا اعلام کرد: «نمی‌دانیم که دقیقا چه اتفاقی افتاده است اما سه پزشک هیچ علائم حیاتی از گونزالو دریافت نکرده‌اند و مرگ او را تائید کردند. بنابراین هنوز نمی‌دانیم که چه اتفاقی افتاده است».

در حالی که هنوز مشخص نیست که چرا چنین بلایی سر گونزالو آمده است اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که روز قبل از پیدا شدن جسدش در سلول ادعا کرده بود که حالش مساعد نیست.

به گفته متخصصان، در بدن گونزالو نشانه‌هایی از «رنج کبود یا سیانوز»، بیماری‌ای با تغییر رنگ پوست ناشی از گردش خون ضعیف یا کمبود اکسیژن، دیده شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *