مصرف قهوه قبل از ورزش

 

شاید یک دختر خانم را دیده باشید که یک لیوان قهوه در نگهدارنده لیوان دستگاه الپتیکال گذاشته و سرگرم انجام تمرینات صبحگاهی اش است.این را بپذیرید که در موردش قضاوت کرده اید.اما معلوم شده که شاید او اطلاعاتی داشته باشد که شما از آنها بی خبرید. با توجه به تحقیق جدیدی که در مجله فیزیولوژی کاربردی منتشر شده، نوشیدن چند فنجان قهوه قبل از یک تمرین، در واقع می تواند باعث شود که ورزشتان لذت بخش تر شود.

این مطالعه، اساسا یک روز عادی شما را شبیه سازی کرد: یک لیوان قهوه برای بیدار شدن از خواب، کمی ورزش در باشگاه، یک فنجان دیگر با صبحانه، بعد از آن ناهار.۱۴ شرکت کننده، دو تمرین متوسط را روی دوچرخه ثابت انجام دادند: یکی هنگامی که ۹۰ دقیقه قبل از تمرین، کافئین مصرف کردند (معادل ۲ فنجان ۸ اونسی قهوه یا ۴ فنجان چای سیاه) و دیگری هنگامی که دارونما مصرف کردند. شرکت کنندگان گزارش دادند هنگامی که کافئین مصرف کردند، دوچرخه سواری برایشان آسان تر از زمانی بود که بدون محرک بودند.

اما صبر کنید، باز هم هست! محققان همچنین بررسی کردند که چطور آن کافئین بر عادات غذا خوردن در ساعات بعدی روز تاثیر می گذارد. آنها این افراد را به یک بوفه ساندویچ بردند و کالری مصرف شده آنها را محاسبه کردند. افراد در زمانی که قبل از تمرین کافئین مصرف کرده بودند، نسبت به زمانی که دارونما خورده بودند،۷۲ کالری کمتر مصرف کردند. نتیجه این گزارش: کافئین باعث می شود که تمرین شما لذت بخش تر شود و مانع پرخوری شما در ساعات بعدی روز می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید