معرفی اپلیکیشن رسمی و ربات تلگرامی نمایشگاه کتاب تهران

 

 اپلیکیشن رسمی و ربات تلگرامی نمایشگاه کتاب تهران

اپلیکیشن رسمی و ربات تلگرامی نمایشگاه کتاب تهران

هرساله نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اردیبهشت ماه آغاز به کار می کند و همواره مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار می گیرد و حتی بازدید کنندگانی از سایر شهر های کشور، برای تهیه کتاب مورد علاقه خود به تهران سفر می کنند. سی امین نمایشگاه کتاب امسال نیز از ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح گردید و تا ۲۳ اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

امسال در روز شروع از اپلیکیشن اختصاصی نمایشگاه در سایت tibf.ir رو نمایی شد . این اپلیکیشن جهت دسترسی آسان و سریع کاربران به کتاب ها و ناشران درون نمایشگاه، در اختیار مشتاقان کتاب قرار گرفته است . البته این برنامه به دلیل مشکل فنی که داشت در ۳ روز اول قابل استفاده نبود اما با انتشار نسخه سالم آن این معضل برطرف شد و در اختیار کاربران قرار گرفت.در این مقاله سعی داریم این اپلیکیشن که برای گوشی اندورید و نوع دیگری از آن برای گوشی آیفون قابل استفاده است به همراه ربات تلگرامی نمایشگاه را به شما معرفی کنیم . با آیتی ریزون همراه باشید.

اپلیکیشن اول (اندروید)

در ابتدا با نصب این برنامه بر روی گوشی اندرویدی خود برنامه از شما می خواهد با وارد کردن شماره تلفن خود، در برنامه ثبت نام کنید.اگر تمایل به انجام این کار ندارید می توانید گزینه «بعدا ثبت نام می‌کنم» را انتخاب نمایید. در صفحه اصلی برنامه آدرس نمایشگاه و یک نقشه‌ی GoogleMap دیده می‌شود که سایز چندان مناسبی برای آن در نظر گرفته نشده است؛ اما می‌توانید به کمک آن و البته نصب داشتن اپ Google Map، مسیر محل فعلی خود تا نمایشگاه را مشاهده کنید.

در همین صفحه دو تب جداگانه در بالا قرار دارند که توسط آن‌ها می‌توانید به‌طور جداگانه در کتاب‌ها و ناشران به جستجو بپردازید. با انتخاب تب ناشران، لیستی از تمام ناشران ثبت‌شده در برنامه به همراه آدرس به شما نمایش داده خواهد شد که می‌توانید با استفاده از باکس جستجوی بالای صفحه نیز، نام مورد نظر را جستجو کنید. با لمس هر ناشر، لیست کتاب‌هایی که از آن در نمایشگاه وجود دارند نمایش داده خواهد شد.

با مراجعه به قسمت کتاب، یک باکس جستجو در اختیار شما قرار خواهد گرفت که می‌توانید در آن نام کتاب، نویسنده یا مترجم را بنویسید و جستجوی خود را انجام دهید. در پایین همین بخش موضوعات متنوعی همچون کودک و نوجوان، عمومی، دانشگاهی، کمک‌آموزشی و‌… نمایش داده شده‌اند که می‌توانید با انتخاب موضوع کتاب مورد نظر خود، شانس و سرعت پیدا کردن آن را بیشتر کنید. برای مثال اگر نام «هری پاتر» را در برنامه جستجو کنید، با لیستی از کتاب‌هایی که نام هری پاتر را در خود دارند مواجه خواهید شد. بعد از پیدا کردن کتاب مورد نظر، روی آن لمس کنید تا وارد صفحه‌ی مربوط به کتاب شوید. در این بخش اطلاعات دقیق‌تری از کتاب را به همراه آدرس غرفه‌ی فروش آن مشاهده خواهید کرد. قیمت کتاب نیز در این صفحه درج شده است که در صورت دقیق بودن قیمت، بسیار کارآمد و مفید خواهد بود.

 

اپلیکیشن دوم (اندروید و آی‌او‌اس)

این نسخه بر نامه برای کاربران iOS پیشنهاد شده است تا با نصب برنامه بتوانند راحت و سریع تر به غرفه و کتاب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.«نمایشگاه کتاب تهران» که به‌عنوان اپلیکیشن رسمی نمایشگاه در سال ۹۵ و ۹۴ فعالیت داشت، امسال نیز بانک اطلاعاتی خود را به‌روز کرده است تا در سی امین نمایشگاه کتاب هم قابل استفاده باشد. ظاهر برنامه تقریبا همان ظاهر سال پیش است، با این تفاوت که رنگ‌های به‌کاررفته در برنامه از قرمز به بنفش تبدیل شده است. در نسخه امسال تنها بخش اصلی برنامه یعنی دیتابیس کتاب‌ها، ناشران و نقشه نمایشگاه به‌روز شده است و مابقی بخش‌ها همچون اخبار، همچنان مربوط به نسخه‌ی سال ۹۵ هستند.

در صفحه اول، گزینه‌ها و امکانات اصلی برنامه در اختیار شما قرار گرفته است. به عنوان مثال با استفاده از بخش ناشران می‌توانید لیستی کامل از ناشران حاضر در نمایشگاه مشاهده کنید و با انتخاب هر کدام، به لیستی از کتاب‌هایی که امسال برای فروش آماده کرده‌اند دسترسی داشته باشید. آدرس غرفه‌ی آن‌ها در همین بخش درج شده است تا بتوانید به شکل ساده‌ای آن را پیدا کنید. نکته‌ی جالبی که در این بخش وجود دارد، نمایش آیکون GPS است که با لمس آن، می‌توانید محل دقیق آن غرفه را روی نقشه‌ی نمایشگاه مشاهده کنید.

در بالای صفحه یک باکس جستجو وجود دارد که توسط آن می‌توانید نام کتاب، نویسنده و ناشر را جستجو کنید تا به شکل سریع‌تری به آنچه در نظر دارید، دست پیدا کنید. بعد از نمایش نتایج پیداشده، می‌توانید کتاب مورد نظر را لمس کنید تا وارد صفحه‌ی جدیدی شوید و در آن اطلاعاتی همچون سال انتشار، نویسنده، آدرس و‌… را مشاهده کنید. با لمس آیکون GPS می‌توانید آدرس غرفه‌‌ی عرضه‌کننده‌ی این کتاب را روی نقشه‌ی نمایشگاه مشاهده کنید.

نقشه‌ی نمایشگاه کتاب به ۲ شکل ماهواره‌ای و گرافیکی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که در نسخه‌ی گرافیکی، می‌توانید جزئیات بیشتری را در رابطه با اماکن مختلف مشاهده کنید. این نقشه به‌صورت پویا طراحی‌شده است به‌طوری که می‌توانید با لمس آیکون GPS محل فعلی خود در نمایشگاه را روی همین نقشه مشاهده کنید تا پیدا کردن راهی که از محل فعلی تا غرفه‌ی مورد نظر دارید ساده‌تر انجام بگیرد. 

ربات تلگرام نمایشگاه تهران

کاردبرد های فراوان ربات های تلگرامی بر کسی پوشیده نیست. در نمایشگاه امسال شاهد یک ربات تلگرامی نیز در کنار اپلیکیشن‌ها هستیم که به کمک آن بدون نیاز به نصب اپلیکیشن‌های بالا، می‌توانید کتاب، نویسنده یا ناشر مورد نظر خود را در نمایشگاه امسال پیدا کنید. کافی است به ربات تلگرامی gisoombot@ مراجعه و گزینه‌ی Start را لمس کنید. حال امکانات ربات در قالب چند گزینه مانند جستجوی عنوان کتاب، جستجوی نویسنده و جستجوی ناشر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای مثال اگر قصد پیدا کردن کتابی از هری پاتر دارید، گزینه جستجوی عنوان کتاب را انتخاب کنید و سپس خیلی ساده، عبارت «هری پاتر» را تایپ و ارسال کنید.

در کسری از ثانیه تمام نتایج مربوط به کلمه‌ی جستجو شده به همراه اطلاعات جزئی همچون ناشر، مؤلف و سال آخرین چاپ در قالب یک پیام برای شما ارسال خواهد شد. در انتهای هر نتیجه، دستوری شبیه به /gid11253948 وجود دارد که با لمس آن می‌توانید آدرس و محل دقیق غرفه‌ی فروشنده را در قالب پیامی دیگر دریافت کنید. به همین سادگی و حتی بدون نیاز به اپلیکیشن‌های موبایل می‌توانید کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید.

نظر شما در مورد این اپلیکیشن و ریات  چیست؟ با آیتی ریزون و کاربران مطرح نمایید.

منبع: اینفو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *