موتورسیکلت برقی سارولیا Manx7 معرفی شد

 

موتورسیکلت تمام برقی سارولیا Manx7 با قدرت ۲۰۴ اسب بخار، نهایت سرعت بیش از ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت و شعاع حرکتی ۳۳۰ کیلومتر رونمایی شد.

شرکت سارولیا (Sarolea)، یکی از اولین برندهای فعال در صنعت موتورسیکلت ‌سازی و درواقع، اولین شرکت موتورسیکلت سازی بلژیک است. این شرکت در سال ۱۸۵۰ در قالب کارخانه‌ی تولید اسلحه بنیان نهاده شد اما از سال ۱۹۸۲ در صنعت موتورسیکلت سازی ورود پیدا کرد. پس از چند دهه فعالیت، سرانجام در سال ۱۹۶۳ فعالیت این شرکت بلژیکی متوقف شد. اما در سال ۲۰۰۸، دو برادر دوقلوی بلژیکی نام سارولیا را احیاء کردند. شرکت براداران رابنز، در تولید موتورسیکلت‌های برقی پرقدرت مسابقه‌ای فعالیت می‌کند. محصولات سارولیای مدرن، کاملاً دست‌ساز و سفارشی ساخته می‌شوند که جدیدترین موتورسیکلت برقی این شرکت، با الهام از مدل‌ مسابقه‌ای برای تردد جاده‌ای طراحی شده است.

Sarolea Manx7

مدل جدید Manx7 بر پایه‌ی مدل مسابقه‌ای SP7 که در جاده‌های خطرناک جزیره‌ی من (Isle Of Man) عملکرد خود را اثبات کرده است، ساخته می‌شود. Manx7 به‌طور دقیق‌تر بر اساس مدل سال ۲۰۱۴ مدل مسابقه‌ای SP7 طراحی شده که این مورد در ظاهر آن هم پیدا است. Manx7 با هدف تولید یک موتورسیکلت برقی باشکوه اما ساده طراحی شده است؛ زیبایی سادگی این مدل در ابعاد، متریال استفاده شده در آن و خطوط غیرمنتظره بدنه کاملاً مشخص است. وسواس تیم مهندسی سارولیا در کاهش وزن، Manx7 را چابک و با فرمان‌پذیری دقیق همراه کرده است. هسته‌ی اصلی این مدل شاسی فیبرکربن کاملاً دست‌ساز بوده تا در کنار سیستم تعلیق عقب فیبرکربن، Manx7 موتورسیکلت برقی منحصربه‌فردی باشد. به‌لطف مهندسی بی‌نظیر و کمک‌فنرهای برند Ohlins در جلو و عقب، توزیع وزن موتورسیکلت قدرتمند سارولیا دقیقاً ۵۰/۵۰ است.


Sarolea Manx7


Manx7 با ابعاد ۲۰۵۵ میلی‌متر طول، ۱۰۸۰ میلی‌متر ارتفاع و فاصله‌ی چرخ‌های ۱۴۳۰ میلی‌متر با باتری ۲۲ کیلووات ساعت، ۲۱۷ کیلوگرم وزن دارد. برخلاف موتورسیکلت‌های بنزینی که به قطعات متحرک زیاد متصل هستند، محصولات تمام برقی این شرکت بلژیکی فقط یک قطعه‌ی متحرک؛ موتور الکتریکی دارند. موتور برقی جریان مستقیم بدون جاروبک (براش‌لس) ۳ فاز هواخنک، قلب برقی و بدون صدای Manx7 است. به‌لطف این ‌موتور ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور و ۱۶۳ اسب‌بخار قدرت (محدود شده به‌صورت الکترونیکی) به چرخ عقب می‌رسد تا محصول زیبای بلژیکی‌ها در زمان ۲.۸ ثانیه و در سکوت، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته در صورت حذف محدودیت قرار داده شده، Manx7 در نهایت ۲۰۴ اسب بخار در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد تا حداکثر سرعت بیش از ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ممکن شود. سارولیا Manx7 از پک باتری لیتیوم-یون ۴۰۰ ولت استفاده می‌کند و در سه نسخه‌ با ظرفیت‌های متفاوت عرضه می‌شود؛ ۱۴ کیلووات ساعت با شعاع حرکتی ۲۳۰ کیلومتر، ۱۸ کیلووات ساعت با شعاع حرکتی ۲۸۰ کیلومتر و ۲۲ کیلووات ساعت با شعاع حرکتی ۳۳۰ کیلومتر. تعویض پک باتری به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود که در کنار قابلیت شارژ سریع ۸۵ درصد در ۲۵ دقیقه، این موتورسیکلت را ارزشمندتر می‌کند. از موارد قابل توجه دیگر این مدل می‌توان به زنجیر برند Regina، ترمزهای ۴ و ۲ پیستونی جلو و عقب برند Bringer، رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچ مشابه مدل مسابقه‌ای SP7 و تایرهای اسپرتس‌مارت ۱۲۰ و ۱۹۰ جلو و عقب دانلاپ اشاره کرد.

 

Sarolea Manx7

در حال حاضر با پرداخت ۵ هزار و ۹۰۰ دلار، امکان ثبت سفارش این موتورسیکلت جذاب وجود دارد. بر اساس گفته‌های مقامات سارولیا، فقط ۲۵۰ دستگاه مدل Manx7 هر کدام با قیمت پایه ۴۲ هزار و ۹۷۵ یورو برای مدل ۱۴ کیلووات ساعتی، ۴۶ هزار و ۲۸۰ یورو برای مدل ۱۸ کیلووات ساعتی و ۴۸ هزار و ۷۶۰ یورو برای مدل ۲۲ کیلوات ساعت (حدود ۴۹ تا ۵۶ هزار دلار) تولید خواهد شد. تولید این موتورسیکلت تمام برقی استثنایی در سال ۲۰۱۸ به ۲۰ دستگاه محدود شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *