مزاحمت های ناخوشایند را به حداقل برسانید

مزاحمت های ناخوشایند

به زودی متوجه می شوید که بیشتر وقت شما می تواند صرف مزاحمت های کوچکی شود که شما را از آنچه انجام می دهید غافل و حواستان را پرت می کند. به طوری که زمانی را که باید صرف انجام کاری شود طولانی تر می کند. برخی از مزاحمت ها توسط دیگران یا توسط اتفاقات و موقعیت های بیرونی صورت می گیرند. در برخی اوقات دیگر شاید شما مزاحمتی برای کسی ایجاد کنید. اگر در خانه هستید و باید از مزاحمتی دوری کنید به اتاقی بروید که می دانید بیشترین فضای خصوصی را دارید. اگر در محل کار هستید در اتاقتان را ببندید (در صورت امکان). از همه مهم تر آنکه مزاحمت هایی را که خود ایجاد می کنید مهار کنید (لازم نیست هر دو دقیقه یک زنگ تفریح داشته باشید). گرچه ممکن است یک تماس تلفنی از یکی از بهترین دوستانتان باشد، اما در مورد صرفه جویی در وقت این امر می تواند مزاحمت بزرگی باشد. آیا متوجه شده اید که دقیقا چند دقیقه پس از آنکه سر میز شام می نشینید تلفن تان به صدا در می اید و معمولا چنین تلفنی مربوط به امور پیش پا افتاده است؟

چند ایده ی مفید راب کمک به آزاد کردن شما از بند تلفن هایی است که وقت تان را می دزدند:

  • تماس هایتان را غربال کنید. از طریق پیغام گیر تلفن، تماس ها را نظارت کنید و در صورتی که دوست دارید با شخصی صحبت کنید گوشی را بردارید.
  • از یک شماره انداز استفاده کنید. با یک شماره انداز می توانید متوجه شوید که چه کسی اکنون پشت خط است و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید به او پاسخ دهید یا اینکه آیا در این لحظه می خواهید با او صحبت کنید یا نه.
  • برخی از تلفن ها را پاسخ ندهید. اگر شماره انداز ندارید سعی نکنید هر بار که تلفن زنگ می زند به آن پاسخ دهید. پاسخ ندادن به چند تلفن به ندرت فرصت های خوب زندگی را از شما می گیرد. اگر کسی واقعا می خواهد با شما صحبت کند مجددا تماس می گیرد.
  • با افراد، بیشتر از طریق پست الکترونیکی در تماس باشید نه تلفن. به کسانی که واقعا نمی خواهید از طریق تلفن با آن ها صحبت کنید آدرس پست الکترونیکی تان را بدهید.
  • پیغام بگذارید. اگر فقط می خواهید اطلاعاتی به کسی بدهید اما نمی خواهید با او صحبت کنید زمانی که می دانید در خانه نیست تماس بگیرید و پیغام بگذارید.
  • مشخص کنید. اگر از تلفن بازی خسته شده اید ولی می خواهید در تماس باشید به آن شخص زمان مشخصی بگویید که تلفن را پاسخ خواهید داد یا از او بخواهید پیغام بگذارد که چه موقع وقت دارد تا شما به او زنگ بزنید.
  • بخواهید شا را از لیست حذف کنند. از مراکز یا افرادی که تلفن هایشان باعث مزاحمت شما می شود بخواهید شما را از لیست تلفن ها حذف کنند. در مورد پست الکترونیکی نیز چنین کنید.
  • درخواست کنید بفرستند. اگر به محصولات شرکتی علاقه دارید از آن ها بخواهید برایتان از طریق نامه اطلاعات بفرستند.
  • یک تلفن بی سیم بخرید. یک تلفن بی سیم شما را قادر می کند در حالی که مشغول صحبت هستید در اطراف خانه راه بروید و کارهای دیگرتان را انجام دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *